یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان گفت: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که درجاهایی که سرانه ورزشی از میانگین کشوری پایین است این پیشنهاد شود تا این قانون به گون‌هایی دیگر مدیریت شده و واگذار شود.
http://yaftenews.ir/images/stories/azi.jpgبه گزارش پایگاه خبری یافته "علی یاور عزیزپور" در نشست هم‌اندیشی با روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان پل‌دختر اظهار داشت: در طی این مدت که دولت تدبیر و امید در حال خدمت است شاهد رشد و توسعه زیرساخت‌های ورزشی لرستان بوده‌ایم.
عزیزپور با اشاره به مناظرات اخیر کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: رادیوهای بیگانه نقاط مثبت را نمی‌بینند بلکه به دنبال نقاطی می‌گردند تا بگویند نظام مشکل دارد.
وی با بیان اینکه 5 برنامه توسعه را سپری کردیم والان در حال سپری کردن برنامه ششم تا سال 1400 هستیم تصریح کرد: این برنامه‌ها را دولتی تهیه می‌کند و به تصویب مجلس رسانده و لازم‌الاجرا می‌کند لذا برنامه‌ای که دولت قبل تهیه کرده بود دولت روحانی در سه سال اول داشت آن را اجرا می‌کرد و سال 95 نیز برنامه بین برنامه بود.
عزیزپور تاکید کرد: کسی که برنامه‌ای را نوشته خودش بهتر اجرا می‌کند لذا اجرای برنامه‌های دولت روحانی توسط مدیران این دولت هزینه‌اش برای مردم کمتر خواهد بود.
وی ادامه داد: عملکردهای دولت گذشته توسط همین افراد که در ستاد رقبای آقای روحانی قرار دارند به وجود آمد و اینک احساس ترسی برای امکان مجدد این اتفاق به‌طور عمومی وجود دارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری از پروژه استخر پل‌دختر در طی مدت خدمتگزاری دولت تدبیر و امید افزود: با توجه به شرایط بدی که استخر پل‌دختر در سال‌های پیش از این دولت از لحاظ وضعیت زیرساختی داشت اگر کار تکمیل آن را با آن شرایط نامطلوب شروع نمی‌کردیم و استارت احداث پروژه استخر پل‌دختر را با یک زمین صاف آغاز کرده بودیم روند تکمیل بهتری داشتیم.
وی با بیان اینکه این پروژه در آن سال‌ها که روی زمین مانده بود حتی پیشرفت فیزیکی منفی هم داشت، تصریح کرد: اما به یمن همکاری همه مسئولین از جمله فرمانداران وقت، نمایندگان گذشته و فعلی، مدیران وقت ورزش شهرستان، همچنین همکاری اصحاب رسانه و همه مردم تاثیر خود را گذاشت تا این پروژه به انجام برسد.
وی با اشاره به حضور مستمر خود در سرکشی و رصد اوضاع و مشکلات ورزش پل‌دختر یادآور شد: بیش از سی بار شخصاً در این شهرستان جنوبی لرستان حضورداشته‌ام ولی این اولین بار است که به صورت نشست هم‌اندیشی در خدمت عزیزان هستم.
عزیزپور با تأکید بر اینکه ورزش استان در همه شهرستان‌ها پویا زنده و فعال است، اظهار کرد: از عناوین مختلفی که ورزشکاران این دیار به دست آورده‌اند بسیار خوشحال هستیم.
وی در خصوص بحث اسپانسر در ورزش لرستان نیز گفت: تا زمانی که استان‌ها همه از منابع دولتی به‌صورت یکسان استفاده می‌کردند و درواقع بحث ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ممنوعیتی از لحاظ استفاده از بودجه دولتی نداشت مسابقات قهرمانی استان برگزار می‌شد و تیم منتخب استان در مسابقات شرکت می‌کرد و ورزش لرستان در حد غیرت و در حد آنچه لایقش بود ظاهر می‌شد ولی الآن ورزش حرفه‌ای نمی‌تواند از بودجه دولتی استفاده کند و به بخش خصوصی واگذارشده است.
عزیزپور با بیان اینکه بخش خصوصی باید ورزش را پوشش دهد عنوان کرد: ما در استان متأسفانه فاقد بخش خصوصی بنیه دار هستیم و به عبارتی دیگر بخش خصوصی قوی نداریم.
وی با اشاره به بحث برخی از دیگر از صنایع و حمایت آن‌ها از ورزش استان گفت: قبلاً یکسری صنایع مثل پارسیلون خرم‌آباد، یخچال سازی و ماشین‌سازی لرستان را درگذشته داشتیم که متأسفانه ورشکسته شدند ولی بخش خیلی جزئی از صنعت استان را داریم که باید اجازه داد تا سرمایه‌شان بیشتر و قوی‌تر شود و ریشه بدواند آنگاه از آن‌ها استفاده کرد؛ چون به فرض خواستیم تیم خیبر خرم‌آباد که آبروی استان هم محسوب می‌شد را به این صنایع متصل کنیم که در این خصوص نظر آقای استاندار این بود که باید اجازه داد تا این صنایع بتواند کمی ریشه بدواند و قوی شود.
عزیزپور در خصوص بحث ماده 88 بیان داشت: این قانون از قوه مقننه می‌آید و مجلس آن را تصویب کرده است و برای قوه مجریه لازم‌الاجرا است و بر مبنای این قانون مشخص کردند که مکان‌های ورزشی برای ارائه خدمات به مردم باید به مزایده گذاشته شود.
وی اضافه کرد: اگر قرار باشد استانی از این قاعده مستثنا شود باید در همان سطح بالاتر برایش تصمیم‌گیری شود و نمی‌شود در داخل استان تصمیم‌گیری کرد و در اختیار ما نیست.
عزیزپور با اشاره به تأثیر این قانون در استان‌هایی که زیرساخت‌های اضافه‌ای ندارند زیرساخت‌هایشان به‌اندازه نیازهای ورزشی‌شان نیست و هنوز به میانگین ورزشی کشور نرسیده است گفت: میانگین سرانه کشور 77 سانتیمتر است و در لرستان 55 سانتیمتر و در شهرستان پل‌دختر میانگین 60 سانتیمتر است که کلاً از میانگین کشور پایین‌تر هستیم.
وی تأکید کرد: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که درجاهایی که سرانه ورزشی از میانگین کشوری پایین است این پیشنهاد شود تا این قانون به‌گونه‌ای دیگر مدیریت شده و واگذار شود.
عزیزپور خاطرنشان کرد: طبق سیاست داخلی ورزش و جوانان قرار است اماکنی که در سطح معاملات کوچک‌تر و پایین‌تر از 22 میلیون تومان است را به هیئت‌های ورزشی واگذار کنند؛ چون سقف درآمدی آن‌ها کمتر از 22 میلیون در سال است و در سطح معاملات کوچک است که درواقع کلیت این موضوع در دست مجلس است.
وی با بیان اینکه مکان ورزشی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود باید دارای مسئولیت مدنی باشد یادآور شد: بر اساس تجربه ثابت شده است که بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی از ورزش حمایت می‌کند چون بخش خصوصی مشتری مدار بوده و به فکر درآمد است و در ضمن بخش دولتی نیروی انسانی لازم را ندارد.
عزیز پور با بیان اینکه بهترین بخش خصوصی هیئت‌های ورزشی هستند نه افرادی که صلاحیت این کار را ندارند یا صرفاً با دید اقتصادی به موضوع نگاه می‌کنند گفت: به دنبال این هستیم از این ظرفیت استفاده کنیم و اماکن ورزشی با سقف 22 میلیون تومانی را به هیئت‌های ورزشی واگذار کنیم ولی از طرفی هم مجبور هستیم که سقف قرارداد را نیز مشخص کنیم لذا قانون‌گذاران باید تجدیدنظر کنند و هیئت‌های ورزشی در اولویت باشند.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه پینگ‌پونگ استان انجام شده است و خانه پینگ‌پونگ استان را فعال و تجهیز کردیم و الآن قرار است خانه پینگ‌پونگ‌ها را در سطح شهرستان‌های استان نیز فعال می‌کنیم.
عزیزپور در پایان با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در ورزش‌های روستایی پل‌دختر ابراز داشت: آمادگی داریم سالن هلوش را به ورزش‌های روستایی واگذار کنیم و همچنین در بحث افرینه مطالعات لازم انجام گرفته و پیمانکار را نیز مشخص کردیم و زمین‌های ورزشی دو روستای سراب حمام و روستای ولیعصر نیز در اولویت هستند.

دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1396-02-24 16:07
خیبر رو نابود کردید با ندانم کاری و یهل انگاریتون...
نقل قول کردن
#2 حامد ج 1396-02-24 19:07
آقای استاندار باعث و بانی سقوط خیبر به لیگ دو شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا