یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار شهرستان ازنا از آغاز عملیات امداد و نجات در اشترانکوه خبر داد.
به گزارش یافته، محمدی نژاد با حضور در پایگاه امداد اباذر شهرستان ازنا گفت: از آغازین ساعات امروز شنبه 18 آذرماه 96 عملیات تفحص امداد و نجات و یافتن کوهنوردان مفقودشده در ارتفاعات اشترانکوه شهرستان ازنا شروع شد.
 فرماندار ازنا گفت: با حضور اکیپ‌های مجهز از جمعیت هلال‌احمر و نیروهای اعزامی از استان خراسان و سایر نقاط کشور در حال انجام است، خواهشی که از امدادگران عزیز داریم از اقدام خودسرانه به علت مشکلات دسترسی به محل حادثه و وجود خطرات و ریزش بهمن جدا خودداری نمایند
وی افزود: این افراد جهت اعزام با برنامه به پایگاه امداد و نجات شهرستان واقع در کمربندی ازنا مراجعه تا ترتیب انتقال آن‌ها از طریق بالگرد صورت پذیرد، در ضمن اقدامات خودسرانه جز ایجاد مشکلات و کند کردن روند عملیات کمکی به بهبود اوضاع نخواهد نمود، همچنین ستاد بحران شهرستان در آماده‌باش کامل بوده و امکانات شهرستان و استان جهت به نتیجه رسیدن زحمات این عزیزان بسیج گردیده است.
شایان‌ذکر است روز گذشته ۱۵ کوهنورد که برای صعود به ارتفاعات اشترانکوه عازم منطقه شده بودند دچار حادثه شدند. این کوهنوردان به‌رغم اعلام هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی با همراهی یکی از کوهنوردان الیگودرزی راهی منطقه می‌شوند که متأسفانه در ادامه مسیر با «بهمن» مواجه شده و از هم فاصله می‌گیرند.
تاکنون دو نفر از اعضای این تیم جان خود را از دست داده‌اند. هفت کوهنورد دیگر نیز مفقود هستند و برخی مسئولان از احتمال مدفون شدن آن‌ها در زیر برف خبر می‌دهند.


رسانه‌ها از انتشار تصاویر اجساد خودداری کنند
رئیس هیات کوهنوردی لرستان گفت: رسانه‌ها از انتشار تصاویر اجساد کوهنوردان خراسانی خودداری کنند.
آرش قیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یافته اظهار داشت: نخستین تیم انتقال اجساد راس ساعت ۹ صبح عملیات جستجو را آغاز می‌کنند و تیم دوم نیز ساعت ۹:۳۰ به منطقه اعزام می‌شوند.
وی افزود: هم‌اکنون تیم‌های انتقال اجساد متشکل از متخصصین مشهدی و لرستانی منتظر رسیدن بالگرد هستند که به منطقه اعزام شوند.
رئیس هیات کوهنوردی لرستان تصریح کرد: باتوجه به اینکه خانواده‌های این کوهنوردان رسانه‌ها را لحظه به لحظه دنبال می‌کنند و انتشار تصاویر موجب آزردگی خاطرشان می‌شود لذا از رسانه‌های لرستان تقاضا داریم نسبت به انتشار تصاویر اجساد مفقود شده خودداری کنند.




نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا