یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ملی‌پوش لرستانی پرتاب نیزه کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ریو به مقام سوم دست یافت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مسابقات پرتاب وزنه کلاس F34 بازی‌های پارالمپیک ریو شامگاه پنج‌شنبه در استادیوم المپیک ظهر ریودوژانیرو برگزار شد و محسن کائیدی از ایران با حریفانی از تونس، امارات، قرقیزستان، قطر، چین، کلمبیا (2 ورزشکار) و مراکش به رقابت پرداخت.
کائیدی در پرتاب اول خود موفق به ثبت رکورد 33.42 متر شد و در پرتاب‌های دوم و سومش مرتکب خطا شد.
دلاور پل‌دختری و ملی‌پوش پرتاب نیزه پارالمپیکی کشورمان در تلاش چهارم خود نیزه را 32.25 متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم و ششم باز هم مرتکب خطا شد.
بدین ترتیب کائیدی با رکورد 33.42 متر در رده سوم ایستاد و به مدال برنز بسنده کرد تا ششمین برنز کاروان کشورمان به نام او ثبت شود.
 در این رقابت مائوریسیو والنسیا از کلمبیا با 36.65 متر قهرمان شد و یان‌ژانگ‌وانگ از چین با 34.15 متر به مقام نایب‌قهرمانی رسید.
این دومین نشان ورزشکاران لرستانی در این مسابقات بود، پیش از این "سجاد محمدیان" دلاور لرستانی موفق شده بود نشان نقره مسابقات پرتاب وزنه کلاس F42 رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریو را کسب کند.
کاروان پارالمپیک کشورمان تاکنون 7 طلا، 6 نقره و 6 برنز کسب کرده است.
پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو از 18 شهریورماه با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از 159 کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و تا 28 شهریورماه ادامه خواهد داشت.
کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار در 12 رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

 
کائیدی: می‌خواستم دو طلا بگیرم
ملی‌پوش لرستانی پرتاب نیزه پارالمپیکی کشورمان گفت: سه بار در پارالمپیک شرکت کرده‌ام و امروز برای اولین بار دیدم که داوران اشتباه کرده و به این اشتباه نیز اعتراف کردند.
محسن کائیدی پس از کسب مدال برنز در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F34 اظهار داشت: شرایطم خوب بود و آمده بود تا بهترین نتیجه را بگیرم. من یک سال قبل از شهرستان به تهران آمدم. در این یک سال تنها بود و تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم. واقعاً می‌خواستم در ریو 2 مدال طلا بگیرم اما متأسفانه نشد و رکوردهایم حتی پایین‌تر از رکوردهای تمرینی بود.
وی افزود: شرمنده مردم و مسئولان شدم. به عنوان کسی که در پارالمپیک 2012 لندن یک طلا و یک نقره گرفته بودم، دوست داشتم در 2016 دو طلا کسب کنم، اما قسمت نبود که به این هدف برسم و کارم با یک برنز به پایان رسید.
دارنده مدال برنز پرتاب نیزه پارالمپیک ریو درباره خطاهایی که داوران از او در رقابت امروز گرفتند، گفت: پرتاب ششم را بالای 35 متر انداختم، اما داوران خطا گرفتند. جالب اینکه بعد از این اتفاق اعلام کرده‌اند که تصمیم‌شان اشتباه بوده و به همین دلیل اجازه یک پرتاب دیگر به من دادند. سه بار در پارالمپیک شرکت کرده‌ام و این اولین بار است که می‌بینم داور به اشتباهش اعتراف می‌کند.
کائیدی با اشاره به اتفاقاتی که چند روز قبل در رقابت پرتاب وزنه برایش رخ داده بود، ادامه داد: آنجا هم از اهرم خطا می‌گرفتند. بهترین رکورد من در پرتاب وزنه 12.18 متر است، اما در پارالمپیک ریو با شرایطی که برایم ایجاد کردند، به رکورد 10.70 رسیدم.
وی در خصوص تغییر قوانین و تأثیر آن بر روی تصمیمات داوران و حرکات خودش گفت: قوانین بعد از پارالمپیک لندن و در سال 2013 تغییر کرد و من که رکورددار هستم، مجبور شدم از صفر شروع کنم. به همین دلیل فشار بیش از حدی به خودم آوردم و تمریناتم را بیشتر کردم. واقعاً فکر نمی‌کردم چنین وضعیتی پیش بیاید. می‌دانستم هر بار که اراده کنم، می‌توانم بهترین رکورد را ثبت کنم، اما خطا می‌گرفتند.
ملی‌پوش پرتاب نیزه کشورمان عنوان کرد: امروز کمربند را در آخرین درجه بسته بودم و واقعاً راه دیگری برای محکم کردن خودم بر روی صندلی وجود نداشت. البته داوری نیز سلیقه‌ای است و این سرنوشت برایم رقم خورد.
کائیدی اظهار داشت: من بعد از مسابقات قهرمانی کشور در مسابقه دیگری شرکت نکردم و در واقع بدون رقابت وارد پارالمپیک شدم. وقتی هر سال فقط یک بار مسابقه داشته باشید، باعث می‌شود که از داوری نیز بی‌خبر باشید. در مسابقات جهانی قطر همین حرکات من خطا نبود، اما امروز در پارالمپیک ریو خطا گرفتند. حضور در مسابقه منجر به تجربه‌اندوزی می‌شود.
وی در پایان گفت: واقعاً خجالت می‌کشم که الآن به دهکده ورزشکاران برگردم. قول می‌دهم در مسابقات بعدی جبران کنم و مدال‌های بهتری بگیرم. شاید دلیل دیگری که می‌توانم برای امروز ذکر کنم، این باشد که استرسم بالا بود و همه انتظار داشتند که به عنوان یک قهرمان باز هم طلا بگیرم.

 
به استقبال سجاد دلاور برویم
سجاد محمدیان ورزشکار دلاور لرستانی صبح امروز وارد ایران شد.
مراسم استقبال از این دلاور لرستانی ساعت ۱۳ظهر امروز جمعه در پلیس راه خرم آباد برگزار خواهد شد، وی موفق شده بود نشان نقره مسابقات پرتاب وزنه کلاس F42 رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریو را کسب کند.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-06-26 11:39
کسی برنامه ی مسابقات حامد امیری رو میدونه؟
نقل قول کردن
#2 صادق آرمان فر 1395-06-26 12:56
با تبریک به آقای سجاد محمدیان و آقای محسن کاییدی ،جا دارد که از آقای دکتر مصطفی بهرامی مربی ارزنده تیم ملی و مربی خوش اخلاق و پرتلاش این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم.
نقل قول کردن
#3 حاجیوند 1395-06-26 13:42
درود بر این ورزشکار لرستانی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا