یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی
رییس جمهوری با اشاره به اینکه ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، مردم ما را بسیار متأثر و نگران کرده است، اظهار داشت: این مسئله یک حادثه غیرانسانی بود که با هیچ اصولی سازگاری ندارد و زشت‌ترین کاری است که یک فرد پلید می‌تواند در جامعه انجام دهد.
به گزارش یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت گفت: دولت از هفته گذشته پیگیر ماجرا بوده و سه وزارتخانه را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد، البته سایر دستگاه‌های امنیتی و قضایی از ابتدای این حادثه، بررسی موضوع را آغاز کردند، اما در هفته گذشته در دولت تصمیم گرفته شد که وزرای مربوطه با جدیت تمام این مسأله را مورد رسیدگی قرار دهند و امروز این سه وزیر گزارشی را از حادثه مذکور ارائه دادند.
رییس جمهور تصریح کرد: تلاش پیگیری در حال انجام است و مردم عزیز هیچ تردیدی نداشته باشند که گذشتی در کار نخواهد بود و دولت با همه توان این مسئله را پیگیری کرده و عامل یا عاملین این جنایت به دست عدالت سپرده شده و اشد مجازات برای کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، اعمال خواهد شد.
روحانی خاطر نشان کرد: دولت به همراه قوه قضائیه مصمم است لایحه‌ای را در خصوص این‌گونه مسائل تنظیم کند تا کسانی که مرتکب این جنایت‌ها می‌شوند، اشد مجازات برایشان در نظر گرفته شود.
رییس جمهوری افزود: این‌گونه مسائل جزو افساد فی‌الارض و ارعاب عمومی و زیر سؤال بردن امنیت کشور است و دولت از همه توان خود برای ایجاد امنیت در جامعه استفاده خواهد کرد.
روحانی گفت: تردید ندارم بخش‌های انتظامی، قضایی، ‌امنیتی و سپاه و بسیج و سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها تلاش خواهند کرد که این مسئله به نتیجه نهایی برسد.
رییس جمهوری تأکید کرد: لحظه‌ای آرام نخواهیم ماند تا افرادی که مسبب این حادثه بودند دستگیر شده و واقعیت برای مردم روشن شود. نه‌تنها در این مسئله بلکه در مسئله و جنایتی که امنیت جامعه را خدشه‌دار کند آن را به مردم گزارش خواهیم داد و مردم هم مطمئن باشند، همه توان خود را برای رسیدگی و برخورد با این مسئله بکار خواهیم گرفت.
روحانی تصریح کرد: نباید به سخنان و صداهای مشکوک و نادرست و کسانی که اذهان عمومی را تشویش می‌کنند و بی‌جهت به فرد و گروهی نسبت نادرست می‌دهد، توجه کرد.
رییس جمهور گفت: تا زمانی که عامل یا عاملین این حادثه دستگیر نشدند، شایسته نیست که کسی، فردی یا گروهی را به نادرست متهم کند چراکه اتهام بی‌اساس و بی‌پایه از گناهان کبیره است.
روحانی با تأکید بر اینکه باید فضای امن در جامعه وجود داشته باشد، گفت: هر فرد یا گروهی به‌طور سازمان‌یافته یا غیر سازمان‌یافته، این عمل را مرتکب شده باشد بدانند که گذشت در کار نخواهد بود.
روحانی اظهار داشت: کشور ما از امنیت برخوردار است و نمی‌توان با یک حادثه کل امنیت را زیر سؤال برد، البته این حرف بدان معنا نیست که حادثه اسیدپاشی مهم نیست، بلکه بسیار حادثه دل‌خراشی است و حتماً باید عوامل آن شناسایی و با اقدامات بازدارنده کاری کنیم که این‌گونه حوادث تکرار نشده و امنیت جامعه به هم نریزد چراکه امنیت اساس رشد و توسعه کشور است.
رییس جمهوری همچنین بر درمان مصدومان حادثه اسیدپاشی تأکید کرد و گفت: در هر حدی که توان داریم، نسبت به بازگشت سلامتی مصدومان این حادثه دل‌خراش اقدام خواهیم کرد.
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا