یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: طبق آمارهای ارائه شده توسط پزشکی قانونی در 11 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد تعداد جان‌باختگان در معابر شهری کاهش یافته است.
به گزارش سفير افلاك، سرهنگ منوچهر مرادی اظهار داشت: با توجه به این که یک سری از تخلفات منجر به حادثه که به آن‌ها تخلفات حادثه‌بار گفته می‌شود؛ برخورد با این گونه تخلفات از سوی کارشناسان با 18 درصد افزایش روبه رو بوده است.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان خاطرنشان ساخت: در تصادفات درون شهری، عابرین با 45 درصد و موتورسیکلت‌ها با 37 درصد بیشترین فوتی را در معابر شهری به خود اختصاص داده‌اند.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: کسانی که در چهارشنبه‌سوری بخواهند در معابر شهری با لایی کشیدن و راه بندان، نظم عمومی را مختل کنند به صورت قاطع برخورد می‌کنیم و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی تحویل می‌دهیم.
مرادی در خصوص برخی از اقدامات در زمینه کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات درون‌شهری گفت: برای مهار تصادفات درون شهری با همکاری صورت گرفته با استانداری و شهرداری، بنا است نصب سرعت گیر در نقاط حادثه خیز، افزایش تیم های کنترل سرعت، هرس درختچه‌ها، احداث گذرگاه عابر پیاده، ایجاد پل های زیر گذر و رو گذر در دستور کار قرار بگیرد.
وی با بیان این که موتورسوارانی که کلاه ایمنی نداشته باشند توقیف می‌شوند افزود: برای کاهش تصادفات به وسیله موتور سیکلت، موتورسوارانی که کلاه ایمنی نداشته باشند برای بار اول موتور یک هفته و برای بار دوم یک ماه به پارکینگ برده می‌شود و راننده برای ترخیص موتور باید در کلاس‌های آموزشی راهنمایی و رانندگی نیز شرکت کند.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان وجود مرکز پایش تصویری را یکی از اقدامات ارزشمند فرماندهی استان عنوان کرد و بیان داشت: وجود دوربین‌های پیشرفته در مرکز پایش تصویری سبب شده است  که خیابان‌های سطح شهر به صورت 24 ساعته توسط کارشناسان رصد شود و در صورت وجود گره ترافیکی سریعا نیروها به محل اعزام شوند.
مرادی اظهار کرد: رانندگانی  که 30 نمره منفی داشته باشد، طبق ماده 7، گواهی‌نامه آن‌ها ظرف مدت 3 ماه توقیف می‌شود و راننده حق رانندگی ندارد چرا که جرم محسوب می‌شود و از مزایای بیمه نیز نمی‌تواند استفاده کند.
وی گفت: رانندگانی که قصد مسافرت را برای ایام نوروز دارند، قبل از سفر، خلافی خود را از طریق سامانه پیامکی 1101202020 بگیرند؛ در صورتی که خلافی آن ها بیش از 10 میلیون ریال باشد خودروی آن‌ها تا پایان پرداخت بدهی توقیف می‌شود.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان در خصوص شماره‌گذاری وسایل نقلیه کشاورزی نیز اظهار کرد: با همکاری صورت گرفته با جهاد کشاورزی تاکنون 495 تراکتور شماره‌گذاری شده است.
مرادی با بیان این که تا کنون 40 درصد از دانش آموزان در مقاطع مختلف نسبت به قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی آموزش دیده‌اند بیان داشت: این دانش‌آموزان به عنوان پلیس مدرسه با داشتن قبض‌های جریمه ما را در اجرای قانون یاری می‌کنند.
وی در بخش ديگري از سخنانش گفت: کسانی که در چهارشنبه‌سوری در معابر شهری با لایی کشیدن و راه بندان بخواهند نظم عمومی را مختل کنند به صورت قاطع برخورد می‌کنیم و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی تحویل می‌دهیم.
مرادي تصريح كرد: در چهارشنبه صوری تمام خیابان‌ها توسط دوربین‌های پایش تصویری نیز رصد می‌شوند.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استاندر خصوص ایام نوروز نیز عنوان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان، در طرح کنترل ترافیک نوروزی و کاهش تصادفات جاده ای حضور چشم گیری دارد و با متخلفین برخوردی قاطع می‌کند و با قرار دادن گشت‌های پیاده، موتوری و حضور 24 ساعته نیروها، سعی در ایجاد بستری ایمن برای شهروندان و مسافران نوروزی می‌کند.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا