یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر فردي بهترين شناخت را نسبت به خود دارد و چون بعضي از ویژگی‌ها در افراد باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند در زندگي مشترک به موفقيت دست يابند و علاوه بر مشکلاتي که براي خود به وجود می‌آورند همسرشان را نيز با چالش‌هایی جدي رو به رو می‌کنند.
به نظر می‌رسد اگر دختران و پسران جوان قبل از آغاز يک رابطه سعي داشته باشند ضعف‌ها و ویژگی‌های خود را بشناسند و حتي معيارها و اهداف زندگي خود را به طور مجدد و با هوشياري بيشتر ترسيم نمايند، جلوي بسياري از ازدواج‌های ناموفق و گرفته شود.
 
سلامت روان
سلامت روان اولين موضوعي است که در زندگي مشترک نقش به سزايي را ايفا می‌کند. عدم سلامت رواني نه‌تنها خود فرد را دچار مشکل می‌سازد بلکه اطرافيان را نيز آسیب‌پذیر می‌سازد. فردي که سلامت روان نداشته باشد در تمام کارکردهای اجتماعي و تعاملات خود با مشکل و اختلال مواجه است. اين افراد در صورت ازدواج همسرشان را به شدت درگير مشکلات خودشان می‌کنند و کراراً ديده شده است که اين گونه از ازدواج‌ها به شکست می‌انجامد. پس اگر داراي مشکلي در اين زمينه هستيد قبل از اين که تصميم به ازدواج بگيرید در صدد درمان کامل خود برآيد و بعد از به دست آوردن سلامتي کامل براي ازدواج اقدام کنيد.
 
اعتياد
اعتياد يکي از بزرگ‌ترین دلايل فروپاشي نهاد خانواده است و شخص معتاد قطعاً توانايي اداره مناسب يک خانواده را ندارد و ممکن است همسر و فرزندانش را نيز به منجلاب اعتياد بکشاند. افراد معتاد غالباً در خود تغييراتي چون خواب‌آلودگی، کاهش ميل جنسي، افزايش پرخوري، بدبيني، پرحرفی و ... را احساس می‌کنند و بايد بدانند که تمام اين تغييرات احساس خوشبختي آن‌ها را خواهد گرفت. پس اگر به هر نوعي از مواد، اعتياد داريد پاي شخص ديگري را به زندگی‌تان باز نکنيد و به اميد اينکه بعد از ازدواج اعتياد خود را ترک خواهيد کرد پايه زندگي خود را بر ستون‌هایی سست بنا نکنيد.
 
عدم مسئولیت‌پذیری
ازدواج مسئوليت و تعهد در قبال يک زندگي مشترک است پس اگر در خود احساس مسئولیت‌پذیری نمی‌کنید و نمی‌توانید در قبال خانواده‌ای که تشکيل داده‌اید و همسري که انتخاب کرديد مسئول باشد و در زمان گرفتاری‌ها توانايي اداره خود را نداريد چه برسد به افراد ديگر براي ازدواج دست نگه داريد. شما غالباً ديگران را مسئول مشکلات زندگي خود می‌دانید و نمی‌پذیرید که خود شما هم در مشکلاتتان نقش داشته‌اید. شما بايد توانايي اداره اقتصادي و عاطفي يک زندگي و مديريت آن را داشته باشيد تا بتوانيد يک زندگي موفق را تجربه کنيد.
 
خشم و پرخاشگري
اگر بر سر هر مسئله کوچکي از کوره در می‌روید و داد وبيداد به راه می‌اندازید و دست‌به‌یقه می‌شوید، اگر افکار هيجاني به شما هجوم می‌آورد و در قبال خانواده پدري و دوستانتان بد دهن و پرخاشگر هستيد ابتدا بايد بر روي خود کار کرده تا چنين صفت ناپسندي را در يک زندگي جديد با خود به همراه نداشته باشید. شما در واقع می‌خواهید با خشم خود ديگران را کنترل کنيد و به همين دليل افرادي که در کنار شما زندگي می‌کنند همواره بايد در حال کنترل رفتار خود باشند تا مبادا شما را به خشم بياورند. حال تصور کنيد همسر آينده شما جه سختی‌هایی را بايد در کنار شما تجربه كند.
 
معيار و اهداف نادرست
اگر توانايي شناخت ویژگی‌ها و معیارهای درست را نداريد با دیگران و حتي مشاوران خانواده مشورت کنيد. اگر هدفتان از ازدواج رسيدن به پول و ماديات است، بايد بدانید که ممکن است به آن دست پيدا کنيد اما هیچ‌گاه به خوشبختي زناشويي دست پيدا نخواهيد کرد؛ و يا اگر معيارتان از انتخاب همسر چهره زيباست و هيچ ملاک ديگري را مدنظر نداريد بايد بدانيد ممکن است با انتخاب همسري زيبا که داراي ساير شرايط و ویژگی‌های ازدواج موفق نيست سال‌ها در کنار همسري زيبا اوقاتي ناخوشايند را تجربه کنيد.
 
وابستگي
اگر در خود می‌بینید که به هيچ نحو قدرت تصمیم‌گیری نداريد و براي کوچک‌ترین موردي مانند انتخاب لباس نيازمند حضور پدر و مادرتان هستيد و يا اگر از لحاظ اقتصادي کاملاً به خانواده خود متکي هستيد بدانيد در آينده زندگي راحتي نخواهيد داشت. ازدواج آغاز يک زندگي تازه است که فرد وابسته در آن چون توانايي جدا شدن و مستقل زندگي کردن را ندارد نمی‌تواند فردي قابل‌اعتماد و تکیه‌گاه مناسب براي همسر آینده‌اش باشد.
 
مشاوران مجرب
اين موارد از صفات و خصوصياتي است که اگر در فردي وجود داشته باشد بايد توسط خود فرد پذيرفته شود تا بتواند بعد از برطرف کردن آن زندگي خوبي را آغاز كند. براي برطرف کردن اين مشکلات فرد بايد از ديگران کمک بگيرد پس در اين راه حضور مشاوران و اعضاي آگاه و غیر جانب‌دارانه خانواده‌تان را مهم و حياتي تلقي کنيد.
براي ازدواج 9 مهارت‌های عملي به شما ارائه می‌دهیم که به‌منظور موفقيت در ازدواج مورد نياز شماست. شما بايد هر کاری براي به دست آوردن اين مهارت‌ها قبل از ازدواج انجام دهيد. اگر شما در حال حاضر ازدواج کرديد، بايد برخي از اين مهارت‌ها را توسعه دهيد.
 
1- مهارت‌های حل مساله
مهارت حل مشکل مهم‌ترین مهارت در اين فهرست است اول به آن اشاره می‌کنیم زيرا اگر اين مهارت را نداشته باشيد مهارت‌های ديگر به کارتان نمی‌آید.
با مهارت حل مسئله مشکلي نخواهيد داشت. 2 سال اول ازدواج سال‌های سختي است. در طول دو سال اول ازدواج، شما و همسرتان رویکردهای خودتان را براي حل مشکلات داريد.
شما براي پيدا کردن راه‌حل مشکلتان با همسر خویش فقط نصف زمان را فرصت داريد. مهارت حل مسأله به شما زمان مناسب براي دعوا کردن، تسليم شدن، دادن و بخشيدن را آموزش می‌دهد.
 
2- مقدم دانستن همسرتان
- همسرتان را در زندگی زناشویی قبل از بچه‌ها و يا کار خود و يا مامان، بابا، دوستان و يا هر چيز ديگري که شما می‌توانید فکرش را کنيد قرار دهيد.
خدا - اول - همسر - دوم - کودکان و نوجوانان – سوم، به ياد روزهاي سخت گذشته باشيد که او کنار شما بود. او صدر جدول کارهای مهم شما بايد قرار گيرد زيرا شما می‌خواهید او هميشه اولين باشد.
 
3- مهارت‌های زندگي
اين مهم است که هر يک از همسران نه‌تنها براي امروز خود بلکه براي فردا و همسرشان برنامه‌ریزی داشته باشند. امروز بايد چگونه باشم تا در آينده مرد يا همسر خوبي محسوب شوم؟ چه‌کاری می‌توانم انجام دهم که 5 سال ديگه هم همین‌قدر براي همسرم جذاب باشم؟ بايد در سطحی که هستم بالاتر بروم و ادامه تحصیل بدهم؟
بايد شروع کنم به رونق دادن کسب و کارم؟ "چگونه به همسرم نشان دهم که می‌خواهم از او حمايت کنم؟ برنامه‌ریزی مالي، صرفه‌جویی، مسئوليت رسيدگي به کسب و کار و برگزیدن سبک زندگي نياز به يک شريک دارد.
 
4- مهارت عفو و بخشش
در طول زندگي، شما مجبور نيستيد ببخشيد اما می‌توانید انتخاب کنيد که فراموش کنيد. به‌منظور موفقيت در ازدواج، نه‌تنها شما بايد قادر به ببخشيدن اتفاقات گذشته باشيد، بلکه بايد قادر به بخشيدن در همان لحظه باشيد!
کار اشتباه خود و همسرتان را بپذيريد و عذرخواهي کنيد و پذيراي عذرخواهي باشيد. نه شما کامل هستيد نه او. زماني که شما نتوانيد ببخشيد رابطه شما متوقف می‌شود. شما بدون بخشش به‌موقع نمی‌توانید کاري را انجام دهيد و اگر نتوانيد ببخشيد تنها می‌مانید.
 
5- مهارت‌های خلاقيت
اين ازدواج است، ما با هم زندگي می‌کنیم.
ما همديگر را هر روز می‌بینیم، پس می‌توانیم به راحتي براي هم يکنواخت شويم. گهگاه، در ايام هفته خودتان را به چالش بکشيد و سرگرم کنيد حتي براي چند دقيقه به پیاده‌روی برويد، فوتبال بازي کنيد، بازی‌های متفاوت جنسيتي داشته باشيد و به همسرتان در هنگام بازي نگاه کنيد. از مشارکت همديگر لذت ببريد.
 
6- مهارت تمرکز
ياد بگيريد بر روي ویژگی‌های مثبت همسر خود تمرکز کنيد. برخي از صفات در او وجود دارد که شما به آن‌ها عشق می‌ورزید. برخي از ویژگی‌ها ممکن است در او باشد که شما از آن‌ها نفرت داريد، اما خوبی‌ها بيشتر از بدی‌هاست.
بنابراين تمرکز بر روي چيزهايي که شما دو نفر با هم به ارمغان می‌آورید يک کار لذت‌بخش است. مهارت تمرکز داشتن يعني ديدن نيمه پر ليوان. مراقب باشيد وقتي با يک انگشت به همسرتان اشاره می‌کنید چهار انگشتتان به سمت خودتان است.
 
7- مهارت اعتمادبه‌نفس
شما اين باور را داريد که ازدواجتان هرگز شکست نخواهد خورد و طلاق يک گزينه نيست. شما بايد اعتماد به نفس داشته باشيد که همسرتان شما را همان‌قدر که شما او را دوست داريد دوستتان دارد.
گاهي اوقات آن‌ها ممکن است آن را نشان ندهند، بنابراين شما بايد آن را بدانيد، شما بايد به آن اعتقاد داشته باشيد، اعتمادبه‌نفستان بايد فراتر از احساس شک باشد و مطمئن باشيد او در حال تحقق قول‌های اوليه است. عدم اعتماد شما مانند مانع، دست‌اندازهای زندگي را بيشتر می‌کند در حالي که اعتماد مانند ماله تمام دست‌اندازهای زندگي را براي همسر هموار می‌کند.
 
8- مهارت‌های يادگيري
در برخي از مراحل زندگي ما فکر می‌کنیم همسرمان را می‌شناسیم اما او تغيير کرده است. او همان زن 28 ساله نيست. او همان مردي که 7 سال پيش بود نيست. اين دليلي براي گرفتن طلاق نيست. شما هميشه بايد مايل به دوباره يادگيري همسر خود باشيد. هر چيز ديگري در زندگي تغيير و تکامل می‌یابد، چرا همسرتان تغيير نکند؟ اگر شما مايل به دوباره يادگيري همسرتان نيستيد نبايد ازدواج می‌کردید.
 
9- مهارت‌های ادراک
در اينجا منظور خودتان نيستيد منظور ادراکتان از محيط اطراف و جهان است که بعد از ازدواج تغيير می‌کند. ادراک اين است که من باور دارم مرد خوشبختي در ازدواجم هستم. براي من مهم اين است که ديد خوبي از زندگي به همسرم بدهم.
براي من مهم اين است که همسرم باعث شود ديد مثبتي به دست آورم. البته منظور اين نيست که به صورت غير واقعي خودتان را خوشحال نشان دهيد. در ارتباط بين زن و شوهر، نوع ادراک يا تفکر هر يک، بر رفتار و درک متقابل تأثيرگذار است. درک درست از نيازهاي خودتان و همسرتان و انتقال آن به يکديگر يکي از مهارت‌های مهم در ازدواج موفق است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 میثم 1396-10-29 09:23
Just money
نقل قول کردن
#2 آرمین 1396-10-29 09:57
به نقل از میثم:
Just money

خیال می کنی همه چیز پول نیست، درسته بی تاثیر نیست ولی خیلی مسائل هست که پول حلش نمی کنه!
نقل قول کردن
#3 احمد 1396-10-29 12:12
به نقل از میثم:
Just money


خاص خاص
فره خاص فرمایشت کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا