یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گلف لرستان باید فضای ورزشی مناسب در اختیار داشته باشد
بازی گلف یکی از پرطرفدارترین بازی‌های دنیا به‌حساب می‌آید. این بازی در عین سادگی یکی از مشکل‌ترین بازی‌های دنیا است. لازمه این بازی، تلفیق نیروی فکری و آمادگی جسمانی بازیکن است. نشانه‌های اولیه رشته ورزشی گلف برمی‌گردد به سال 1413 در اسکاتلند و در آن زمان این رشته مختص شاهزاده‌ها و درباریان بود. در سال 1503 و پس از یک توقف حدوداً 50 ساله بازی گلف برای همگان آزاد شد. حدود سال 1304 هم‌زمان با ورود اتباع خارجی به‌منظور کشف و استخراج نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب کشور این ورزش وارد ایران شد. تا قبل از ملی شدن صنعت نفت هیچ ایرانی این بازی را انجام نمی‌داد و بازی گلف انحصاراً در دست خارجی‌ها بود. در تهران نیز این رشته به‌صورت اختصاصی و در مجموعه ورزشی انقلاب از سال 1340 انجام شد. پس از انقلاب تشکیلات ورزش گلف کشور از اردیبهشت سال 1370 در قالب یک کمیته آغاز به کارکرد و با توسعه فعالیت‌های خود رسماً به‌عنوان فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران معرفی و در لیست فدراسیون‌های رسمی کشور قرار گرفت. این فدراسیون در سال 1996 میلادی به عضویت شورای جهانی گلف درآمد و بعدها با کنفدراسیون گلف آسیا و اقیانوسیه نیز مرتبط شده است.
ورزش گلف در لرستان، در حالی از قطب‌های اصلی کشور تبدیل‌شده که سابقه این رشته ورزشی در استان، در حدود یک دهه است و ورزشکاران این رشته در استان توانسته‌اند در بخش‌های آقایان و بانوان به‌افتخار آفرینی بپردازند و همواره طی این سالیان تکرار می‌شود و باعث شده که فدراسیون را مجاب کند لرستان به همراه دو استان دیگر در طرح ملی جشنواره استعدادیابی حضورداشته باشد. باوجوداینکه کمترین فضا و امکانات را در اختیاردارند و حتی از داشتن یک زمین استاندارد نیز محروم هستند.
سال‌های گذشته نایب‌رئیس وقت فدراسیون به خرم‌آباد سفری داشت و وقتی محیط پیرامونی دریاچه کیو را دید با شوق و اشتیاق از پتانسیل آن برای زمین گلف صحبت کرد ولی بعدازآن گویا به دست فراموشی سپرده شد در حال حاضر باید با زمین مینی گلف مجاور زیباکنار سر کنند همچنین رئیس هیئت گلف استان در آذرماه امسال اشاره کرد که یک زمین مینی‌گلف به ما داده‌اند که فقط نصب چمن مصنوعی آن باقیمانده و اگر زمین واقع در مجموعه سوارکاری خرم‌آباد نهایی شود، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد. ترابی نژاد گفت: با توجه به کمبود امکانات و مشکل زیرساختی، گلف‌بازان لرستانی کوتاه نیامده و با کمترین امکانات این رشته را حفظ و با دست‌خالی افتخارآفرینی می‌کنند.

درصورتی‌که فقط به بیان مشکلات بسنده کرد و اقدام و عملی صورت نگیرد سرنوشت ناخوشایندی گریبان این رشته را خواهد گرفت کما اینکه رشته‌هایی به این سرنوشت دچار شدند نمونه بارز آن رشته هاکی است که الآن وضعیت مطلوبی ندارد. استعداد از رکن‌های اساسی ورزش هست ولی در عصر حاضر و حرفه‌ای شدن ورزش باید امکانات و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی را در نظر داشت شرایطی به وجود آمده که بسترهای حمایت از بخش خصوصی در ورزش وجود ندارد و وقتی پایه‌های اصلی سست شوند دیری نمی‌گذرد که متوقف خواهد شد. بخش دولتی نیز عمدتاً به دلیل تمایل نداشتن به بحث ورزش رغبتی برای تیم داری نشان نمی‌دهد و عدم اختصاص یک درصد بودجه ادارات به ورزش که توسط مجلس به تصویب رسید، با توجه به مشکلات و خلاء موجود در بخش ورزش کشور، اختصاص یک درصد به بخش ورزش می‌تواند آثار بسیار مثبتی در رشد رشته‌های قهرمانی و حرفه‌ای داشته باشد و شاهد شکوفایی و تحول عظیم در این بخش خواهیم بود.
رئیس فدراسیون گلف آذرماه امسال در مجمع انتخابات هیئت گلف لرستان به‌منظور تعیین رئیس جدید این هیئت ورزشی حضور داشت و بر اینکه لرستان پتانسیل‌های ورزشی و استعدادهای سرشاری وجود دارد تأکید کرد که بخشی از آن به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه و فیزیولوژی ارتفاع است. در رشته‌های پرتابی و گلف استعدادهای فراوانی دارد که باید این امر را به‌عنوان یک مزیت خوب در نظر گرفت، فدراسیون گلف نگاه ویژه‌ای به لرستان داشته و خواهد داشت. سعیدی با اشاره به اینکه در رشته گلف نه قول مدال می‌دهیم نه سهمیه اما نگاه به المپیک است، گفت: در این راستا استان‌هایی که پتانسیل و ظرفیتش رادارند باید همسو با فدراسیون تلاش کنند. در این رابطه روی لرستان حساب ویژه‌ای بازکرده‌ایم و معتقدیم لرستان می‌تواند ورزشکار المپیکی در رشته گلف داشته باشد، وی تصریح کرد: در رتبه‌بندی‌ها بیش از ۲۰ کشور را پشت سر گذاشته‌ایم و سیاست فدراسیون هم استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و داخلی است.
علی یاور عزیزپور آذرماه امسال در جلسه مجمع انتخاباتی هیئت گلف لرستان اظهار داشت: لرستان درزمینهٔ ورزش گلف ظرفیت خوبی را از خود نشان داده است. ما به‌عنوان اداره ورزش و جوانان استان تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های موردنیاز رشته گلف را در حد بضاعت مالی و شرایط ملکی فراهم کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: فضای لازم برای دو سه مجموعه ورزش گلف در استان فراهم‌شده است که یکی در مجموعه زیباکنار و دیگری در گلدشت شرقی واقع است؛ در مجموعه گلدشت شرقی از گذشته یک مینی گلف راه‌اندازی شده که کارهای نهایی آن انجام می‌شود. در مجموعه سوارکاری استان فضای خوبی در وسط میدان سوارکاری در نظر گرفته‌شده که نیازمند زمین بیشتر است.

کلام آخر:
تعامل بخش دولتی، خصوصی، جذب اعتبارات و همکاری‌های بین سازمانی نقش مهمی در پیشبرد اهداف دارد، آموزش‌وپرورش و شهرداری خرم‌آباد ازجمله ارگان‌هایی هستند که همراهان خوبی برای هیئت خواهند بود بستر مناسبی برای ادامه روند موفقیت‌های این رشته ورزشی می‌شود. مناطق مختلف شهر خرم‌آباد این پتانسیل را دارد که فضایی در اختیار هیئت گلف قرارداد. توسعه ورزش گلف باعث همگاني شدن آن مي‌شود.
 
علی محمدی
  

عملکرد هیات گلف لرستان در سال 1395
اعزام تيم استان لرستان به نمايندگي از كشور جمهوري اسلامي ايران جهت شركت در تورنمنت بین‌المللی پاكستان
برگزاري دوره‌های آموزشي گلف جهت دانش آموزان شهرستان خرم‌آباد كه با كمك و حمايت آقاي رمضاني فر رئیس محترم هیئت شهرستان دوره چگني و همكاري آموزش‌وپرورش شهرستان خرم‌آباد انجام گرفت.
شركت تيم بانوان استان لرستان در دور برگشت مسابقات ليگ كشور و كسب عنوان نایب‌قهرمانی
شركت تيم آقايان استان لرستان در دور برگشت مسابقات ليگ كشور
حضور بازيكن لرستاني در تيم ملي وودبال و اعزام به مسابقات جهاني كره جنوبي
برگزاري مسابقات ميني گلف تحت عنوان جام رمضان در روز گراميداشت ميلاد باسعادت امام حسن مجتبي (ع) در دو رده غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای در تیرماه
شركت تيم بانوان در مسابقات قهرماني كشور در تيرماه در رده‌های سني نوجوانان و بزرگسالان
كسب عنوان قهرماني تيمي نوجوانان و مقام اول و دوم انفرادي
كسب عنوان نایب‌قهرمانی تيمي بزرگ‌سالان و مقام اول انفرادي
اعزام به مسابقات ميني گلف سال 95 قهرماني كشور – تبريز تحت عنوان يادواره شهداي مدافع حرم
كسب عنوان نایب‌قهرمانی انفرادي آقايان
اعزام به مسابقات قهرماني كشور آقايان
كسب عنوان نایب‌قهرمانی تيمي و مقام اول و سوم انفرادي
اعزام بازيكن زن به مسابقات اپن مالزي
اعزام بازيكن مرد به مسابقات اپن تايلند
شركت در مسابقات گلف آزاد كشوري آقايان و بانوان
شركت در مسابقات اپن ميني گلف اردبيل
كسب عنوان قهرماني و نایب‌قهرمانی انفرادي
 

دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1395-11-11 19:15
در هر ورزشی که لرها حرف اول را می زنند آن فدراسیون بعد از مدتی به شدت ضعیف می شود و بعد از خروج لرها دوباره جان می گیرد دشمنان دوست نما حاضرند یک فدراسیون کشور را نابود کنند که مبادا لرها مطرح شوند یک روز تیم ملی والیبال بیشتر بازیکنانش لر بودند ولی بعد از آن همه افتخار الان خبری از لرها نیست لرها فقط جاده صاف کن هستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا