یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 81 تعاونی با یکهزار و 785 نفر عضو و زمینه ایجاد اشتغال برای 923 نفر در استان ایجاد شده است.
تشکیل 81 تعاونی در سال جاری در لرستانبه گزارش یافته، علی آشتاب یا اشاره برنامه های دولت تدبیر و امید در ایجاد فرصتهای شغلی جدید اظهار داشت : دربرنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سال جاری باید یکهزار تعاونی در یکهزار روستای کشور راه اندازی شود که باید با مشخص کردن روستاهای هدف در لرستان ، زمینه توسعه تعاونی های روستایی را فراهم کرد.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف ایجاد 26 هزار فرصت شغلی روستایی در کل روستاهای کشور را در 9 گرایش دنبال می کند و چهار هزار و 300 میلیون ریال برای تحقق آن در نظر گرفته است.
آشتاب در ادامه افزود: فرایند اجرایی این طرح توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه کشور و استانها انجام می شود که باید انتخاب روستاهای هدف سریع و به موقع صورت گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح یکهزار تعاونی روستایی در سراسر کشور اظهار کرد: از این تعداد سهم لرستان 72 تعاونی است که تاکنون 34 تعاونی شکل گرفته است و در عین حال زمینه برای ایجاد 124 تعاونی روستایی در لرستان وجود دارد.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به اهمیت صادرات تعاونی ها گفت: یکی از اهداف ما در سال 96 رسیدن به 36 میلیون دلار صادرات تعاونی ها استان است که تاکنون 19 میلیون دلار آن محقق شده است.
آشتاب همچنین گفت: هدف ایجاد و راه اندازی تعاونی های روستایی، ایجاد بازار برای تولیدات و محصولات روستایی، توسعه پایدار روستایی، حرکت به سمت اشتغال مولد ، ساماندهی سرمایه های خرد و توانمند سازی نیروی انسانی است.

دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1396-09-08 17:33
بعضی از این تعاونی ها برای گرفتن اعتبار و کاهش نرخ بیکاری فقط روی کاغذ است وجود خارجی ندارند اگر راست میگوئید لیست تعاونی ها و محل انها را اعلام کنید ما خود زمانی در یک منطقه سرباز بودیم و لیست الکی تهیه میکردیم یعنی به ما دستور داده شده بود آن منطقه محروم و در غرب کشور بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا