یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دومین همایش بازرسی‌ها و حقوقی‌های لرستان با موضوع «نظارت مقاومتی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی» با حضور رییس کل دادگستری، مدیرکل بازرسی استانداری، مسوولان بازرسی‌ها و حقوقی‌های دستگاه‌های اجرایی لرستان و شماري از فرمانداران شهرستان‌های استان در سالن آمفی تئاتر بانک صادرات برگزار شد.
مهران علي‌پناه مدير كل بازرسي استانداري لرستانبه گزارش روابط عمومی استانداری، در اين همايش، مدیرکل بازرسی استانداری لرستان بر ضرورت بازرسی علمی تأکید کرد.
مهران علی‌پناه گفت: ما ثابت کردیم در عمل می‌توانیم فرامین رهبری را اجرایی و عملیاتی کنیم. اقتصاد مقاومتی بر زندگی مردم تأثیر دارد و باید مبانی علمی و نظارت مقاومتی داشته باشیم و در این راستا ضروری است دستگاه‌های اجرایی ما را یاری کنند.
علی‌پناه با تأکید بر این که نظارتِ امنیتی باید جای خود را به نظارتِ رحمانی بدهد، ادامه داد: اداره کل بازرسی استانداری لرستان برای رسیدن به این هدف هشت محور اصولی را  در دستور کار خود قرار داده است.
وی؛ اولین گام در بحث نظارت مقاومتی را بررسی وضعیت موجود دانست و اضافه کرد: با ابلاغِ نامه به دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر ارسال کارهای انجام شده در رابطه با نظارت مقاومتی، به این نتیجه رسیدیم که بیش از 80 درصد کارهای عنوان شده برنامه محسوب نمی‌شود و همچنین بالغ بر 90 درصد گزارشات در قالب کار نظارتی قرار نمی‌گیرد.
مدیرکل بازرسی استانداری لرستان با تأکید بر این که با مستندات اعلام می‌کنم وضعیت استان در این رابطه نگران کننده است، افزود: در گام دوم نظارت مقاومتی، اداره کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری لرستان به مطالعه نظارت مقاومتی در 20 استان کشور پرداخت و با تحقیق سه ماهه به این نتیجه رسید که 90 درصد برنامه‌های کشوری شبیه هم بوده و فقط در 10 درصد موارد اختلاف مشاهده می‌شود.
علی‌پناه حضور در شورای اداری و شورای تأمین شهرستان‌های لرستان را به عنوان سومین محور نظارت امنیتی استان نام برد و یادآور شد: در این خصوص اطلاعات بخش‌ها را در قالب فرم‌های مختلف با کمک فرمانداران استخراج نمودیم.
وی افزود: محور چهارم نظارت مقاومتی را در قالب بررسی دستگاه‌های اجرایی استان عملیاتی و برای دستیابی به اطلاعات واقعی، هر یک از دستگاه‌ها را به 8 کارگروه از جمله کارگروه شورای نظارت بر بانک‌ها، کارگروه نظارت فرهنگی و... تقسیم کردیم.
مدیرکل بازرسی استانداری لرستان اظهار داشت: در ادامه، بررسی موردی و ملاقات‌های مردمی در دستور کار قرار گرفت و در محور پایانی نیز نیروهای بازرسی به 16 تیم تقسیم شدند و به این نتیجه رسیدند که پیش از این، ملاقات مردمی در دستگاه‌های اجرایی لرستان انجام نمی‌شد.
علی‌پناه در ادامه‌ی سخنان خود اعلام کرد: هم اکنون درب دفتر مدیران دستگاه‌ها در روزهای دوشنبه به روی هم استانی‌های ارجمند باز است.
وی؛ همچنین به دستیابی نتایج حاصل از اجرایی شدن هشت محور اصولی نظارت مقاومتی دستگاه مطبوع خود اشاره کرد و بیان داشت: الان می‌دانیم در تمام دستگاه‌های اجرایی چه خبر است و اعلام می‌کنم در این خصوص هنوز یک پرونده بر علیه یک شخص و یا دستگاه تشکیل نداده ایم؛ این معنای بازرسی است.
 مدیرکل بازرسی استانداری لرستان بازرسی را شناخت مشکل و مرتفع نمودن آن تعریف کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم باید بازرسی علمی صورت گیرد؛ چرا که اقتدار در علم است.
 علی‌پناه از علم به عنوان تنها چیزی که محافظت نمی‌خواهد یاد کرد و تصریح کرد: اقتدار و عزت ما در عالمانه برخورد کردن است. اگر می‌خواهیم در دستگاه‌های مختلف فرامین رهبری را اجرا کنیم باید کار علمی کنیم.
وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: مدیری که در برنامه‌ریزی تخصص ندارد از متخصصان امر استفاده کند؛ چرا که حرکت بدون برنامه‌ریزی، آسیب‌زاست و سبب اتلاف وقت، انرژی و سرمایه می‌شود.
مدیرکل بازرسی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر هیأت دولت به استان اشاره کرد و گفت: تنها بخشی که از طرف ریاست محترم جمهوری و معاونت حقوقی ایشان از ما تقدیر به عمل آمد، بازرسی بود.
 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا