یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: اجرای طرح‌های عمرانی بدون کار کارشناسی و فاقد توجیه اقتصادی، یکی از بزرگترین مشکلات و موانع موجود در مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه استان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، "هوشنگ بازوند" در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان الیگودرز، افزود: در واقع بیش‌ترین خسارت‌ها و ضررهای وارده به روند توسعه و عمران لرستان، از اجرای برخی طرح‌های غیرعلمی که بدون کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق انجام شده، بوده است.

وی در خصوص زمینه‌سازی برای رشد و توسعه شهرستان الیگودرز نیز اظهار کرد: بر اساس آمارهای غیررسمی نرخ بیکاری شهرستان الیگودرز 22 درصد و بر اساس آمارهای رسمی حدود 18 درصد است.

بازوند گفت: به همین دلیل‌، ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی با اطلاعات و آمارهای دقیق و رسمی در زمینه تهیه و تدوین طرح‌ها و برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه منطقه و استان‌، اقدام کنند.

استاندار لرستان افزود: اجرای طرح پالایشگاه فرآورده‌های نفتی، چندین طرح توسعه مناطق نمونه گردشگری از جمله طرح‌های پیشنهادی است که با محوریت و مشارکت فعال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان الیگودرز و منطقه عملیاتی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در لرستان ضمن تاکید بر پی‌گیری لازم برای اخذ مجوزهای قانونی و لازم برای اجرایی شدن این طرح‌‌های سرمایه‌گذاری، گفت: طرح توسعه منطقه گردشگری آبشار آب سفید، طرح احداث پارک 30 هکتاری شرکت توسعه عمران در شهرستان و همچنین احداث پالایشگاه 40 هزار بشکه‌ای فرآورده های نفتی از جمله طرح‌های دردست اقدام برای اجرا با مشارکت بخش خصوصی در این منطقه است.

بازوند بر فعالیت موثر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای فراهم شدن بستر کار و عملیاتی شدن این طرح‌ها با هدف اشتغال‌زایی مولد و پایدار در این منطقه تاکید کرد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا