یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از بارش در محدوده نرمال برای فصل پاییز 98 لرستان خبر داد.
به گزارش یافته، بهروز مرادپور در جلسه دیسکاشن مرکز پیش‌بینی گفت: بر اساس آخرین خروجی پیش‌بینی فصلی (31 شهریور 1398) صادره از مرکز اقلیم‌شناسی مشهد، پدیده‌های دور پیوندی و مدل‌های پیش‌بینی فصلی نشانگر بارش در محدوده نرمال تا کمی بیش از آن برای فصل پاییز استان لرستان هستند.
مرادپور افزود: دور پیوندها و پیش‌بینی اغلب مراکز و مدل‌های بین‌المللی، حاکی از تداوم النینوی ضعیف است و طی این مدت شاهد تقویت امواج پایدار بر روی شرق آسیا و اروپا خواهیم بود که منجر به ورود سامانه‌های بارشی فراوان‌تری بر روی کشور ایران می‌شود که این الگو پشتیبان بارش پائیزه با گرایش نرمال تا بیش از نرمال بر روی ایران از جمله استان لرستان است.
 وی در پایان با اشاره به اینکه آغاز بارش‌های پاییزه بر طبق مدل‌های دریافتی از شروع نیمه دوم مهر به بعد خواهند بود گفت در نیمه دوم آذر، بارش در جنوب غرب ایران متمایل به کمتر از نرمال خواهد شد به‌طوری‌که از اواخر پاییز تا شروع زمستان در حدود یک ماه بارش در غرب و جنوب غرب استان لرستان کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.
شایان ذکر است صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارش و دما بین 65 تا 70 درصد بوده و در ماه‌های گرم صحت آن کمتر از ماه‌های سرد سال است.




پیش‌بینی بارش نرمال برای پاییز لرستان

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا