یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از کاهش ۷.۶ درصدی سرعت متوسط وسایل نقلیه در راه‌های مواصلاتی استان خبر داد.
به گزارش یافته؛ عباس شرفی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه سرعت متوسط وسایل نقلیه در راه‌های مواصلاتی استان ۷۶.۸ کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۷.۶ درصدی روبرو شده است این در حالیست که به گفته وی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه آمار تلفات ناشی از تصادفات در محور‌های روستایی استان ۶۰ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: این میزان کاهش سرعت علاوه بر اینکه نویدبخش توجه رانندگان به قوانین و نکات ایمنی است نقش سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت جاده‌ای را در افزایش ایمنی راه‌ها بیش از پیش روشن می‌سازد.
وی گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۶ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۳۵۰ وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی لرستان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۷۵ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد را ۲۲.۰۷ درصد عنوان کرد و افزود: بیشترین تردد در محور خرم‌آباد سه‌راهی چالان‌چولان و کمترین آن در محور بیرانشهر - بروجرد به ثبت رسیده است.
شرفی همچنین اظهارداشت: بنا به اعلام پزشکی قانونی تعداد تلفات سوانح رانندگی در محور‌های روستایی از ۳۵ تن در هشت‌ماهه سال گذشته به ۱۴ تن در طی امسال  رسیده است که ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی گفت: در مجموع در هشت‌ماهه امسال ۲۶۷ تن در تصادفات جاده‌ای برون‌شهری و روستایی لرستان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.
وی افزود: میزان تلفات در محور‌های برون‌شهری استان با رشد ۸ درصدی از ۲۳۵ تن در سال ۹۵ به ۲۵۳ تن در سال جاری افزایش یافته است که سیر نزولی تصادفات در محور‌های استان نیازمند رعایت نکات ایمنی توسط کاربران جاده و اعمال نظارت بیشتر از سوی پلیس‌ راه و سایر مراجع ذی‌ربط است.

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1396-10-15 13:23
ورودی خرم آباد از طرف کوهدشت نه دوربین کنترل سرعت دارد نه روشنایی در شب و نه کیفیت آسفالت آن مناسب است خصوصأ آسفالت دور میدان بهشت بسیار اسفناک است
نقل قول کردن
#2 سپهر عاشق خرم آباد 1396-10-15 16:29
تکمیل و افتتاح پروژه های زیرساختی آزادراه خرم آباد-اراک،راه آهن خرم آباد-دورود و توسعه فرودگاه خرم آباد هدف کدامین سال است؟؟؟!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا