یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو لرستانی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها، گفت: در طرح ساماندهی دانشگاه‌ها ظرفیت منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش یافته، محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به لزوم ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت نسل سوم حرکت کنند؛ در نسل سوم دانشگاه‌ها دانشجو می‌تواند علاوه بر آموزش مهارت نیز بیاموزد و خلاق و کارآفرین شود تا توانایی کار در جامعه را بیابد؛ در صورت تحقق این امر می‌توان دانشگاه‌ها را ماموریت‌گرا دانست.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه‌های نسل اول فقط به دنبال آموزش و مصرف‌گرایی بودند؛ در نسل دوم پژوهش هدف اصلی دانشگاه‌ها بود اما در نسل سوم با ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها دانشجویان می‌توانند مستقل عمل کنند و وارد بازارکار شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از یک سو دانشگاه‌های کشور بی‌رویه افزایش یافتند و از سوی دیگر جمعیت دانشجویان کم شدند در اثر این دو دلیل نمی‌توان عاقبت خوبی برای دانشگاه‌های کشور انتظار داشت و ممکن است بسیاری از آنها تعطیل شوند.
وی اظهار کرد: در طرح ساماندهی دانشگاه‌ها باید ظرفیت منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد به طور مثال مردم هرمزگان کلیه نیازهای مالی خود را از دریا به دست می‌آورند این درحالی است که در هنرستان‌های هرمزگان رشته‌های مرتبط به دریا تدریس نمی‌شود.
بیرانوندی با بیان اینکه باید با توجه به مزیت‌های هر منطقه رشته‌های دانشگاهی سمت‌وسوی مناسب پیدا کنند، تأکید کرد: در دانشگاه‌های زاهدان اطلاعات کافی برای کار در دریا به دانشجویان ارائه نمی‌شود این وضعیت در بسیاری از شهرهای کشور وجود دارد؛ می‌توان ظرفیت‌های جغرافیایی، هنری و... در هر شهر را فرصتی برای آموزش دانشجویان در رشته‌های مرتبط در نظر گرفت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی، اضافه کرد: بر اساس این طرح دانشگاه‌ها باید با توجه به موقعیت جغرافیایی، امکانات و ظرفیت‌های شهر خود رشته‌های مرتبط را آموزش دهند ‌ تا دانشجویان بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی در شهر خود مشغول شوند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 دریک 1396-11-27 12:31
باسلام وخسته نباشید میخواستم بکم اکه دانشگاهایها به روی معدل وبدون پارتی وبدون اینکه با دادن شامی به نمایندگان عزیز بکار گیری بشن مشگلی تو استخدامشون به وجود نمیاد نمونه ....
نقل قول کردن
#2 فرید 1396-11-27 12:43
اقای دکتر بیرانوندی شماره همراه ای داده ید یا جواب نمی دهید یا همیشه خاموش است این مناسب نیست
نقل قول کردن
#3 بیرانوند لرستان 1396-11-27 13:06
تاسف همین....
نقل قول کردن
#4 مهران 1396-11-27 13:27
نماینده دوتا وزیر نمیاری خورموئه.؟
نقل قول کردن
#5 سلاطی 1396-11-27 14:58
تحلیل خوبی نبود ولی بازم خوب لال نیستی
نقل قول کردن
#6 برزو حاتمی 1396-11-27 18:06
دانشگاه لرستان سال ۱۳۵۶ آغاز به کار کرده است ولی پس از گذشت چهار دهه هنوز یک ساختمان مستقل و مجزا برای دانشکده ادبیات و علوم انسانی ندارد
نقل قول کردن
#7 ن.ل 1396-11-28 02:54
نماینده ی محترم شما وعده ی بندر خشک داده بودید لطفا در مورد وعده های انتخاباتیتان حتی برای یک مورد اشاره بفرمایید،دقیقا مدل آقای رییس جمهور محبوب را در پیش گرفته و فقط فرافکنی میفرمایید.
نقل قول کردن
#8 شهروند 1396-11-28 11:09
.ما همه این تعاریف رو حفظیم ...بگویید در این مدت برای لرستان چه کرده ایید
نقل قول کردن
#9 ن.ل 1396-11-28 11:23
امان از محافظه کاری خبر بافته چرا کامنت ها رو نشون نمیدید
اینکه من پرسیدم آقای نماینده چرا توضیحی برای بندر خشک ندارید که در غوغاسالاریهای تبلیغات انتخابات گوش زمین و زمان کر شد حتی یادی نمیکنید کجاش توهین تهمت و افتراست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-----------
یافته: کامنت شما به طور کامل تایید شده است.( شما حتی حاضر نیستید نام خودتان را بنویسید؛ بعد به ما می گویید محافظه کار؟!)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا