یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای حضور مطلوب ورزشکاران لرستانی در بازی‌های آسیایی و المپیک نیاز است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی یاور عزیز پور" شامگاه چهارشنبه در شورای عالی ورزش لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: شورای عالی ورزش استان بر مبنای دستورالعملی که برای ورزش قهرمانی، همگانی و تلفیقی از این دو شکل می‌گیرد که در این شورا نحوه حمایت گروه‌های باشگاه‌های استان در رقابت‌های کشوری و حضور مطلوب ورزشکاران دربازهای 2018 و 2020 موردبررسی قرار می‌گیرد.
وی به نبود اسپانسر برای حمایت از گروه‌های ورزشی استان اشاره کرد و افزود: در سایر استان‌ها با توجه به حضور بخش خصوصی و صنایع مادری که وجود دارد حمایت‌های خوبی از تیم‌های ورزشی می‌شود و خلع اسپانسر وجود ندارد اما متأسفانه در استان هیچ منابعی در اختیار نداریم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان عنوان کرد: در استان‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی از گروه‌های ورزشی کمک می‌کنند اما متأسفانه ورزش استان لرستان چنین ظرفیتی ندارد.
وی به وجود 42 هیئت ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: درصورتی‌که دستگاه‌های اجرایی لرستان بتوانند در رشته‌های مختلف به هیئت‌های ورزشی کمک کند بخش ورزش نیز می‌تواند خدمات متقابلی را ارائه دهد.
عزیزپور بیان کرد: بر اساس ماده 53 الحاق 2 دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات عمرانی و جاری خود را به بحث ورزش اختصاص دهند که در این زمینه هیچ‌گونه منع قانونی نیز وجود ندارد و سال گذشته حدود 200 میلیون تومان از سهم یک درصد آن‌ها به بخش ورزش پرداخت شد.
وی با تأکید بر اینکه برای حضور مطلوب‌تر ورزشکاران لرستانی دربازی‌های 2018 آسیایی و 2020 المپیک باید تلاش شود، اظهار داشت: ازآنجاکه استان لرستان تاکنون مدال‌آور المپیکی نداشته است باید هدف‌گذاری انجام شود تا برای بازی‌های 2020 مدال‌آور المپیکی داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان افزود: در مجموعه ورزش و جوانان باید برنامه‌ریزی انجام شود تا ورزشکارانی که موقعیت قهرمانی دارد شناسایی شوند.
وی عنوان کرد: برای حضور کمی و مطلوب ورزش‌کاران لرستانی دربازی‌های 2018 آسیایی و 2020 المپیک دو میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
عزیزپور استعدادیابی را حلقه اولیه ورزش قهرمانی دانست و بیان کرد: بر مبنای آمایش سرزمینی در پنج رسته ظرفیت و توان هیئت‌های ورزشی استان بررسی و یک ورزش انفرادی و یک گروهی به موارد استعدادیابی اضافه می‌شود.
وی به فعال شدن سامانه استعدادیابی ورزشی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 150 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

خبر: زینب فیضی

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1395-10-16 19:23
آیا با وجود مشکلات موجود این درسته که بیش از دو میلیارد خرج یک دوره بازی آسیایی و المپیک بشه؟؟؟
بهتره که حداقل به ورزشهای پایه و اساسی و به کارهای زیربنایی فکر بشه!!!
نه اینکه فقط فکر کسب چند مدال باشیم.مشکلات استان و ورزش استان باید دلسوزانه حل بشه!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا