یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان/ يافتهاستاندار لرستان گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری استان و بروز مشکلات ناشی از آن برای مردم، ضروری است هر چه سریع‌تر روند برنامه‌ها و فعالیت های مرتبط با اشتغال‌زایی در سطح استان سامان‌دهی و به صورت کاملاً کارشناسی اجرا شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس "هوشنگ بازوند" در کارگروه اشتغال لرستان افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده، استان لرستان دارای بیش‌ترین میزان نرخ بیکاری در سطح کشور است و آمار افراد بیکار دارای سنین 15 تا 24 سال استان‌، بیش‌تر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به این که این آمار زیبنده استان لرستان نیست، اظهار کرد: برنامه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی استان در شرایط مناسب و مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل باید راهکار مناسبی برای رفع این معضل در کارگروه اشتغال استان تهیه و تدوین شود.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی به معضل بیکاری استان لرستان و عدم برنامه‌ریزی کارشناسی برای ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار موجب بروز مشکلات بیشتری در استان خواهد شد.

مهندس بازوند با اشاره به تبعات و پیامدهای منفی بیکاری در جامعه،  اظهار داشت: بیکاری موجود در استان بر همه بخش ها تاثیر منفی دارد به نحوی که میزان پرداخت عوارض شهرداری از سوی مردم دراین استان به مراتب کم‌تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: این مشکل مانع از فعالیت مستمر و کارآمد شهرداری در عرصه خدمت‌رسانی به مردم شده و  مانع اجرای طرح‌های عمران شهری و توسعه و آبادانی شهر شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین یکی از دلایل اصلی محرومیت و فقر موجود در استان لرستان نیز همین بیکاری گسترده حاکم بر استان است.

مهندس بازوند بروز جرم و آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اثرات منفی بیکاری در لرستان عنوان کرد و گفت: اگر راه‌کاری برای رفع معضل بیکاری استان لرستان ارائه نشود، شاهد بروز تبعات منفی آن در همه بخش ها و عرصه های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مسئولان استان در راستای رفع معضل بیکاری و اشتغال‌زایی برای جوانان این استان در برابر مردم به ویژه خون شهدا پاسخگو و مسوول هستند.

استاندار لرستان تاکید کرد: بر همین اساس باید طي دوره‌اي سه ماهه‌، بسته علمی و کارشناسی برای رفع بیکاری و اشتغال‌زایی مولد در استان تهیه و تدوین شود.

وی گفت: کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در استان 650 تا 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این نشان‌دهنده لزوم برنامه‌ریزی و کار علمی و مستمر است.

استاندار لرستان همچنین بر عدم اجرای طرح‌های غیرکارشناسی تاکید کرد و افزود: یکی از دلایل بروز بیکاری در سطح استان‌، اجرای طرح‌های عمرانی غیرکارشناسی است که در نهایت نیمه‌کاره رها می‌شوند.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا