یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در تداوم بازرسی‌ها در واحدهای اقتصادی استان، 87 نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل شناسایی شدند.
به گزارش یافته، علی آشتاب در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان در 9 ماهه سال جاری بیش از 700 مورد بازرسی در این ارتباط توسط بازرسان کار انجام شد که سبب شناسایی 87 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل شد.
وی افزود: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
آشتاب بیان کرد: در 9 ماهه امسال 13 کارفرمای متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان، تصریح کرد: در مجموع در سال‎جاری 82 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.
وی یادآور شد: ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان، یک موضوع با اهمیت و حساس است و تبعات حضور غیرمجاز اتباع بیگانه در استان یعنی اشغال فرصت‎های شغلی موجود که باید جوانان بومی استان در آن شاغل باشند.
به‌کارگیری اتباع بیگانه ممنوع است

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-10-17 17:49
اگه راست میگن چرا تمام کارگرانی که اجرای فاضلاب ماسور رو انجام میدن افغانی هستند. آدرس از این بهتر
نقل قول کردن
#2 کوکلا 1396-10-17 19:27
افغان ها واقعا کار می کنند و از کار نمی دزدند کارگر ایرانی نه تنها کار نمی کنند درد سر هم ایجاد می کنند بنده این تجربه را از نزدیک دیده ام و متاسفانه به خاطر همین مسایل کسی به کارگر ایرانی کار نمی دهد
نقل قول کردن
#3 ... 1396-10-18 07:00
اين كه ميگن توي لرستان كار نيست مهم ترين دليلش اينه كه توي لرستان نيروي كار براي كارهاي سطح پايين هم نيست. واقعا افعاني ها كارهاي سطح پايين رو با كيفيت بسيار بالا انجام مي دن و همه شهرهاي ايران رو اباد كردن حالا چرا خرم اباد داره مقاومت مي كنه برام جالبه.
نقل قول کردن
#4 همشهری 1396-10-18 11:35
بله کارگر ایرانی بیمه میخاد ولی افغانی نه. کارفرما دنبال مفت میگرده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا