یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اهميت جايگاه NGOها در تسريع فعاليت‌هاي اجتماعي گفت‌: اين كه افراد در كنار هم‌ديگر به يك فعاليت گروهي مي‌پردازند به هم‌افزايي مي‌رسند و با حضور در تشكل‌ها و سازمان‌ها‌ي مردم‌نهاد ما به هم افزايي و قدرت بيش‌تري براي رسيدن به اهداف‌مان دست مي‌يابيم‌.
به گزارش زوابط عمومی فرمانداری، حبيب‌الله خجسته‌پور كه در جمع فعالان سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهرستان خرم‌آباد سخن مي‌گفت، ضمن تقسيم‌بندي جوامع به دو دسته توده‌اي و مشاركتي اظهار داشت: جوامع توده‌اي شكل ندارند و افراد در اين جوامع به صورت توده‌اي رفتار مي‌كنند‌.
وي در ادامه گفت‌: در جوامع توده‌اي مردم بيش‌تر به مسائل حاشيه‌اي توجه مي‌كنند و اين هم به خاطر عدم وجود سازمان‌ها و تشكل‌هايي براي هدايت افراد به سمت تعالي است كه در اين جوامع حاشيه بر متن پيروز مي‌شود‌.
خجسته‌پور توجه بيش از حد افراد به ريز و درشت زندگي ديگران را از ديگر و‌يژگي‌هاي جوامع توده‌اي بيان كرد و گفت‌: در اين فضا افراد به جاي اين كه انرژي و وقت‌شان را در مسير تعالي‌، رشد و تكامل خود و جامعه صرف نمايند‌، صرف زندگي خصوصي ديگران مي‌كنند‌.
فرماندار ضمن بيان اين كه موج‌سواري از مظاهر اين جوامع است تصريح كرد‌: افراد سودجو و فرصت‌طلب در جامعه توده‌اي در شرايط مختلف بر موج‌ها سوار مي‌شوند و به جايگاه‌هايي كه مد نظرشان است مي‌رسند‌.
وي شايعات را اساس و بنيان جوامع توده‌اي بيان كرد و اظهار كرد‌: در جوامع توده‌اي به جاي تكيه بر علم و دين بر خرافات تأكيد مي‌شود‌.
خجسته‌پور علت اين مسأله را نبود سازمان‌هاي مشاركت كننده براي روشن ساختن افكار مردم بيان كرد و گفت‌: اگر در جامعه سازمان‌هايي برخاسته از خود مردم باشند كه هدف‌شان كمك به آنها در روشن كردن مسائل باشد ديگر جامعه به سمت خرافات و شايعه نمي‌رود.
فرماندار خرم‌آباد ضمن پرداختن به ويژگي‌هاي جوامع مشاركتي گفت‌: افراد در اين جوامع به دنبال راه خروج خود از بن‌بست‌ها هستند و به مشاركت در تعيين سرنوشت خود و ديگران مي‌پردازند.
وي با اشاره به اين كه در كشورهاي توسعه‌يافته افراد با توجه به علائق مختلفي كه دارند هم‌زمان در چندين سازمان مردم‌نهاد مختلف به فعاليت مي‌پردازند گفت‌: ما نبايد فعاليت مشاركتي افراد را در سمن‌ها محدود به يك سمن نماييم، بلكه بايد از افراد بخواهيم هم‌زمان در چند NGO  مختلف، خيريه‌، محيط زيستي‌، ورزشي‌، فرهنگي‌، اقتصادي و اجتماعي به فعاليت بپردازد‌.
خجسته‌پور با بيان اين‌كه در قرآن بيان شده كه دست خدا با جماعت است گفت‌: مهم‌ترين كاركرد يك سمن ارائه يك مدل براي حل يك مشكل  اجتماعي است‌.
فرمانداردر تشريح اين مطلب گفت‌: شايد يك نفر مشكل را در اعتياد ببيند و يك نفر ديگر در محيط زيست و ديگري در فقر‌، پس مي‌توان براي هر كدام از اين موضوعات اقدام به راه‌اندازي و تشكيل يك سازمان مردم‌نهاد نمود‌.
وي اظهار كرد‌: ما شايد به تنهايي نخبه نباشيم اما زماني كه در كنار هم‌ديگر قرار بگيريم و يك مدل براي حل يك مشكل ارائه نماييم به نخبگي برسيم‌.
فرماندار خرم‌آباد با بيان اين كه نبايد از يك سمن براي اهداف سياسي استفاده نمايي، اظهار داشت: يك NGO  زماني مي‌تواند موفق باشد كه به صورت تخصصي كار نمايد و در عين حال غير‌انتفاعي و غيردولتي باشد.

 فرماندار خرم‌آباد: سازمان‌هاي مردم نهاد باعث هم‌افزايي قدرت افراد مي‌گردند
 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا