یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش لرستان فرهنگ را عامل سازنده هویت فردی و اجتماعی یک جامعه برشمرد و گفت: جشنواره هویت کودکان ایران اسلامی، در ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور 25 هزار نوآموز پیش‌دبستانی برگزار شد.
ساخت نیروگاه خرم‌آباد بار دیگر به جریان افتادبه گزارش یافته، سید احمدعلی موسوی افزود: دوره پیش‌دبستانی در شکل‌گیری شخصیت و هویت اسلامی ایرانی کودکان تأثیر بسزایی دارد و لازم است بستر لازم برای کسب شایستگی‌های نوآموزان با توجه به فطرت الهی و کرامت ذاتی و اکتسابی آنان فراهم شود، به‌گونه‌ای که صفات، توانمندی و مهارت‌هایی را کسب کنند که به تکوین هویت و ایفای نقش آگاهانه و اختیاری در زندگی فردی و اجتماعی آنان منتج شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه به شکل‌گیری شخصیت، هویت فردی در سنین کودکی، آشنایی با فرهنگ بومی، محلی، آشنایی نوآموزان پیش‌دبستانی با آداب‌ورسوم و مناسبت ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا برنامه‌های شاد و متنوع در چارچوب فعالیت‌های پیش‌دبستانی با تأکید بر بازی، شعر، قصه، کاردستی و نمایش خلاق با موضوع مؤلفه‌های هویت ملی در سطوح مختلف استانی، منطقه‌ای، مدرسه‌ای و کلاسی با همراهی خانواده‌ها، بخش‌های درون و برون‌سازمانی در 24 شهرستان و منطقه برگزار شد.
در ادامه رئیس اداره پیش‌دبستانی و دور اول آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش لرستان گفت: حیات طیبه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از مباحث حائز اهمیت در زمینه هویت اسلامی است که در معاونت آموزش ابتدایی با حساسیت و دقت دنبال می‌شود.
نظری با تأکید بر آموزش فرهنگ و هویت گذشتگان، آموزه‌های دین مبین اسلام، آداب‌ورسوم و مناسبت‌ها و نمادهای دینی و ملی متناسب باسن نوآموزان و اجرای بازی‌های محلی، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در مدارس و مراکز پیش‌دبستانی هویت ایرانی و اسلامی را برای دانش آموزان نهادینه شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا