یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قائم‌مقام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در لرستان قابل‌تقدیر است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، علی مویدی خرم‌آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هتل رنگین‌کمان خرم‌آباد برگزار شد، افزود: به‌رغم متلاشی شدن باندهای توزیع مواد مخدر در استان اما این اقدامات کافی نیست و باید تلاش جدی‌تری صورت گیرد.
وی ادامه داد: پدیده مواد مخدر، مافیایی است و به همین دلیل، به‌راحتی قابل‌کشف و مقابله نیست.
قائم‌مقام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور به اقدامات بازدارنده فیزیکی در مرز افغانستان اشاره کرد و گفت: اقدامات فیزیکی در این مرز اثرات مثبتی داشته اما بایستی متناسب با شیوه‌ها و فعالیت قاچاقچیان و مافیاها، تغییرات در این مسیر ایجاد کنیم.

مؤیدی خرم‌آبادی با بیان این که وضعیت مواد مخدر در لرستان نسبت به سایر استان‌ها میانگین بهتری دارد، افزود: لرستان در خصوص اعتیاد دانش‌آموزی و زنان وضعیت بهتری دارد اما در بحث اعتیاد کارگری نسبت به سایر استان‌ها روند افزایشی داشته است.
وی همچنین در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص ابلاغ قانون جدید عدم اعدام قاچاقچیان، اظهار داشت: به‌عنوان قائم‌مقام دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کشور از این قانون تمکین می‌کنم اما به‌عنوان یک شهروند با این قانون مخالفم چراکه قانون درستی نیست و چالش‌هایی را برای نظام در پی دارد.
قائم‌مقام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: این قانون در راستای مصلحت نظام نیست و هزینه‌هایی را بر دوش نظام می‌گذارد.
مؤیدی خرم‌آبادی در بخشی از سخنان خود با بیان این که پدیده‌های اجتماعی همانند مواد مخدر به‌راحتی ریشه‌کن نمی‌شوند، افزود: این پدیده به‌عنوان یک معلول، ده‌ها عامل دارد که ابتدا باید آن عوامل را اصلاح نمود.
وی تصریح کرد: پدیده مواد مخدر به‌گونه‌ای نیست که با چند اتوبوس بتوانیم آن‌ها را جمع‌آوری کنیم.
قائم‌مقام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به کشف 520 تنی انواع مواد مخدر طی 8 ماهه سال جاری، اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 12 درصدی داشته است.

مؤیدی خرم‌آبادی افزود: میزان 75 درصد این رقم در مرزها و الباقی در استان‌ها کشف‌شده که 65 درصد آن‌ها منشأ اطلاعاتی داشته است.
وی با بیان این که تاکنون 700 نوع مواد مخدر در کل دنیا وجود دارد، اظهار داشت: نمونه‌هایی از این تعداد در کشورمان وجود دارد اما بیشتر تقاضا در ایران، مواد مخدر سنتی است.
قائم‌مقام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص توزیع مواد مخدر دولتی، اظهار داشت: توزیع مواد مخدر دولتی، اساساً صحبت اشتباهی بود چراکه هیچ کشوری در دنیا مواد مخدر توزیع نمی‌کند.
مؤیدی خرم‌آبادی با بیان این که صحبت یک نماینده مجلس وحی مُنزَل نیست، تأکید کرد: سازمان ملل هم اجازه چنین فعالیتی را در کشور نمی‌دهد.

خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد اکبری 1396-08-26 03:12
دربحث مبارزه با مواد مخدر شعار اجتماعی سازی داده شد اما همین جلسات گویای اینست که مشارکت مشارکت طلبان وفعالان مدیریت شده گزینشی درک میشود با این نگاه های مدیریت شده اوضاع مبارزه بدتر خواهد شد
نقل قول کردن
#2 پاپی 1396-08-27 09:33
جناب آقای مویدی اولا افتخار میکنیم که جنابعالی بعنوان یک لر دراین کسوت ومقام درحال خدمت به جامعه هستی ولی بدون که عامل اصلی اعتیاد در جامعه لرستان بیکاری میباشد تمامی کارخانه هایی که ازقبل بود الان تعطیل شده ومتاسفانه کارخانه جدیدی احداث نمیشود شما بعنوان یک لر که ارتباط داری با سران مملکت این موضوع فقر وبیکاری مردم لرستان را گوشزد کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا