یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه پیشگیری از تصادفات با حضور رییس کل دادگستری لرستان، معاونان وي، مسوولان ارشد انتظامی راهور استان، نمایندگان حقوقی ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، مرکزفوریت‌های پزشکی، کارشناسان رسمی تصادفات، نمایندگان شرکتهای بیمه و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط، به همت معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در سالن جلسات دادگستری استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، در این جلسه رییس کل دادگستری لرستان بیان داشت: اخیراً آمار تصادفات در استان شیب نزولی داشته است، لیکن همین آمار موجود نگران کننده است، بایستی با تدابیر اجرایی جلوی افزایش آمار تصادفات گرفته شود.

جعفر بدری تصریح کرد: در سوانح هوایی طی 10 سال گذشته، هزار نفر تلفات داشته‌ایم که به اندازه تلفات جاده‌ای یک سال عید نوروز هم نمی‌شود، در سوانح هوایی حساسیت زیادی وجود دارد و کنترل و تدابیر شدیدی گرفته می‌شود، اما در تصادفات و حوادث جاده‌ای حساسیت کمتری وجود وجود دارد.

رییس کل دادگستری لرستان با بيان اين كه جان انسان‌ها در هر مسیر نقل وانتقالی که باشند محترم است، افزود: امروزه باید درخصوص نقل و انتقال در مسیر‌های ارتباطی زمینی، هوایی و دریایی تدابیر اجرایی لحاظ شود‌، از جمله فاکتورهای مشخص تدبیر این است که با وجود محدودیت‌ها، با حداقل امکانات جلوی سوانح وحوادث را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: از جمله حقوق عمومی ارتقاء ضریب امنیت راه‌هاست.

رییس شورای قضایی استان در ادامه تشریح نمود: در تصادفات 3 عامل اصلی در بروز حوادث وسوانح دخیل هستند؛ عوامل انسانی، عوامل خودرویی و عوامل جاده‌ای، اکنون که وضعیت جاده‌ها رو به بهبودی است می‌بایست جلسات آموزشی توسط مسوولان ذی‌ربط برگزار شود و نقاط حادثه‌خیز در هر شهرستان شناسایی و به ارگان‌های ذی‌ربط اعلام گردد، کنترل‌های نامحسوس بیش‌تر شود و کنترل فنی وسیله نقلیه با دقت و نظارت بیش‌تری انجام پذیرد و نیز در بحث بیمه مدارک بیمه رانندگان، سرنشینان  و خودرو کنترل شود و از تردد خودروهای فاقد بیمه‌نامه جلوگیری به عمل آید و حمل و نقل عمومی ساماندهی شوند.

در ادامه این جلسه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان در خصوص تصادفات درون شهری نکاتی را بیان نمود.

محمدتقي شاکرمی اظهار داشت؛ یکی از حقوق شهروندان‌، داشتن امنیت روانی و جانی در داخل شهرهاست که به همین منظور می‌بایست این حق طبیعی پاس داشته شود.

وي گفت: امروزه تلفات جانی و مصدومیت ناشی از تصادفات در دنیا بعد از بیماری‌های قلبی، سرطان و امثالهم بیش‌ترین تلفات جانی(فوتی) را داشته است، مضافاً دارای خسارت‌های هنگفت و آلام روحی که قابل جبران نبوده می‌باشد.

شاكرمي افزود: اگر هدف کاهش خسارات مالی و تلفات جانی و نقص عضو باشد می‌بایست نکات ایمنی از طرف دستگاه‌های متولی وخود مردم رعایت شود.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا