یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: باید تعادلی در جهت نظام شهری کشور به وجود آید تا بتوان از تخریب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کرد.
به گزارش یافته، حمیدرضا کاظمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از رزمندگان جان برکفی که طومار دولت خودخوانده داعش را درهم پیچیدند، گفت: امیدوارم ایدئولوژی نفرت‌انگیز داعش به زباله‌دان تاریخ برود.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اقدام رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، تصریح کرد: یاد و نام آیت‌الله سید حسن مدرس که روز مجلس به نام رادمرد سترگ مزین شده است را گرامی می‌دارم.
وی خواستار توجه دولتمردان به حوزه انتخابیه‌اش که بیش از 70 بار مورد هجوم جنگنده‌های رژیم صدام قرار گرفت، شد و گفت: مردم حوزه انتخابیه‌ام در بدو انقلاب تاکنون وفادارانی صادق به‌نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند و باعزت نفس زندگی کرده و علی‌رغم محرومیت‌های فراوان با آرمان‌های امام و امت و رهبری انقلاب دل‌بستگی تام دارند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری، امان جوانان کشور را بریده است، افزود: مردم حوزه انتخابیه‌ام هنوز درگیر احداث زیرساخت‌های اولیه توسعه هستند و در جاده‌های غیراستاندارد تردد می‌کنند که بیش از 100 سال قبل ساخته‌شده‌اند، اما برای کسب لقمه نانی حلال، جانشان را بر کف دستشان نهاده و متأسفانه هرازچندگاهی تعدادی از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه بنده پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب در شهرها و روستاهای خود از نعمت‌های انقلاب اسلامی کمترین بهره را برده‌اند، ادامه داد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های تحت مدیریت مسئولان برای استان لرستان و شهرستان‌های پل‌دختر و معمولان چه اقدامی انجام داده‌اند؟
کاظمی به مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه توصیه کرد که در برنامه‌وبودجه سالانه واقعیت مناطق کمتر توسعه‌یافته را دیده و به مسائل آن‌ها رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه بنده خجالت‌زده پدران و مادرانی هستم که 3 یا 4 فرزند به صورت بیکار امیدشان به گشایش در بهبود وضعیت معیشت کمرنگ‌تر از همیشه شده است، ادامه داد: مردم حوزه انتخابیه این‌جانب ستم کشیده از وعده‌های توخالی و به بار ننشسته هستند و بخشی از آن‌ها برای فرار از فقر و بیکاری راهی استان‌های دور و نزدیک شده تا در برابر خانواده‌هایشان شرمنده نباشند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه هدف اساسی از مدیریت و برنامه‌ریزی آمایش سرزمین، توزیع فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و ظرفیت‌های آشکار و پنهان است، یادآور شد: هدف از آمایش سرزمین هویدا کردن نقش و مسئولیت خاص هر منطقه بر اساس توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن هماهنگ با دیگر مناطق است.
کاظمی افزود: نابرابری‌های موجود و عدم توجه به برخی مناطق همانند استان لرستان، مشکلاتی از قبیل تمرکز سرمایه به‌صورت نامتوازن در شهرهای بزرگ، تخریب بیش‌ازاندازه محیط‌زیست، عدم انگیزه کافی برای ماندن جوانان در روستاها و در نهایت با اضمحلال روستا، شهرهای کوچک شبیه روستا و حاشیه‌نشینی به وجود می‌آید.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تعادلی در جهت نظام شهری کشور به وجود آید تا بتوان از تخریب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کرد، ادامه داد: در صورت تمرکز سرمایه در شهرهای بزرگ بی‌عدالتی به وجود می‌آید که سبب جلوگیری از رسیدن به یکی از اهداف اقتصاد کلان یعنی عدالت اقتصادی می‌شود.
وی اظهار داشت: آنچه امروز شاهد آن هستیم، چند برابر شدن فاصله استان‌های برخوردار از دیگر مناطق کشور است، متأسفانه این فاصله از عدم توجه کافی به موضوع آمایش سرزمین شکل‌گرفته و روز به روز بیشتر می‌شود و باعث شده استان‌های محروم، محروم‌تر شوند.
کاظمی با بیان اینکه شهرستان پل‌دختر و استان لرستان نمونه بارز توزیع نامناسب منابع اقتصادی است که باید موردتوجه ویژه قرار گیرد، افزود: شهرستان پل‌دختر و معمولان به ناحق عقب نگه داشته شده و بودجه‌های قطره‌چکانی نمی‌تواند مشکل این دیار را حل کند، لذا عدالت حکم می‌کند که عقب‌ماندگی این استان در حد توان جبران شود. البته ما سهم کسی را نمی‌خواهیم بلکه سهم ازدست‌رفته خود را که از ما دریغ شده است، می‌خواهیم.
وی خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: ابر چالش‌هایی همانند بیکاری، فقر، محیط‌زیست، آب و نبود زیرساخت‌ها همانند راه و راه‌آهن برای ما بسیار سهمگین‌تر از استان‌های توسعه یافته است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه لرستان با داشتن منابع طبیعی آب و خاک، مستعد شایسته توجه ویژه دولت است، تصریح کرد: امروز لرستان در حوزه آب مخصوصاً آب کشاورزی مشکلات عدیده دارد و علی‌رغم اینکه چهارمین استان آبی کشور با رودخانه‌ها و روان آب‌های بسیار بوده، اما حقابه لرستان ناعادلانه تخصیص می‌یابد و مردم پل‌دختر و معمولان از این موضوع رنج می‌برند.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آب‌رسانی به دشت‌های حاصل خیز باگذشت بیش از یک دهه منتظر تخصیص اعتبار است، افزود: پروژه آب‌رسانی و سدهای حوزه انتخابیه‌ام باید احداث شود، همچنان که طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت نیرو، سازمان محیط‌زیست مشکلات محیط زیستی سد معشوره را متذکر شدند، انتظار می‌رود به نگرانی مردمم پل‌دختر و معمولان در این خصوص توجه شود.
کاظمی خطاب به اردکانیان تصریح کرد: با توجه به گرمسیری بودن منطقه پل‌دختر و معمولان، مطالبه آحاد مردم، خواستار تسریع در اجرای دستور معاون اول رئیس‌جمهور و اعمال تعرفه برق گرمسیری برای این منطقه هستم و از مقاومت وزارت نیرو جهت تغییر تعرفه که حق آن‌ها بوده تعجب می‌کنم.
وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: نسلی از کشاورزان حوزه انتخابیه‌ام در مناطق مختلف از کار بیکار شده و پروژه‌هایشان از کار افتاده اما آب رودخانه کشکان را در مزرعه خود ندیده‌اند که خواستار تسریع در پروژه آب‌رسانی هستم.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهت جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت منابع آن خواستار تسریع در اجرای بندهای خاکی هستم و از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم که معدن آهک پل‌دختر و صنایع تبدیلی را که در مرحله صفر درصد است را اجرا کند.




دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1396-09-19 12:28
باسلام لطفادرموردسفرآق ای دکترعلی باقری به لرستان گزارش تهیه بکنید.باتشکر
نقل قول کردن
#2 یونس 1396-09-19 13:17
اقای کاظمی نایب رییس اول کمیسیون شوراها سخت پیگیر اضافه شدن دو نماینده دیگر درمجلس یازدهم باشید که حق استان لرستان است
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1396-09-19 14:00
ببینید استان ما بخصوص خرم اباد و شهرهای جنوبی و غربی استان چقدر با بحران ابی روبرو شده اند کار به جایی رسیده که اب استان را برای شهرهای دیگر صدها کیلومتر دورتر پمپاژ می کنند اما برای تخصیص حق ابه قانونی می بایست به استانهای دیگر التماس کرد
نقل قول کردن
#4 جمشید لرستان 1396-09-19 19:51
... اما حقابه لرستان ناعادلانه تخصیص می‌یابد...
جا داره ی خسته نباشید به همکارهای هم استانی خودتون بگیم :-*
نقل قول کردن
#5 جمشید لرستان 1396-09-19 23:10
یافته شما هم خسته نباشین
اسم نماینده بذار باشه لطفا
اقایون سابقه و قدرتشون بیشتره
چرا تا الان کاری نکردن
نقل قول کردن
#6 عسگری 1396-09-21 19:39
احسنت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا