یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ميراث فرهنگي لرستان - يافتهدر نشستی كه با حضور نجفي معاون رئیس‌جمهور و رييس سازمان میراث فرهنگی، بازوند استاندار لرستان و قرباني مدیر کل میراث فرهنگی لرستان برگزار شد، تصميمات جديدي در ارتباط با حوزه ميراث فرهنگي لرستان گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان‌، در این نشست نظر به اهمیت و جایگاه استان لرستان در 3 حوزه میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری، وجود شاخص‌های مصوب به منظور ایجاد تشکیلات اداری در شهرستان‌های استان و همچنين پی‌گیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ارتقای جایگاه تشکیلات اداری شهرستان‌هاي لرستان از نمایندگی به اداره تغيير يافت.

ایجاد اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرم‌آباد و ارتقا جایگاه اداری شهرستان بروجرد (فرمانداری ویژه) به معاونت اداره کل و رئیس شهرستان از ديگر مصوبات اين جلسه بود.

همچنين ایجاد معاونت سرمایه‌گذاری و منابع با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان نيز از ديگر مصوبات اين جلسه بود.

مدیر کل ميراث فرهنگي لرستان در خصوص ضرورت توئجه ويژه به ميراث فرهنگي لرستان گفت‌: استان لرستان به عنوان پایتخت مفرغ در دنیا شناخته شده است‌.

"سيدقاسم قرباني" افزود: این موضوع و همچنین تعداد اشیاء مفرغی در گنجینه قلعه فلک‌الافلاک بیش از 10 هزار قلم شیء و کسب رتبه اول کشور در زمینه ثبت اشیاء در سامانه ملی جام و لزوم استفاده از این ظرفیت بالقوه جهت شناساندن استان در راه‌اندازی حوزه مفرغ و حوزه باستان‌شناسی در‌خور شان استان امری اجتناب‌ناپذیر است‌.

وي بيان داشت‌: با توجه به مصوبات دوره‌های اول و دوم سفرهای ریيس‌‌جمهور مبنی بر راه‌اندازی 5 موزه در حریم قلعه فلک‌الافلاک اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در نظر دارد در بنای تاریخی سرباز‌خانه خرم‌آباد واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی فلک‌الافلاک نسبت به ایجاد و راه‌اندازی موزه مفرغ و موزه باشتان‌شناسی اقدام نماید‌.

وی در پایان افزود‌: جهت اتمام عملیات مرمت سرباز‌خانه‌، ایجاد و تجهیز موزه به میزان 25 میلیارد ریال با عنایت به انجام بخشی از عملیات مرمت در سنوات گذشته اعتبار لازم است.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا