یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه هماهنگی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با رابط‌هاي آموزش و پرورش شهرستان‌ها و بخش‌های استان لرستان با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌، معاون تربیتی و سلامت آموزش و پرورش استان و کارشناسان دادگستری به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان لرستان، در این جلسه "محمّد‌تقی شاکرمی" معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اعلام همکاری‌های مستمر معاونت پیشگیری استان با آموزش و پرورش در بحث آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های این معاونت را در جهت کاهش و پیشگیری از آسیب‌ها در حوزه مدارس مفید برشمرد و بیان داشت: از جمله طرح‌های ملی و مصوب در دستگاه قضا "طرح قاضی مدرسه" است که در مدارس شهرهای استان لرستان در حال اجرا می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند وظیفه‌ای را بر عهده ما گذاشته که در برابر جهالت و انحرافات خاموش ننشینیم و در راه سالم‌سازی جامعه بخصوص دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه کوشا باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان آسیب‌های این حوزه را بیشتر دانش‌آموزانی دانست که در خانواده‌های آسیب‌پذیری مانند خانواده‌های فقیر، تک‌والد، تک‌فرزند، خانواده‌های از هم گسیخته‌، بی‌سرپرست‌، بد‌سرپرست‌، خانواده زندانیان و ... زندگی می‌کنند و افزود: پدیده‌های مخربی همچون  ماهواره، بد‌حجابی، دوری از معنویات، شیوع مواد مخدر، مشروبات الکلی و آسیب‌های جانبی تلفن همراه را از جمله عواملی انحرافی برای دانش‌آموزان است.

شاكرمي تاکید کرد: حساسیت در نظارت بر دانش آموزان توسط اولیاء و مربیان ضروری‌ترین اقدام عملی در جهت کاهش و پیشگیری از بروز آسیب‌های رایج در بین دانش‌آموزان است، مربیان و مشاوران تربیتی و پرورشی مدارس نقش محوری را بین اولیاء دانش‌آموزان و مربیان آموزشگاه‌ها بر عهده دارند، جنگ نرم از مدارس آغاز می‌شود.

در پایان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری پاسخگوی سئوالات مختلف رابطین پیشگیری در خصوص انواع آسیب‌ها و راه‌های پیشگیری از وقوع جرم بود.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا