یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر ضرورت ارائه تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان برای نوسازی واحدهای تخریب شده در اثر زلزله، گفت: معرفی پیمانکاران خاطی به دستگاه قضا و همچنین ایجاد تکلیف برای آن‌ها جهت نوسازی واحدهای تخریب شده لازم است.
به گزارش یافته، محمدرضا ملکشاهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر ضرورت تسریع در نوسازی واحدهای تخریب‌شده در اثر زلزله غرب کشور، گفت: ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان برای نوسازی واحدهای تخریب‌شده هر چند اقدام مطلوبی است، اما در شرایط فعلی که این افراد برای مسکن مهر به دولت و شبکه بانکی مقروض هستند به صلاح نیست.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت برای حمایت از زلزله‌زدگان باید به ارائه تسهیلات بلاعوض اقدام کند، افزود: با توجه به اینکه طرح مسکن مهر برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه ساخته‌شده و اکنون این افراد توانایی بازپرداخت دو وام هم‌زمان که یکی برای مسکن اولیه خود و دیگری برای نوسازی آن باشد را ندارند.
 
انتقاد از استفاده از مصالح بی‌کیفیت در برخی سازه‌ها
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت باید با پیمانکاران و همچنین سازندگان خاطی مسکن مهر که از مصالح بی‌کیفیت برای ساخت واحدهای این طرح استفاده کرده‌اند، برخورد کند و در صورت لزوم آن‌ها را به دستگاه قضایی معرفی کند.
وی با بیان اینکه راهکار دیگری غیر از ارائه تسهیلات بلاعوض ایجاد تکلیف برای پیمانکاران خاطی برای نوسازی واحدهای تخریب‌شده در اثر زلزله است، گفت: در صورتی که با بررسی‌های کارشناسی مشخص شود در ساخت واحدهای مسکن مهر کم‌کاری صورت گرفته به‌طور حتم گذشتی صورت نخواهد گرفت و افراد متخلف به اشد مجازات خواهد رسید، زیرا بازی باجان انسان‌ها قابل بخشش نیست.
 
ضعف نظارت‌ها کار دست دولت داده است
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که پیمانکاران و کسانی که بخشی از مسکن مهری که تخریب‌شده را ساخته‌اند مسائل فنی و مهندسی را رعایت نکرده‌اند، افزود: متأسفانه ضعف نظارت‌ها نیز از دیگر دلایل مهمی است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد، زیرا اگر نظارت‌ها و کنترل دقیقی بر روند ساخت‌وسازها باشد به‌طور حتم سازه‌ها از استحکام مناسبی برخوردار خواهند بود.
ملکشاهی با بیان اینکه ساختمان‌های نوساز باید از ضمانت و گارانتی برخوردار باشند، تصریح کرد: باید مشخص شود استحکام واحدهای مسکن مهر تخریب‌شده در زلزله اخیر آیا ضمانتی از سوی دولت دارد یا خیر؟ اگر در چنین شرایطی سازه‌ها گارانتی دارد که از استحکام مناسب نیز باید برخوردار باشند زیرا این حق مسلم مردم است که در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند انتظار استحکام بنای خود را داشته باشند.
 
کمیسیون عمران مجلس یک بار برای همیشه با پیمانکاران خاطی برخورد می‌کند
وی ادامه داد: نظام‌مهندسی، دولت و همچنین کمیسیون عمران مجلس باید به میدان آمده و ارزیابی از ساختمان‌های تخریب شده داشته باشند تا علت عدم مقاومت ساختمان‌های تخریب‌شده در این زلزله مشخص شود زیرا بی‌توجهی به این موضوع بازی با جان مردم است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس با تهیه گزارش دقیق از بازدیدها و نظارت‌های خود بر ساختمان‌های تخریب شده در اثر زلزله اخیر یک بار برای همیشه جلوی سوءاستفاده پیمانکاران در ساخت و سازها را خواهد گرفت.


دیدگاه‌ها  

#1 مقدم راد 1396-08-29 09:54
سلام
باید دید که دولت تدبیر که از مسکن مهر اینقدر انتقاد کرده خودش چگونه می‌خواهد آنها را بازسازی کند.
زلزله های بعدی نشان میدهد که آیا این دولت ،مسکن مهرهای تخریب شده را خوب بازسازی کرده یا خیر؟!
دولتی ها به جای لج بازی وانداختن تقصیرات به گردن دولت های گذشته، به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک کنند که اکنون بارندگی، سرما و سیل جانشان را تهدید میکند
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-08-29 12:58
اقای نماینده کاش در دور اول نمایندگی که دولت هم با شما همسو بود نظارت بر مسکن مهر خرم اباد داشتید؟ مسکن فرهنگیان ناحیه ی یک؟ !!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا