یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: اگر نخبگان در عرصه ورزش لرستان حضور نداشته باشند، ممكن است از آن‌چه كه داريم را از دست بدهيم و برگشتي 10 ساله به عقب داشته باشيم.

به گزارش يافته، "رضا محمدي‌اصل" در جلسه اتاق فكر ورزش لرستان كه با حضور اساتيد دانشگاه و صاحب‌نظران در سالن همايش‌هاي اين اداره كل برگزار شد با اشاره بر لزوم داشتن برنامه‌هاي ميان‌مدت در اين زمينه، تأكيد كرد كه نبايد از اهداف كوتاه‌مدت براي پيش‌برد ورزش استان غافل باشيم و افزود: سعي داريم با برگزاري جلسات اتاق فكر، اهداف كلي ورزش قهرماني را در رأس برنامه‌ها قرار دهيم، البته با رعايت اين اصل كه در كار هيأت‌هاي ورزشي نيز دخالتي بي‌مورد نداشته باشيم.

وي در ادامه بيان داشت: سرانه‌ي اماكن ورزشي كشور 50 سانتي‌متر مربع به ازاي هر نفر  تعريف شده است كه از اين ميزان 35 سانتي متر سهم دستگاه‌هاي دولتي و 15 سانتي‌متر نيز وظيفه بخش خصوصي بوده است، اما در استان لرستان بخش خصوصي كم‌تر از يك سانتي‌متر كار كرده و اينك بايد به دنبال فعال كردن بخش خصوصي در لرستان باشيم.

وي با اشاره به اين كه زماني كه مدير كل تربيت‌بدني استان هرمزگان بوده است بخش خصوصي حدود 28 سانتي‌متر در سرانه ورزشي اين استان سهم داشته است، افزود: اگر بخش خصوصي به ورزش لرستان ورود پيدا نكند، برنامه‌ريزي براي مستحكم كردن پايه‌هاي ورزش در اين استان به درستي صورت نمي‌پذيرد و موفقيتي در كار نخواهد بود.

محمدي‌اصل با تاكيد بر اين كه لرستان در برخي رشته‌هاي ورزشي نظير جودو در صورت تقويت مالي مي‌تواند در بازي‌هاي آسيايي مدال كسب كند، گفت: در تقسيم اعتبارات بين هيأت‌هاي ورزشي، نظرات مطرح شده توسط كارشناسان را مد نظر قرار خواهيم داد.

مدير كل ورزش و جوانان لرستان با بيان اين كه به برگزاري چنين جلساتي با حضور افراد نخبه و صاحب‌نظر در عرصه ورزش اعتقاد راسخ دارم، افزود: طرح‌هاي تحقيقاتي انجام شده توسط اداره كل ورزش و جوانان لرستان بايد در كارگاه‌هاي آموزشي مورد استفاده هيأت‌هاي ورزشي قرار گيرد تا از آن‌ها استفاده بهينه شود.

وي با اعلام اين كه در ارتباط با پايان‌نامه‌هاي تحصيلي اعتبارات مصوب داريم، گفت: اگر به دانشجويان اطلاع‌رساني مناسب شود، تحقيقات آن‌ها با حمايت‌هاي مالي صورت گرفته مي‌تواند مورد استفاده و كمك ورزش استان لرستان واقع شود.

در ادامه اين جلسه، تعدادي از اساتيد دانشگاه، صاحب‌نظران، كارشناسان و اصحاب رسانه‌هاي ورزشي نيز به بيان نقطه نظراتي پيرامون مسائل و مشكلات ورزش لرستان و ارائه راه‌كارهايي در اين زمينه پرداختند.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا