یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اداره بازار اجاره‌بها به صورت سنتی، گفت: علت افزایش اجاره‌بها تعدیل نرخ مسکن و سود بانکی است.
تعدیل نرخ مسکن و سود بانکی علت افزایش اجاره‌بهابه گزارش یافته، مجید کیان پور در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری گزارش بانک مرکزی در خصوص رشد نرخ اجاره بها در آذرماه سال جاری به نسبت سال گذشته، گفت: دلیل افزایش نرخ اجاره بها تعدیلی است که در نرخ مسکن و سود بانکی رخ داده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر کسانی که خواهان اجاره دادن خانه های خود هستند در بازار رهن به دلیل کاهش نرخ سود بانکی ارزش‌افزوده‌ای ندارند، افزود: هم‌زمان با کاهش نرخ سود بانکی بازار رهن از رونق افتاده که این خود عاملی برای رشد نرخ اجاره‌بها شده است.

برنامه مداری در کنترل بازار مسکن دیده نمی‌شود
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید با برنامه‌ریزی منسجم و اتخاذ سیاستی دقیق بازار اجاره‌بهای مسکن را به صورت علمی و کارشناسی کنترل کند، تصریح کرد: متاسفانه بازار اجاره‌بها در حال حاضر به صورت سنتی از اواخر اردیبهشت تا 15 مهر که فصل نقل و انتقالات است کنترل می‌شود.
کیان پور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و تولید مسکن به صورت اجاره‌ای می‌توان از نرخ‌های کاذب در این بازار جلوگیری کرد، گفت: تعیین مشوق‌ها و ارائه تسهیلات مناسب به سازندگان می‌تواند تولید مسکن با هدف بهبود بازارچه در حوزه خرید و فروش و چه در حوزه رهن و اجاره را ساماندهی کند.

انتقاد از حباب قیمت در بازار اجاره‌بها
وی با انتقاد از وجود حباب قیمتی در بازار رهن و اجاره مسکن، تصریح کرد: اگر بتوانیم عرضه را متعادل کنیم و مقداری بیش از تقاضا باشد قطعاً حباب قیمتی از بین می‌رود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بازار اجاره‌بها نیازمند تشدید نظارت‌ها است تا نرخ‌گذاری‌های سلیقه‌ای در بطن آن نفوذ نکند و به تسری آن به تمامی مناطق کشور منجر نشود.

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1396-10-12 20:38
اقای کیان پور نگذارید یارانه ها اصلا حذف شوند
نقل قول کردن
#2 بیرانوند 1396-10-12 21:11
مسکن مهر کمالوند خرم آباد فاقد جاده دسترسی ایمن ، کلانتری ، پارک و بوستان ، فروشگاه و خط واحد و تاکسیرانی است
نقل قول کردن
#3 آرش 1396-10-13 11:09
به مسئولان محترم خبرگزاری یافته توصیه میکنم که کلا خبرگزاری را در اختیار این نماینده قرار دهند شاید از دیدن عکس خودش سیر شود! اگر به آرشیو سری بزنید میبینید که این آقا هر حرفی زده شما تریبونش بوده اید! لطفا به مسئولیت رسانه ای خود پایبند باشید خواننده شما این مسائل رو می فهمد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا