یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبیر شورای امور ایرانیان خارج از کشور استان لرستان عنوان کرد: از آن‌جا که بر اساس آمار موجود بیش از 500 نفر لرستانی در کشور امارات مقیم هستند از این‌رو به منظور هم‌اندیشی فرهنگی و جلب مشارکت‌های اقتصادی آنان در نظر داریم همایشی را در این کشور برگزار کنیم تا از نزدیک به بیان دیده‌گاه‌ها و نقطه‌نظرات و بررسی همکاری‌های احتمالی آینده بپردازیم.
به گزارش يافته، صیدعلی کورانی‌فر در جلسه‌ای که به منظور بررسی برنامه‌های خارج از کشور شورا با حضور رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد و تنی چند از  لرستانی‌های مقیم خارج از کشور برگزار شد، با اشاره به این که خوشبختانه استاندار افق کاری مثبتی در این خصوص دارند و به منظور توسعه و آبادانی استان و جذب سرمایه‌گذار تلاش‌های فراوانی کرده‌اند، افزود: بیش از 1200 نفر لرستانی در کشورهای امارات و کویت  زندگی می‌کنند و با توجه به نزدیکی نسبی مقصد و امکان حضور در زادگاه، ظرفیتی ارزشمند در توسعه استان شمرده می‌شوند و باید از این موقعیت مناسب بهره‌مند شویم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر و با آغاز به کار این شورا برآنیم که با اعتمادساز‌ی در مراجعات لرستانی‌های مقیم خارج از کشور، این سرمایه‌های تاثیرگذار فرهنگی و اقتصادی برای کشور را برای حضور در دبیرخانه و رایزنی‌های آتی ترغیب و همراهی کنیم.
دبیر شورا ادامه داد: موضوع برگزاری نشست امارات در کمیته اقتصادی شورای امور ایرانیان خارج از کشور استان نیز مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد مقدمات اولیه برگزاری این برنامه را می‌توانیم فراهم کنیم؛ هر چند نیاز به کار کارشناسی بیش‌تر و بررسی جزییات احتمالی دارد.
کورانی‌فر افزود: در این همایش در نظر داریم پتانسیل های لرستان را معرفی کنیم و پیش‌زمینه‌ای جدی برای برگزاری همایش لرستانی‌های مقیم خارج از کشور که در حال حاضر اصلی ترین برنامه شوراست، آماده سازیم.
وی با بیان این که در دولت دکتر روحانی جهت‌گیری بر این است که از ظرفیت‌های ایرانیان در خارج از کشور استفاده شود و اولین جلسه شورا به ریاست استاندار تشکیل شده است، بیان کرد: جلسه دوم نیز به منظور بررسی دستاوردها و اولویت‌های برنامه ریزی به زودی تشکیل خواهد شد.
رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد نیز که در این جلسه حضور داشت عنوان کرد: از توان اجرایی اتاق بازرگانی برای برگزاری این برنامه حداکثر استفاده را خواهیم کرد.
حسین سلاح‌ورزی با بیان این که ایده برگزاری این برنامه ایده بسیار خوبی است و مسلماً در پیشبرد اهداف شورا تاثیر بسزایی خواهد داشت عنوان کرد: با رایزنی لازم با اتاق بازرگانی ایران و امارات راهکارهای اجرایی را بررسی خواهیم کرد.
وی افزود: از آنجا که تعداد لرستانی‌های مقیم امارات و کویت، تعداد قابل توجهی است، پیش‌بینی می‌شود فعالان اقتصادی نیز در این کشورها پرتعداد باشند.
رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: شورای بازرگانی ایرانیان مقیم دوبی نیز ظرفیت مهمی در برگزاری این رخداد محسوب می‌شود و از همکاری این شورا  و برخی بازرگانان مطرح لرستانی در دوبی به منظور اجرای همایش بهره می‌توان بهره‌مند شد.
در اين جلسه "علي سلاح‌ورزي" يكي از لرستاني‌هاي مقيم آمريكا نيز حضور داشت كه به بيان نقطه نظرات خود در اين زمينه پرداخت.
 
 با لرستانی‌های فعال اقتصادی مقیم امارات نشست هم‌انديشي برگزار مي‌شود


 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا