یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كل ورزش و جوانان لرستان از افزايش 5 هزار نفري شمار ورزشكاران سازمان‌يافته استان نسبت به سال قبل خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "علي‌ياور عزيزپورفرد" شامگاه چهارشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اين كه تا اوايل بهمن‌ماه شمار ورزشكاران سازمان‌يافته و بيمه‌شده در سطح استان از مرز 40 هزار نفر عبور كرده است، افزود: در شرايطي كه هنوز سال به پايان نرسيده با افزايش 5 هزار نفري در اين زمينه مواجه شده‌ايم و اين آمار تا پايان سال مي‌تواند به حدود 43 هزار نفر نيز برسد.
وي با اشاره به اين كه سال گذشته 35 هزار و 908 ورزشكار سازمان‌يافته در سطح استان داشته‌ايم افزود: در سال 1393 نيز 32 هزار و 500 نفر بيمه شده ورزشي در سطح لرستان وجود داشته و به اين ترتيب سالانه با افزايش مواجه بوده‌ايم كه در ورزش لرستان ركورد سال 1395 بي‌سابقه بوده است.
مدير كل ورزش و جوانان در ادامه بيان داشت: يكي از شاخص‌هايي كه در تخصيص اعتبارات جاري براي وزارت ورزش و جوانان ملاك قرار مي‌گيرد، تعداد ورزشكاران سازمان‌يافته در استان‌ها است كه بستگي به جمعيت و نرخ زاد و ولد استان‌ها و نيز زيرساخت‌هاي ورزشي موجود آن‌ها دارد.

شمار ورزشكاران سازمان‌دهي شده لرستان افزايش يافت
عزيزپورفرد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ميزان سرانه ورزشي استان طي سال‌هاي اخير گفت: در آغاز كار دولت دهم (سال 1392) به ازاي هر لرستاني سرانه ورزشي ما 49 سانتي‌متر، در آغاز تحويل گرفتن مسئوليت توسط من (مهرماه 1393) سرانه 51 سانتي‌متر و امروز به ازاي هر نفر به 55 سانتي‌متر افزايش يافته است.
وي با بيان اين كه ميانگين سرانه ورزشي در كشور به ازاي هر نفر 76 سانتي‌متر مربع است، افزود: 21 سانتي‌متر از ميانگين كشوري پايين‌تر هستيم كه با افتتاح پروژه‌هاي ورزشي جديد ورزشي در دست اقدام، اين آمار در استان به 64 سانتي‌متر افزايش مي‌يابد، البته به شرطي كه اعتبارات عمراني به صورت 100 درصدي تخصيص پيدا كند.
اين مسئول ورزشي در ادامه با اشاره به اين كه براي افزايش هر يك سانتي‌متر  به ميزان سرانه ورزشي هر نفر در كل استان بايد 18 هزار متر مربع در استان فضاي ورزشي ايجاد كنيم، خاطرنشان كرد: ايجاد 18 هزار متر مربع فضاي ورزشي در استان لرستان مستلزم 10 ميليارد تومان پول مي‌باشد.
عزيزپور با بيان اين كه يك‌سوم از كل فضاها و سرانه ورزشي استان مربوط به ديگر دستگاه‌ها نظير آموزش و پرورش، سپاه، دانشگاه، شهرداري و دستگاه‌هاي ديگر است، افزود: ديگر نهادها نيز در افزايش سرانه ورزشي استان نيز از گذشته تا به حال نقش داشته و دارند.
وي ميزان اعتبارات عمراني ورزش استان را در سال 93 مبلغي حدود 9 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اين ميزان براي سال 94 به 26 ميليارد و 400 ميليون تومان و امسال به 44 ميليارد و 300 ميليون تومان افزايش يافته است كه البته همه آن محقق نشد و تخصيص نيافت.
مدير كل ورزش و جوانان لرستان افزود: در صورتي كه اعتبارات امسال به طور كامل تخصيص يابد 3 و نيم سانتي‌متر به سرانه ورزشي استان اضافه مي‌شود.
عزيزپور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه براي حضور مقتدرانه ورزشكاران لرستاني در بازي‌هاي آسيايي 2018 و المپيك و پارالمپيك 2020 از 4 ماه گذشته استارت زده‌ايم، اظهار داشت: با همكاري استانداري اعتباري حدود 2 ميليارد و 300 ميليون تومان تصويب شد كه 50 درصد آن از محل اعتيارات استاني و 50 درصد نيز توسط وزارت ورزش و جوانان تأمين مي‌گردد.
وي به برگزاري جشنواره استعداديابي ورزشي لرستان طي روزهاي 27 تا 29 بهمن‌ماه در مجموعه ورزشي تختي خرم‌آباد اشاره كرد و گفت: در اين جشنواره ميزبان حدود 6 هزار نفر از ورزشكاران پسر و دختر ثبت نام شده 8 تا 14 ساله و والدين آن‌ها خواهيم بود كه در رشته‌هاي هندبال، هاکی، والیبال، کشتی، دو و میدانی، جودو و گلف خواهيم بود. (رشته كشتي فقط مختص پسران است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت varzeshlo.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند)
مدير كل ورزش و جوانان لرستان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه سال گذشته یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان درآمد حاصل از انضباط مالی داشتيم، افزودك امسال نیز در این حوزه یک میلیارد و 291 میلیون تومان درامد كسب شده و این میزان تا پايان سال نيز افزایش مي‌يابد.
عزيزپور همچنين با اشاره به حضور قريب‌الوقوع وزير ورزش و جوانان در استان، گفت: وزير ورزش و جوانان از میدان اسب‌دوانی خرم‌آباد ديدن و آن را افتتاح مي‌كند و همچنين استخر پلدختر نيز كه پس از 10 سال تكميل و آماده شده، توسط دكتر سلطاني‌فر به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي افزود: اين استخر داراي بخش‌هاي مختلفي نظير استخر بزرگسالان، استخر كودكان، جكوزي، سونا و ... مي‌باشد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا