یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در هشتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با حضور در منزل شهید دانش‌آموز حمید قربانی نسب؛ اولین شهید انقلاب در استان لرستان از مقام شامخ این شهید سرافراز تجلیل کرد.
به گزارش یافته، خدانظر دریکوند در این دیدار که مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرستان خرم‌آباد؛ مشاور اجرایی مدیر کل، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و مسئول دبیرخانه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان آموزش‌وپرورش لرستان نیز حضور داشتند؛ گفت: عزت؛ اقتدار و عظمت این انقلاب مرهون جان‌فشانی و ایثار شهیدانی است که برای دفاع از کیان کشور و انقلاب جان‌عزیز خود را فدا کردند.
وی تجلیل از شهدای انقلاب را وظیفه ذاتی مدیران برشمرد و خاطرنشان کرد: این تجلیل و تقدیر به انسان آرامش می‌دهد.
 دریکوند در ادامه تصریح کرد: تجلیل و گرامیداشت نام و یاد شهدا نه تنها در کشور ما؛ بلکه در تمام کشورها و ملت‌ها قابل‌احترام و مقدس است و همگان خود را متعهد می‌دانند از مقام ایثار، فداکاری و پایمردی انسان‌هایی که به خاطر کشور و میهن خود جانشان را فدا کرده‌اند؛ احترام قائل شوند.
وی در ادامه سخنان خود بر این نکته تأکید کرد که اگر رشادت شهدا نبود؛ امروز فرصت خدمتگزاری به مردم برای مدیران فراهم نمی‌شد و به همین خاطر باید مدیران قدردان ایثار و ازخودگذشتگی شهیدان باشند.
دریکوند در ادامه با تجلیل از خدمات برادر این شهید سرافراز مداح شهیر جنگ تحمیلی علیرضا قهرمانی افزود: نوحه‌های ماندگار این مداح برجسته در دوران 8 ساله دفاع مقدس شور و هیجان عجیبی بر دل‌های بسیجیان و رزمندگان ایجاد می‌کرد.
علیرضا قهرمانی مداح برجسته دوران جنگ تحمیلی هم با یادآوری خاطراتی از این شهید عزیز گفت: شهید حمید قربانی نسب اولین شهید انقلاب در دوران انقلاب است و متولیان حوزه ایثار و شهادت باید برای انتقال یاد و نام این شهید عزیز؛ المان یا یادمانی ایجاد کنند تا به فراموشی سپرده نشود.
وی تأکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا در تمام عرصه‌های انقلاب خود را وفادار به‌نظام؛ انقلاب و رهبری می‌دانند و برای عزت و اقتدار این کشور و انقلاب از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنند.



**************

شایان ذکر است اولين شهيد انقلاب در خرم‌آباد "حميد قرباني‌نسب" فرزند حاج‌علي بود كه 23 مردادماه 1357 به سن 17 سالگي در محله حكيم‌آباد خرم‌آباد توسط نيروهاي رژيم شاه كشته شد.


تصوير نامه‌اي به امضاي شهيد "سيدفخرالدين رحيمي" در ارتباط با شهيد "حميد قرباني‌نسب" و شهيد "انوشيروان رضايي":

نامه شهيد سيد فخرالدين رحيمي - يافته


شهيد حميد قرباني‌نسب اولين شهيد انقلاب در لرستان - يافته


شهيد حميد قرباني‌نسب اولين شهيد انقلاب در لرستان به همراه پدرش در مشهد 1346 - يافته

شهيد حميد قرباني‌نسب به همراه پدرش در مشهد 1346

 

اسناد و تصاوير از آرشيو  آقاي: حميد قرباني‌نسب (برادرزاده شهيد حميد قرباني‌نسب)

دیدگاه‌ها  

#1 اکبریان 1396-11-20 12:45
روحش شاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا