یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جمعيت خرم‌آباد از مرز 500 هزار نفر گذشتفرماندار شهرستان خرم‌آباد بر لزوم هم‌كاري مردم در ثبت به موقع وقايع حياتي تاكيد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان خرم‌آباد، حبيب‌الله خجسته‌پور در جلسه شوراي ثبت وقايع حياتي شهرستان كه با حضور حسين ميردريكوندي مديركل ثبت احوال استان و جمعي از مسوولان شهرستان خرم‌آباد در فرمانداري اين شهرستان برگزار گرديد به تبيين اهميت ثبت به موقع وقايع حياتي و اعلام آن به مركز جهت برنامه‌ريزي و تسهيل در ارائه خدمات به شهروندان پرداخت.

وي اظهار داشت: امروزه استناد به آمار در برنامه‌ريزي‌هاي ملي مشهود بوده و همه برنامه‌ريزي‌هايي كه بصورت متمركز در مركز، براي استان‌ها صورت مي‌گيرد مبتني بر آمار ثبت شده و ارائه شده از آن استان است.

خجسته پور افزود: لذا مي‌بايست مسوولان استاني و شهرستاني نسبت به ثبت دقيق و به موقع وقايع حياتي و ارائه آمار صحيح نهايت دقت را داشته باشند.

فرماندار خرم‌آباد ثبت به موقع وقايع حياتي به ويژه تولد و وفات را در شهرستان خرم‌آباد مطلوب ذكر نمود و اذعان داشت: بر اساس آمار ثبت احوال‌، جمعيت شهرستان خرم‌آباد بيش از 500 هزار نفر است كه از اين ميزان 254 هزار و 598 نفر را مردان و 251 هزار و 533 نفر را زنان تشكيل مي‌دهند كه 72.6 درصد را جمعيت شهري و 27.4 درصد را روستاييان اين شهرستان تشكيل مي‌دهند.

وي ميزان ولادت ثبت شده در 3 ماهه نخست امسال را 2568 مورد ذكر نمود و اعلام داشت‌: ميزان ولادت ثبت شده شهرستان در مدت زمان مشابه سال گذشته 2375 نفر بوده كه آمارها افزايش ولادت ثبت شده در اين زمان را نشان مي‌دهد.

خجسته پور افزود: در بحث ازدواج در سه ماهه نخست امسال 1505 مورد ازدواج در حوزه شهرستان ثبت گرديده كه اين ميزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 1474 نفر بوده كه 2 درصد افزايش و رشد را نشان مي‌دهد‌.

فرماندار خرم آباد اذعان داشت: با توجه به وجود نمايندگي‌هاي ثبت احوال در  بيمارستان‌ها و زايشگاه‌هاي شهر خرم‌آباد، معمولاً ثبت وقايع تولد و وفات به موقع صورت مي‌پذيرد.

وي تصريح كرد: عمده مشكلات وعدم ثبت به موقع تولد و وفات در بخش‌ها و روستاهاي شهرستان حادث مي‌گردد كه بخش‌داران‌، دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي با هم‌كاري بيش‌تر با مسوولان ثبت احوال مي‌توانند در رفع اين معضل اقدام نمايند.

جمعيت خرم‌آباد از مرز 500 هزار نفر گذشت

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهوند 1393-04-13 19:09
باتشکر از آقای خجسته پور فرماندار محترم
ایشان فردی با دانش و فکور هستند ودرک درست وفهم سیاسی بسیار عاقلان وباتدبیری نسبت به سیاست های دولت دارند امیدوارم همیه پاینده وسر بلند باشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا