یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پيكر معلم فداکار لرستانی هم‌زمان با عصر عاشورای حسینی در گلزار شهدای پلدختر آرام گرفت.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش لرستان، عصر روز سه‌شنبه 13 آبان‌ماه هم‌زمان با عاشورای حسینی، پیکر مرحوم كاظم صفرزاده معلم فداکار در میان بدرقه کم‌نظیر مردم فهیم و قدرشناس پلدختر و فرهنگیان لرستان در جوار گلزار شهدای پلدختر و مرقد مطهر پيكر معلم فداکار لرستانی در گلزار شهدای پلدختر آرام گرفت/ انتقاد امام جمعه پلدختر از صدا‌وسيماعالم ربانی سید نعمت‌الله جزایری تشییع و به خاک سپرده شد.
در مراسم تشییع و تدفین مرحوم صفرزاده، امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل‌، معاونین و کارکنان آموزش و پرورش لرستان‌، مدیر و كاركنان آموزش و پرورش پلدختر‌، معمولان و ناحيه عشایری حضور داشتند.
امام جمعه شهرستان پلدختر پیدا شدن جسد مرحوم صفرزاده در روز تاسوعا را از کرامات حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) دانست و افزود: دعای خیر مردم و عزاداران حسینی در تاسوعای حسینی باعث شد که این جسد پس از 2 هفته پیدا شود.
حجت‌الاسلام علي‌محمد لروند عنوان کرد: معلمان و دانش‌آموزان باید ایثار و فداکاری مرحوم صفرزاده را در زندگی الگو قرار دهند‌.
وی با انتقاد از عدم رسانه‌ای شدن خبر فداکاری این معلم در رسانه ملی اظهار داشت‌: صدا و سیما برای یک معلم که سر خود را برای دانش‌آموز بیمارش زده بود سنگ تمام گذاشت، ولی در مقابلف برای انعکاس فداکاری این معلم پلدختری در شبکه سراسری عملکرد بسيار ضعیفی داشت.
حجت‌الاسلام لروند ادامه داد: خبرنگاران و رسانه ملی با مستند‌سازی می‌توانند در تبیین فداکاری و ایثار مرحوم صفرزاده نقش مهمی داشته باشند.
مدیر کل آموزش وپرورش لرستان هم  در این مراسم با تجلیل از خدمات و زحمات مرحوم کاظم صفرزاده اظهار داشت: این معلم فداکار لرستانی عشق و علاقه به معلمی را عملاً به نمایش گذاشت‌.
گودرز کریمی‌فر افزود‌: این معلم فداکار لرستانی مصداق بارز معلم شاگرد‌نگر بود که عشق به معلمی را در دانش‌آموزان خلاصه کرد‌.
کریمی‌فر با اشاره به پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در این رابطه اضافه کرد: در ماه‌های آینده از خانواده این معلم فداکار و ایثار گر در جشنواره کشوری جلوه‌های معلمی تجلیل خواهد شد.
وی معلم را سرچشمه خوبی‌ها‌، زائیده مهربانی‌ها و سرشار از عاطفه‌ها معرفی کرد و گفت‌: این خصلت‌های نیک و پسندیده را در وجود مرحوم صفرزاده می‌توان به عینه مشاهده کرد‌.
کریمی‌فر ضایعه درگذشت این معلم فداکار را ضایعه‌ای بزرگ بر‌ای خانواده بزرگ دانش‌آموزان و فرهنگیان خواند و گفت‌: این حادثه دلخراش خانواده 30 هزار نفری معلمان و 300 هزار نفری دانش‌آموزان استان لرستان و مردم فرهنگ‌دوست و فرهیخته ایران را ماتم‌زده کرد.
وی ادامه داد: به همت استاندار لرستان به زودي تندیس مرحوم صفرزاده رونمایی خواهد شد.
کریمی‌فر تصریح کرد: مرحوم صفرزاده با این اقدام خداپسندانه توانست واژه ایثار را به معنای واقعی صرف کند.
کریمی‌فر از تلاش و همدلی نماینده معزز ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌های خرم‌آباد‌، پلدختر، دوره چگنی و معمولان و اعضای ستاد مدیریت بحران لرستان و پی‌گیری و حمایت‌های استاندار لرستان تقدیر کرد و گفت‌: به منظور ارج نهادن به فداکاری و ایثارگری این معلم عزیز، در آینده نزدیک یکی از آموزشگاه‌های شهرستان پلدختر به اسم این مرحوم نام‌گذاری خواهد شد.
وی بیان کرد: این معلم فداکار می‌توانست با تماس تلفنی با فوریت‌های پزشکی کار درمان دانش‌آموزان را به آن‌ها واگذار کند، اما با احساس مسوولیت، جان خودش را فدای این دانش‌آموزان کرد.
 
 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا