یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تعامل آموزش و پرورش و نيرو انتظامي لرستانفرماندهي انتظامي لرستان گفت‌: معلمان و دانش‌آموزان سرمايه اجتماعي پليس هستند.

به گزارش يافته، سردار محمد قنبري در جلسه تعاملي با مدير کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت‌: نيروي انتظامي مسووليت ايجاد نظم و امنيت و آموزش و پرورش نقش تعليم و تربيت را در جامعه بر عهده دارد و معلمان و دانش‌آموزان به عنوان سرمايه‌هاي اجتماعي اين دو نهاد هستند و ارتباط دو‌سويه اين دو نهاد باعث ارتقاء امنيت‌، رشد و توسعه جامعه خواهد شد.

وي به نقش جامعه پذيري آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت‌: كاركرد عمومي آموزش و پرورش اجتماعي كردن افراد جامعه است و در اين راستا با انتقال فرهنگ و اخلاق اسلامي‌، تربيت اسلامي‌، گزينش تخصصي و نظارت بر ارزش‌ها موجب شگل‌گيري شخصيت افراد‌، امنيت و سلامت جامعه خواهد شد‌.

قنبري آسيب‌پذير بودن كودكان و نوجوان در برابر ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي در فضاي آموزشي را مهم دانست و خاطر‌نشان کرد‌: تنها راه مقابله با ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي آموزش مهارت‌هاي زندگي به دانش‌آموزان و آحاد مردم جامعه است و در اين مسير نقش آموزش و پرورش و پليس بسيار مهم است و معلمان هنر بهتر زيستن را به تك تك افراد جامعه مي‌آموزند.

دكتر گودرز کريمي‌فر مدير کل آموزش و پرورش استان لرستان از تعامل و همكاري نيروي انتظامي در راستاي پيش‌گيري از آسيب‌هاي اجتماعي در فضاي آموزشي و جامعه قدرداني كرد و گفت‌: مهم‌ترين دغدغه آموزش و پرورش توسعه و تربيت نيروي كارآمد براي جامعه است و مدرسه دومين فضائي اجتماعي در تكوين شخصيت رواني افراد است.

وي ادامه داد: معلمان در فضائي آموزشي دانش آموزان را تربيت و پرورش مي‌دهند و پليس در جامعه به عنوان معلمان نظم و امنيت بر رفتار مردم نظارت مي‌كند‌، آموزش و پرورش و پليس در تعاملات و پژوهش‌هاي مشترك مي‌بايست تهديدات و آسيب‌هاي اجتماعي را به فرصت تبديل نمايند.

در ادامه اين نشست در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي‌، راه‌كارهاي آموزشي‌، تدوين برنامه‌هاي آموزش همگاني در سطح مدارس و آگاه‌سازي دانش‌آموزان با معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي جهت تبديل تهديدات به فرصت بحث و گفت‌وگو شد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا