یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو شورای اسلامی استان لرستان و شهر کوهدشت گفت: روند نامناسب شهرسازی و معماری طی یک دهه اخیر نشان می‌دهد که در تمامی شهرها بدقوارگی و آشفتگی چنان بر سيماي شهرهاي استان سایه برومند سوري عضو شورای اسلامی استان لرستان و شهر کوهدشتافکنده که رها شدن از آن تلاش بسیار و زمان طولانی نياز دارد.
به گزارش يافته، برومند سوري ضمن گلايه از اين وضعيت، افزود: کافی است پا به خیابان يكي از شهرهاي استان بگذاری تا با انبوهی از رنگ‌ها‌، سنگ‌ها‌، آجرنماها و بتون‌ها روبه‌رو شوی که نام آن را بنا نهاده‌اند!
وي با بيان اين كه در تركيب اين نماها بلند و کوتاه و خطوط افقی و عمودی نامناسب و شیشه‌های ناهمگون و پنجره‌های نازیبا ورودی‌های متنوع به كار رفته، افزود: این گوناگونی و ناهمگونی در سبک و شکل به اغتشاش انجامیده و شهرهای ناهماهنگ و نابه‌ساماني را به شهروندان هدیه کرده است.
عضو شورای اسلامی استان لرستان تصريح كرد: ارائه طرح‌های شهری از جمله طرح‌های جامع تفصیلی‌، موضوعی و هادی در قالب پروژه‌های از قبل اندیشیده شده شخصی همچون احداث معابر و مجتمع های مسکونی‌، تجاری‌، خدماتی و اداری فضای اوقات فراغت و در پی تامین عدالت و کارایی برای تمامی شهروندان است.
سوري افزود: در کنار آن مافیای ساخت و ساز به دنبال منافع اقتصادی خود تغییراتی نامطلوب را در چهره شهر ایجاد می‌کند و بر این اساس، شهرها که همواره در مقابل تغییرات از خود مقاومت نشان می‌دهند نیازمند ابزارهای هدایت‌گرایانه و کنترلی هستند تا به صورت شهرهاي پایدار، نشان‌دهنده‌ي اهداف و جهت‌گیری در تامین منافع حقوقی شخصی و اجتماعی مردم آن شهرها باشند.
وي با بيان اين كه اجرای طرح‌های صحیح شهری‌، ضامن آرامش و رفاه‌، امنیت و سلامت ساکنین شهر است، گفت: اما نادیده گرفتن ضوابط مربوط به آن و خود‌سری در احداث ساختمان در غیر کاربری‌های مربوط  دو پیام منفی خواهد داشت.
سوري اظهار كرد: پيامد منفي نخست، از بين رفتن فضایی در نظر گرفته شده برای رفع نیازمندی‌های عمومی است به عنوان مثال احداث ساختمان مسکونی در کاربری ورزشی‌، بهداشتی و درمانی یا اداری شهر را از داشتن مدرسه و دانشگاه و بیمارستان یا اداره خاص در آن محل محروم می‌کند.
وي در ادامه بيان كرد: غالباً در احداث ساختمان‌های غیرمجاز‌، اصول فنی رعایت نمی‌شود و به این ترتیب ساختمان به یک خطر بالقوه تبدیل می‌شود و محلی که برای فعالیت و امنیت و سکونت احداث شده، خود سبب هلاکت می‌گردد.
سوري افزود: علاوه بر این موارد، تناسب و تعادل ابنیه شهر که سبب زیبایی آن می‌شود از بین می‌رود و ناراستی و بی‌عدالتی جای آن را می‌گیرد و بسیاری موارد عدم تراکم کوچک تجاوز به حقوق می‌شود.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا