یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرهنگ حشمت‌الله اسكيني رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستانرئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي لرستان گفت: 60 دستگاه دوربين پايش تصويري معابر و كنترل ترافيك در حال نصب در نقاط مختلف خرم‌آباد است.

به گزارش يافته، سرهنگ حشمت‌الله اسكيني در نشست خبري اظهار داشت: كارهاي كامپيوتري نصب اين دوربين‌ها كه قدرت نمايش تا فاصله 200 تا 300 متري را دارند در حال انجام است و به زودي براي ثبت تخلفات راهنمايي و رانندگي در مركز استان به بهره‌برداري مي‌رسند.

وي با اشاره به قانون سال 1389 مجلس شوراي اسلامي مبني بر اين كه ادارات راه و شهرسازي و شهرداري‌ها موظف هستند براي ثبت تخلف در شهرهاي بزرگ از دوربين استفاده كنند، افزود: اين طرح در اكثر شهرهاي كشور انجام شده اما در خرم‌آباد با وجود نياز به كنترل از طريق دوربين پايش تصويري معابر و تخلفات رانندگي، هنوز اجرايي نشده است.

رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي لرستان با بيان اين كه بيش‌ترين تصادفات در شهرهاي استان مربوط به موتورسواران و عابران پياده است، افزود: بستن كمربند تا 80 درصد از مشكلات پيامد تصادفات كم مي‌كند و نبستن كمربند ايمني و برخورد با شيشه جلو مهم‌ترين عامل آسيب به شمار مي‌رود، به همين دليل تخلف در نبستن كمربند را جدي مي‌گيريم.

سرهنگ اسكيني بيان داشت: از ديگر تخلفات رايج در شهرهاي استان پارك دوبله است كه متأسفانه عده‌اي بدون توجه به حقوق ديگران، براي خريد در زماني كوتاه، به جاي پيدا كردن جاي پارك مناسب، مرتكب اين تخلف مي‌شوند كه اين موضوع جاي فرهنگ‌سازي از سوي رسانه‌ها را دارد.

وي بر لزوم برخورد با موتورسواران متخلف نيز تأكيد كرد و گفت: موتورسواراني كه براي بار اول مرتكب تخلف شوند براي مدت يك هفته و براي بار دوم به مدت يك ماه گواهي‌نامه آن‌ها توقيف مي‌شود.

رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي لرستان همچنين به كساني كه قصد عوض كردن موتور، شاسي و رنگ خودروي خود را دارند، هشدار داد كه براي اين منظور حتماً بايد به واحدهاي شماره‌گذاري خودرو در نقاط مختلف استان مراجعه نمايند و شماره‌هاي جديد را ثبت نمايند، در غير اين صورت، اين كار تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانوني صورت مي‌پذيرد.

اسكيني عنوان نمود: اگر كساني نسبت به قبض جريمه صادره معترض باشند، مي‌توانند به واحد رسيدگي به تخلفات مراجعه نموده و پي‌گير موضوع باشند كه در صورت وارد بودن اعتراض، مبلغ جريمه توسط قاضي حذف مي‌شود.

وي تصريح كرد: فقط جريمه‌هايي كه توسط دوربين ثبت شده باشد، قابل اعتراض نيست.

رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي لرستان با بيان اين كه وسائل نقليه‌اي كه بالاي 10 ميليون ريال جريمه داشته باشند توقيف مي‌شوند افزود: رانندگاني كه بيش از 30 نمره منفي داشته باشند، گواهي‌نامه آن‌ها ضبط مي‌شود.‌

اسكيني در پاسخ به سؤالي مبني بر حل مشكل ترافيك ميدان شقايق خرم‌آباد گفت: طرح جديد اين ميدان بر اساس اصول ترافيكي و بسيار مناسب طراحي شده است و مشكل اين ميدان حجم بالاي جميعيتي است كه در ساعاتي از روز در آن حضور مي‌يابند.

وي افزود: روزانه 150 هزار نفر از جمعيت جنوب خرم‌آباد از اين نقطه عبور و مرور مي‌كنند كه وجود ميوه‌فروش‌ها و فروشندگان دوره‌گرد باعث تجمع جمعيت در اين نقطه و در نتيجه ترافيك مي‌شود.

رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي لرستان با اشاره به اين كه در بخش تصادفات منجر به فوت در لرستان با كاهش چشم‌گير مواجه بوده‌ايم افزود: استان لرستان در اين بخش طي سال 92 نسبت به سال قبل از آن با 18 درصد كاهش در رتبه دوم كشور قرار گرفته است.

اسكيني اين نسبت را طي 3 ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 44 درصد عنوان كرد و گفت: عمده كسب اين موفقيت در شهرهاي استان به خاطر بستن كمربند ايمني در خوردوها و استفاده از كلاه ايمني توسط موتورسواران بوده است.

دوربين‌ جاده‌هاي لرستان فعال هستند، مواظب باشيد جريمه نشويد!/ در لرستان 76 نقطه حادثه‌خيز داريم

دوربين‌ جاده‌هاي لرستان فعال هستند، مواظب باشيد جريمه نشويد!/ در لرستان 76 نقطه حادثه‌خيز داريم

 رضا جایدری

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 سلمان 1393-04-19 22:31
مشکل میدون شقایق اینه که ۱۰۰تا دستفروش و چرخی و راننده میان دور میدون وایمیسن و ماموران شما هم تماشاگرن فقط
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا