یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دروازه‌بان تازه بهبودیافته پرسپولیسی‌ها در پایان دور رفت بازی‌های لیگ شانزدهم موفق شد بهترین آمار را از خود به جا بگذارد و خود را به عنوان موفق‌ترین دروازه‌بان نیم‌فصل معرفی کند.
به گزارش یافته به نقل از "ورزش سه"، در دیدارهای دور رفت لیگ شانزدهم، 27 دروازه‌بان برای تیم‌های لیگ برتری به میدان رفتند و در این میان دو گلر ملی‌پوش موفق شدند بهترین آمار را از خود بر جا بگذارد.

 
اول – علی‌رضا بیرانوند، پرسپولیس
گلر تازه بهبود یافته پرسپولیسی‌ها که یکی از انتخاب‌های دائمی کی روش در یکی دو سال گذشته محسوب می‌شود توانسته بهترین آمار را بین سایر لیگ برتری‌ها به نام خود کند، بیرانوند که دور رفت در 10 بازی برای سرخ پوشان به میدان رفت توانست در 7 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و نام خود را به عنوان یکی از دو دروازه‌بانی که توانسته بیشترین کلین شیت را به دست بیاورد، مطرح کرد، بیرانوند در دور رفت رقابت‌های لیگ شانزدهم تنها 3 بار دروازه خود را باز شده دید و به طور میانگین بیرانوند هر 300 دقیقه یک بار مغلوب حریفان خود می‌شود.
 
دوم – محمدرضا اخباری، تراکتورسازی
دیگر دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران که شریک بیرانوند در کسب بیشترین کلین شیت است یکی از شش دروازه‌بانی است که توانست در تمام بازی‌های لیگ به میدان برود. اخباری که در 7 دیدار دروازه خود را بسته نگه داشت، 10 بار مغلوب مهاجمان حریف شد و در آخرین بازی این تیم در پایان دور رفت، یک ضربه پنالتی را مهار کرد. از نظر میانگین زمانی، دروازه این دروازه‌بان هر 135 دقیقه یک‌بار باز می‌شود.
 
سوم – وحید طالب‌لو، فولاد خوزستان
گلر سابقا آبی‌پوش فوتبال ایران چند هفته پس از آغاز لیگ شانزدهم به جمع فولادی‌ها پیوست و به همین دلیل تنها در 10 بازی برای این تیم به میدان رفت. طالب لو در طول این بازی‌ها نیز موفق شد آمار خوبی از خود به نمایش بگذارد، وی تاکنون توانسته در 5 بازی دروازه خود را بسته نگه دارد، دروازه‌بان باتجربه فولادی‌ها تاکنون 8 بار دروازه خود را باز شده دید و یک بار نیز در دیدار برابر سپاهان موفق به مهار پنالتی بازیکن حریف شد. میانگین زمانی باز شدن دروازه طالب لو 112.5 دقیقه است.
 
چهارم – الساندرو فیلیپ، سایپا
دروازه‌بان برزیلی خودروسازان که توانسته بود بازی‌های خوبی برای این تیم به انجام برساند با یک مصدومیت بد موقع ادامه حضور خود در فوتبال ایران را در هاله‌ای از ابهام فرو برد و از جمع نارنجی پوشان جدا شد، وی که در 9 بازی برای تیمش به میدان رفت 6 بار دروازه خود را باز شده دید و در 2 دیدار نیز کلین شیت کرد، البته الساندرو در دیدار سایپا برابر پدیده یک ضربه پنالتی نیز از حریف مهار کرد، میانگین زمانی بسته ماندن دروازه این دروازه‌بان 129.3 دقیقه است.
 
پنجم – رشید مظاهری، ذوب‌آهن
یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فصل قبل در 13 بازی ذوبی‌ها در لیگ شانزدهم به میدان رفت، مظاهری که یکی از انتخاب کی روش برای آخرین اردوی تیم ملی بود در بازی‌هایی که به بازی پرداخته است 9 بار مغلوب بازیکنان حریف شد، وی در این میان در 6 بازی نیز موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود شد، مظاهری در دور رفت بازی‌های لیگ فعلی هر 130 دقیقه یک‌بار دروازه خود را باز شده دید.
 
پنجم – فرناندو ده خسوس، گسترش فولاد
بهترین گلر فصل قبل لیگ برتر در بازی‌های لیگ فعلی نتوانست آن طوری که از وی انتظار می‌رفت بدرخشد، ده خسوس در 13 بازی برای گسترشی‌ها به میدان رفت و در این میان در 6 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت تا کماکان یکی از دروازه‌بان‌هایی باشد که در این آیتم مدعی است، خسوس 9 بار اسیر بازیکنان حریف شد و دروازه خود را باز شده دید.
 
انتخاب ویژه – سیدحسین حسینی، استقلال
دروازه‌بان جوان آبی‌های پایتخت که در اولین و آخرین بازی این تیم در دور رفت لیگ شانزدهم به میدان رفت، نام خود را به عنوان یکی از بهترین‌های هفته پایانی دور رفت مطرح کرد، حسینی که در آخرین بازی استقلالی‌ها برابر سپاهان به میدان توانست با بازی خوب و واکنش‌های مناسب، نجات‌بخش تیمش باشد و در صحنه‌های مختلفی نقش ناجی را برای منصوریان و استقلال ایفا کند.
 
 اخراجی‌های دور رفت – فرناندو ده خسوس، مرتضی قدیمی پور
دروازه‌بان برزیلی گسترشی را می‌توان تنها گلر اخراج شده در بازی‌های دور رفت دانست، وی در دیدار این تیم برابر استقلال از بازی اخراج شد و جای خود را به کوروش ملکی داد.
در دیدار تیم‌های سیاه‌جامگان و پیکان نیز مرتضی قدیمی پور در دقیقه 90 از بازی اخراج شد و جای خود را به مدافع تیمش داد.
 
تنها پاس گل مستقیم – حسن هوری
 دروازه‌بان و کاپیتان صنعت نفتی‌های آبادان تنها گلری است که در دور رفت بازی‌های لیگ شانزدهم پاس گل مستقیم ارسال کرد، حسن هوری در دیدار برابر استقلال توانست با پاس خود راه را برای گلزنی نوروزی باز کند.
 
اتفاق عجیب سه گلر در یک بازی – سیاه‌جامگان
تنها تیمی که در یک بازی از سه دروازه‌بان استفاده کرد تیم سیاه‌جامگان بود، در دیدار این تیم برابر پیکان پس از مصدومیت دروازه‌بان، گلر جانشین به میدان آمد و با اخراج او در دقیقه نود نیز محمدرضا خان‌زاده، مدافع سیاه‌جامگان درون دروازه ایستاد تا این تیم در این بازی از سه دروازه‌بان استفاده کرده باشد.
 
شش دروازه‌بان حاضر در تمام بازی‌ها
محمدرضا اخباری، حامد لک، رحمان احمدی، میلاد فراهانی، لی اولیویرا و حسن هوری تنها دروازه‌بان‌هایی بودند که در تمام بازی‌های نیم‌فصل اول به میدان رفتند.
 
شرح جدول:
دروازه‌بان‌هایی که در بیش از شصت درصد بازی‌های تیمشان حضور پیدا کردند در جدول اصلی و باقی گلرها در جدول فرعی قرار گرفتند.
گلرها بابت هر گل خورده نیم امتیاز منفی دریافت می‌کنند، در طرف مقابل با هر کلین شیت نیم امتیاز مثبت و در صورت مهار ضربه پنالتی و ارسال پاس گل مستقیم نیز یک امتیاز مثبت از آن خود می‌کنند.

دیدگاه‌ها  

#1 انگشت شست و اشاره 1395-10-09 19:23
لربودن افتخارمه ، هرچی لره عشق منه
نقل قول کردن
#2 خرم آباد مدرن 1395-10-09 19:25
لرستان و خرم آباد پایتخت سرزمینی ایران و شهر اولین اولین ها.
نقل قول کردن
#3 لر بزرگ 1395-10-09 19:27
علیرضا بیرانوند مزد زحماتش و سختی های تهرانش را گرفت.آفرین همشهری.
نقل قول کردن
#4 لر لرد 1395-10-09 19:28
لرها بهترینند/زنه بووه لورسون گپ.
نقل قول کردن
#5 سیاوش 1395-10-10 02:56
کاش زیر ساخت فوتبال خرم آباد اینقدر بود که استعدادها و نخبگان این شهر نام شهر خود را بلند میکردند.ولی خوب پیشرفت در شهری باز هم جلوه است.
نقل قول کردن
#6 کریم 1395-10-11 08:47
بله دیگه ایشون بچه جنوب شهره خرم آباده ازتیم روستای دارایی ومنطقه بالاگریوه فئتبالش راشروع کرده قابل توجه مسئولین استان که امکانات رامتمرکز کردن برا بالاشهری ها وهیچ گلی هم به سر این استان زده نشده است
نقل قول کردن
#7 lipstick ideas 1395-12-04 05:18
Thanks for finally writing about >بیرانوند بهترین دروازه‌بان‌های لیگ شانزدهم شد+
جدول
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا