یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده دوره نهم در مجلس در یادداشتی تأکید کرد که روستایی و روستاها فراموش شده‌اند.
به گزارش یافته، ایرج عبدی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 22 آبان) در یادداشتی وقوع حادثه زلزله در استان کرمانشاه را تسلیت گفت، متن این یادداشت به شرح ذیل است:

فریاد زلزله
تسلیت به مردم شریف ایران اسلامی، به هم‌میهنان کرمانشاه، ایلام و آسیب دیدگان از زلزله کرمانشاه، تسلیت به هم‌وطنانمان در روستاهای مناطق آسیب‌دیده که گرفتار بیشترین آسیب در حوادث می‌گردند، ایران یکی از حادثه‌خیزترین کشورهای جهان است. زلزله، سیل، خشک‌سالی، اخیراً غبار کشنده و سایر حوادث طبیعی همگی به احتمال زیاد در ایران رخ خواهند داد، نسل فعلی، زلزله‌های دردناک منجیل، بم، لرستان، ورزقان را به‌خوبی به خاطر دارند.
دراین کشور حادثه‌خیز چه اقدامی باید انجام می‌دادیم که نشد، در شروع انقلاب ترکیب جمعیت کشور 70% روستایی و 30% شهرنشین بود، بعد از قریب چهل سال ترکیب جمعیت ما 72% شهری و 28% روستایی شده است، علت چیست، دلیل عدم توجه و فراموشی روستا و روستایی است، زلزله‌ها سخن می‌گویند. آن‌هم با فریاد بلند در هر حادثه و زلزله سریعاً همگی به این گمان می‌رسیم که روستاها بیشترین آسیب را خواهند دید. چرا چنین است. چون روستا فراموش شده است.
در بودجه نفت بشکه‌ای هفت دلار، در بودجه نفت بشکه‌ای 120 دلار و اکنون‌که کشور از اوراق مشارکت و اوراق قرضه ارتزاق می‌کند، روستا و روستایی فراموش‌شده است، شاید هم روستا و روستایی در کشور جزء اضافات شده است، به همین خاطر روستای فراموش شده در زلزله بیشترین خسارت و تلفات را خواهد داد. چون در هیچ نقطه برنامه‌ریزی کشور روستا دیده نشده است؛ راه‌حل ساده‌ای برای روستا تدوین شده است، هرزمان روستایی حاشیه‌نشین شد بعد دستگاه‌های اجرایی، مجلس و دولت باید چاره‌ای بی اندیشند هنوز دیرنشده است، کاری باید کرد، فردای قیامت باید پاسخگو باشیم راه‌حل فراوان است، عزم و اراده‌ای لازم است. فریاد تلفات زلزله را با گوش جان بشنویم. کاری باید کرد.

نماینده دوره نهم در مجلس در یادداشتی تأکید کرد که روستایی و روستاها فراموش شده‌اند.

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-08-22 13:57
حرف بسیار و عمل کم

آقای دکتر اگر واقعا میخواه احساس هم دردی کنی برو تو مناطق زلزله زده واسه کمک به مجروحین شما که پزشک هستید


البته اگه رفتی با کامیونی دارو و تجهیزات برو


تجربه ثابت کرده نمایندگان بد دوره نمایندگی میتونن از نظر مالی و اقتصادی کمکهای زیادی بکنن
نقل قول کردن
#2 بابک 1396-08-22 14:49
اگر نیم درصد پول حاصله از فروش نفت رو سالانه برای توسعه مناطق روستایی و سکونتگاههای همان 28%سالکن در روستاها تخصیص دهند سالانه با ان پول میتوان هزاران روستا در سراسر کشور رو بازسازی و احیا کرد .
نقل قول کردن
#3 فرهنگی 1396-08-22 21:28
کدوم پول؟؟؟؟؟؟؟؟کشور داری هزینه داره آقا
نقل قول کردن
#4 ساهر 1396-08-25 15:07
آقای عبدی شما اگ واقعا ناراحتی پاشو برو این مناطق مستقیما کمک کن به زلزله زده ها
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا