یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار مركز استان از آغاز آب‌گيري درياچه كيو طي موعد مقرر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري خرم‌آباد، "هرمز نصيري" گفت: از روز جمعه سوم آبان‌ماه كار آب‌گيري حوضچه سراب كيو به صورت آزمايشي آغاز و آب‌نماي تعبيه شده در آن محل نيز راه‌اندازي گرديد.

وي با بيان اين كه از سوم آبان تا كنون آب‌گيري درياچه ادامه دارد، افزود: اين طرح پس از جلسات متعدد با مسوولان استاني از جمله شركت آب منطقه‌اي و با ارائه مطالعات مشاور و طرح توجيهي توسط شهرداري‌، سرانجام از مهرماه عملياتي گرديد.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان كرد: با مساعدت استاندار لرستان و با كوشش‌هاي شبانه‌روزي كاركنان شهرداري خرم‌آباد به وعده خود مبني بر دائمي كردن درياچه كيو در زمان مقرر عمل نموده و خوشحاليم كه اين طرح سرانجام تقديم همشهريان عزيز شد.

وي با اشاره به ابعاد مختلف اين طرح‌، تاكيد نمود: در اين طرح بيش از 3 هزار و 400 متر لوله‌گذاري انجام شده و با بهره‌برداري از آن بيش از 100 ليتر آب توسط الكتروپمپ‌هاي قدرتمند به ميزان 100 ليتر در ثانيه به سوي درياچه كيو پمپاژ مي‌شود.

نصيري گفت: اعتبار این پروژه عمرانی که از مطالبات به حق مردم مرکز استان به شمار می‌رود حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان است که بخش از آن توسط مهندس بازوند استاندار لرستان تخصیص يافته است و با توجه به اين كه ديدگاه ايشان نسبت به عمران شهري مثبت است يقيناً سایر پروژه‌های عمران شهری نیز به همین روال تحقق يافته و مشكلات عمراني استان به ويژه شهر خرم‌آباد برطرف خواهند شد.

وی با اشاره به این که آب‌گيري كامل درياچه حدود یک ماه زمان می‌برد‌، تصریح کرد: جهت زیبایی و هوازی بودن آب دریاچه 3 آب‌نما با ارتفاع بالا نیز تدارک دیده شده که هم‌زمان با طرح انتقال‌، احداث شده است.

نصيري در خصوص افتتاح و بهره‌برداري از اين طرح افزود: از آن‌جايي كه موعد آب‌گيري درياچه با مسابقات جهاني كشتي در خرم‌آباد منطبق شد‌، در روزهاي آتي با بالاتر آمدن سطح آب درياچه كيو‌، طي مراسم ويژه‌اي در كنار دست‌اندر‌كاران پروژه و مردم فهيم خرم‌آباد، در يك روز به ياد ماندني دائمي شدن آب درياچه كيو را رسماً افتتاح خواهيم كرد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا