یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اعمال محدودیت تردد برای ناوگان کالای کشور با عمر بیش از 50 سال در سال 97 خبر داد.
محدودیت‌های قانونی برای ناوگان فرسوده حمل کالا اعمال خواهد شدبه گزارش یافته، داود کشاورزیان در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با اعلام این خبر گفت: این سازمان در دو بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام‌وظیفه می‌کند که در بخش حمل و نقل وظیفه خود می‌دانیم از فعالان این عرصه و شرکت‌های حمل و نقل در کمک به جابجایی و ایمنی زائران اربعین حسینی قدردانی کنیم در ایام اربعین امسال بیش از دو میلیون زائر شرکت داشتند که بیشتر از ۹۰ درصد آن‌ها از جاده‌های زمینی تردد کردند که سهم عمده‌ای از این جابجایی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور صورت گرفت.
وی گفت: خوشبختانه امسال بحث انتقال و ایمنی زائران اربعین حسینی به نحو بسیار بهتری نسبت به سال گذشته انجام شد.
کشاورزیان با بیان اینکه در بخش حمل و نقل کالا اولویت سازمان ایمنی است، افزود: باید هزینه‌ها را به حداقل برسانید و برای این مهم ناچار به نوسازی ناوگان هستید.
وی با اشاره به پایین بودن تردد ناوگان باری کشور نسبت به متوسط دنیا اظهار کرد: ناوگان کالای کشور به طور متوسط در هر سال ۶۰ هزار کیلومتر تردد دارد در حالی که این شاخص در دنیا بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر است. هرچند شرکت‌هایی نیز در کشور داریم که در مقیاس بیشتر از این کار می‌کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست سازمان راهداری ارتقاء بهره‌وری است زیرا متأسفانه امروز بخش حمل‌ونقل دارد جور بیکاری کشور را می‌کشد و هیچ عامل بازدارنده‌ای نتوانسته از تردد کامیون‌های فرسوده در کشور جلوگیری کند به‌گونه‌ای که رانندگان چندین روز در نوبت ‌بار هستند.
 وی از بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای ساماندهی ناوگان کالا خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه جدید از سال آینده محدودیت‌های قانونی برای ناوگان فرسوده حمل کالا اعمال خواهد شد به‌طوری که در سال ۹۷ ضمن جلوگیری از صدور بارنامه برای کامیون‌های بالای ۵۰ سال، از تردد آن‌ها نیز ممانعت می‌گردد.
وی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل را به دو دلیل کاهش مصرف سوخت و ارتقاء محیط‌زیست ضروری دانست و تصریح کرد: برای این منظور قراردادهایی با شرکت‌های خودروسازی برای نوسازی ناوگان داریم که در بخش ناوگان مسافر از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و برای ناوگان کالا نیز از محل ماده 12 قانون از سوی وزارت نفت بخشی از سود تسهیلات نوسازی ناوگان تقبل می‌گردد.
کشاورزیان تصریح کرد: به فعالان حمل و نقل تأکید می‌شود ناچاریم برای توجیه سرمایه‌گذاری در این بخش، محدودیت‌هایی برای ناوگان فرسوده اعمال کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از عملکرد مهندس زندی فر مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان و مدیرکل فعلی استان مرکزی گفت: دوره مدیریتی زندی‌فر خیلی کوتاه بود علی‌القاعده زمان جابجایی نبود معمولاً مدیران در دوره چهارساله منصوب می‌شوند و برنامه‌ریزی می‌کنند ولی گاهی اتفاقاتی می‌افتد که باید تن به جابجایی داد با تغییر مدیرکل مرکزی، باید فکری می‌شد که با توجه به سابقه زندی فر در مرکزی به ناچار، وی برای مدیریت مرکزی معرفی شد.
رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه اولویت انتخاب مدیران بومی بودن و از درون خانواده راه و شهرسازی است، گفت: گزینه‌های مختلف از طرف استان و کشور برای لرستان مطرح شد با توجه به سابقه طولانی که مهندس شرفی در راهداری دارد اگرچه در حمل‌ونقل تجربه‌ای نداشت انتخاب شد و انتظار داریم معاونت و صنف حمل‌ونقل استان وی را یاری کنند.
وی با اشاره به علت انتخاب مهندس شرفی گفت: در لرستان به‌دلیل موقعیت خاص این استان از نظر وضعیت راه‌ها و برف‌گیر بودن اولویت در انتخاب مدیر، انتصاب فردی با سابقه راهداری بود که قطعا مهندس شرفی با تجربه مدیریتی خود می‌توانند به سرعت بخش حمل و نقل را هم پوشش دهند.
کشاورزیان گفت: جا دارد از مدیریت ارشد استان؛ استانداران سابق و فعلی لرستان، معاون عمرانی که همکاری صمیمانه‌ای در طول چند ماه مدیریت زندی فر با اداره کل راهداری داشته‌اند، داشته باشیم و امیدواریم این همکاری کماکان ادامه داشته باشد و باعث موفقیت مدیریت جدید شود.
 وی در رابطه با تأکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مبنی بر اهمیت محور بابازید - سیمره گفت: این محور بسیار مهم است زیرا در ترانزیت نفتی هم نقش بسزایی دارد بنابراین اصلاح آن در دستور کار وزارتخانه است به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان احداث خط دوم این محور در دستور کار است البته پیشنهاد راه و شهرسازی استان احدداث تقاطع می‌باشد که باید مطالعه و بررسی شود.

خبر: رضا عبدی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا