یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طی چندین سال متوالی، تکرار خشک‌سالی های مکرر و کمبود نزولات آسمانی در مقایسه با سنوات قبل از آغاز خشک‌سالی‌ها و همچنین رشد جمعیت شهری موجب افت شدید و بی‌آبي چشمه‌ها و پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی و کمبود برداشت آب از چاه‌ها و منابع تامین آب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان، مدیرعامل شرکت آبفا در خصوص افت منابع تأمین آب شهرهای استان گفت: توجه داشته باشیم که در سال حدود 6 ماه بارش برف و باران آن هم به صورت ناکافی داریم و از آن پس بایست حدود 6 ماه از ذخائر و منابع آب برداشت و مورد استفاده مردم قرار گیرد که به نظر می‌رسد در ماه‌های پاییز امسال کمبود آب منابع، به خوبی مشهود است.

مهندس "مهدي اکبریان" اظهار داشت: از مردم عزیز تقاضا داریم این واقعیت را جدی بگیرند و با رعایت و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی آب تلاش کنیم تا آغاز بارش‌ها این کمبودها را بدون جیره‌بندی و قطع آب، پشت سر بگذاریم.

وي تصريح كرد: کاهش منابع آب از مرحله بحران گذشته و به یک واقعیت قابل پذیرش مبتنی بر افت منابع آب مبدل شده است که هیچ چاره‌ای جز صرفه‌جویی و پرداخت به موقع بهای خدمات شرکت جهت مقابله با پدیده خشک‌سالی و تقویت تاسیسات و مخازن ذخیره نمی‌باشد .

اكبريان افزود: امیدواریم در سال جاری این رویداد خشک‌سالی به سالی پر از باران و برف تبدیل شود تا مردم استان بتوانند بدون دغدغه از نعمت ارزشمند آب به خوبی برخوردار شوند.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1392-08-13 00:56
با سلام و تقدیم احترام

بنده تحصیل کرده رشته منابع آب هستم ، در طی تحقیقی که داشته ام به اطلاع شما هم استانی های عزیز می رسانم که بیشترین پتانسیل آبی در کل خاورمیانه به استان لرستان تعلق داره ، که متاسفانه از لحاظ بهره برداری و استفاده بهینه بسیار ضعیف عمل کرده ایم ، قابل به ذکر است که استان ما به لحاظ سد سازی و احداث سازه های کنترل و ذخیره آب رتبه 31 کشور را دارا هستیم .
- جهت استحضار مسولین دلسوز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا