یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به این که شهرهای لرستان از نظر جمعیت به 4 دسته تقسیم شده‌اند، اظهار داشت: شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر، ۲۵ تا ۱۰۰ هزار نفر، ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر و بالای ۲۰۰ هزار نفر دسته‌بندی شهرهای شهرهاي لرستان به 4 دسته و ناحيه تقسيم شدند/ تشكيل كميته منظر شهري در استانلرستان هستند.
به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان لرستان، شهرام ملکی در جلسه شهرداران و روسای شوراهای شهرهای استان با بیان این که ۱۶ نقطه شهری لرستان جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را دارد، تصریح کرد: این شهرها ۶۴ درصد کل نقاط شهری و ۴.۳ درصد جمعیت شهری را شامل می‌شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به این که 7 نقطه شهری استان جمعیت بین ۲۵ تا ۱۰۰ هزار نفر را دارد، گفت: این میزان ۲۸ درصد کل نقاط شهری و ۴۱ درصد جمعیت شهری استان را شامل می‌شود.
مهندس ملکی با بیان این که شهر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود ندارد، تصریح کرد: شهرهای خرم‌آباد و بروجرد در دسته شهرهای با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت قرار دارند.
وی افزود: این شهرها 8 درصد کل نقاط شهری و ۵۴.۷ درصد کل جمعیت شهری را شامل می‌‌شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به این که برای تهیه طرح‌های تفصیلی شش شهر استان پی‌گیری صورت گرفته است، اظهار داشت: این طرح‌ها نیازمند به اعتبار بوده و لازم است در این رابطه به شهرداری‌ها کمک شود.
ملکی با بیان این که طرح‌های جامع ناحیه‌ای برای شهرهای استان تهیه شده است، تصریح کرد: در این رابطه شهرهای لرستان به 4 ناحیه تقسیم شده‌اند که طرح‌های مربوط به دو ناحیه تصویب و ابلاغ شده‌اند.
وی افزود: طرح‌های جامع ناحیه‌ای دو ناحیه دیگر که شامل شهرهای خرم‌آباد، پلدختر و کوهدشت می‌شود هنوز کامل نشده و در دفتر برنامه‌ریزی شهری درحال پی‌گیری هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به این که در رابطه با کمیسیون ماده ۵ تعداد ۳۳ جلسه برگزار شده است، گفت: تعداد ۵۲۴ پرونده به این کمیسیون ارجاع شده که ۲۹۱ مورد آن بنا به دلایل قانونی بررسی شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به این که هزار و ۱۳۲ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد، اظهار داشت: در این رابطه برای تعداد ۹ شهر طرح تفصیلی تهیه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان این که وسعت سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان ۵۳۱ هکتار است، تصریح کرد: طرح‌های مربوط به ۲۲ محله در این رابطه تهیه شده که ۵ محله در اولویت کاری قرار دارند.
ملکی یادآور شد: کمیته سیما و منظر شهری نیز در استان تشکیل شده است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 کیوان 1393-12-20 15:17
حکایت باغ کشاورزی خرم‌آباد/
اما موضوع دیگر مربوط به باغ کشاورزی خرم‌آباد است که ظاهراً مشکلاتی در آن ایجاد شده و داستانی مفصل دارد و به زودی هومیان‌نیوز یک گزارش اختصاصی از مسائل مرتبط با این باغ برای اطلاع افکار عمومی منتشر می‌کند. این باغ براساس سند (نامه‌ی) معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری تدبیر و امید مورد تصرفات غیرقانونی قرار گیرد و در این نامه به صراحت گفته شده مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان موجبات این نصرف غیرقانونی را فراهم کرده است. متن این نامه ملاک این خبر است و طبیعی است که موافقت یا عدم موافقت با متن نامه رویکرد این خبر نیست.
به هر روی انتظار بخشی از حامیان تدبیر و امید از مدیریت ارشد استان این است که موج تغییرات دولت تدبیر و امید را به صندلی مدیریت راه و شهرسازی استان لرستان هم برساند؛ افکار عمومی حامی اعتدال و اصلاحات، طبیعی است که چشم‌به‌راه تغییرات‌اند و این موضوع که تغییرات در برخی ادارات استان هنوز کلید نخورد برای بخشی از افکار عمومی حامی تدبیر و امید، آزاردهنده است!
________________________
يافته: در اين زمينه با استاندار مصاحبه كرده‌ايم كه به زودي منتشر مي‌شود
آ
نقل قول کردن
#2 همشهری 1393-12-21 02:34
یک سوال از جناب کیوان همشهری عزیز دارم ایا تصرف بخشی از زمینهای باغ کشاورزی توسط یکی از اعضای سابق شورای شهر و یا و اگذاری بخشی از این زمینها به شهرداری و تهاتر قطعه ای دو هزار متری از سهم شهرداری در قبال بدهی یه یکی از سازمانها و همچنین واگذاری بخشی از این زمینها به تعاونی یک دستگاه قضایی در قبال پرداخت وجه ان در زمان مدیریت فعلی مسکن و شهرسازی فعلی بوده یا در زمان مدیران قبلی مسکن و شهرسازی تا جایی که بنده اطلاع دارم در زمان مدیر ان مسکن دولت هشتم و نهم بوده و اگر ایشان نیز قصوری داشته اند اطلاعی ندارم لطفا اگر اطلاعات بیشتر دارید به اطلاع همشهریان برسانید.
نقل قول کردن
#3 کیوان 1393-12-22 09:57
با سلام اینجانب مطلبی رو که گذاشتم رو با ذکر منبع بود قابل توجه دوست عزیز عرض کنم که با عضو شورای شهر اون زمانم صحبت کردم که خیلی از این موضوع ناراحت شد و بجز چندتا توهین هیچ جوابی نشنیدم در ضمن اینکه متولی این کار مسکن و شهر سازی سابق و راه و شهرسازی فعلی بوده است و من ازاین ناراحتم که از 54 هکتار تا به حال 14 هکتار ان غیر قانونی واگذار شده است و طرح جامع اونو من دیدم فضای سبز بود و ادامه پارک کیو که می توانست بشه بزرکترین پارک خاورمیانه که متاسفانه 14 هکتار آن واگذار شد هیچ ارگانی نمیتواند به علت بدهی زمین خودش رو واگذار کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا