یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کمیسیون قضایی مجلس و رئیس مجمع نمایندگان لرستان خواستار توجه بیشتر دولتمردان، مسئولین مربوطه و همه اقشار جامعه به محیط زیست شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، الهیار ملکشاهی در بازدید و جلسه‌ای که برای بررسی مشکلات زیست‌محیطی شهرستان کوهدشت در منطقه شکار و صید ممنوع «سرکن و بابا حبیب» برگزار شد، خواستار ارتقای سطح این منطقه، به منطقه حفاظت شده جهت حفاظت و حراست بیشتر از تنوع زیستی، مناظر و زیستگاه‌های بکر منطقه شد.
وی با اشاره به اهمیت محیط زیست از جنبه‌های دینی، علمی و اجتماعی از محیط زیست به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های حقوق بشر در جوامع امروزی نام برد و خواستار توجه بیشتر دولتمردان، مسئولین مربوطه و همه اقشار جامعه به این مهم شد.
ملکشاهی با اشاره به ناکافی بودن مجازات‌ها و عدم بازدارندگی قوانین زیست محیطی، بر اصلاح این قوانین توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید و آمادگی خود را به‌عنوان مسئول کمیسیون قضایی مجلس برای بررسی و تصویب قوانین در راستای تقویت محیط زیست، با توجه به پیشنهادهای سازمان حفاظت محیط زیست اعلام نمود.
وی همچنین از محیط‌بانی به‌عنوان یکی از مشاغل پرخطر و پراسترس در دنیا نام برده و بر حمایت جدی دولت و مجلس از این قشر تاکید و اعلام نمود: در جهت حمایت‌های قضایی از مباحث محیط زیستی و محیط‌بانان از تمام توان خود استفاده نماید.

مبارزه قاطع و جدی با شکار و صید
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان هم به اهمیت موضوع محیط زیست در دنیای امروز پرداخته و عنوان نمود: بسیاری از مشکلات زیست محیطی که امروزه بشر با آن دست به گریبان است ناشی از بی‌مهری هایی است که در طول سال‌های گذشته به این موضوع مهم و حیاتی شده است.
مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به وضعیت مناسب محیط زیست در استان از لحاظ مبارزه قاطع و جدی با شکار و صید غیرمجاز، نظارت و پایش فعالیت‌های پروژه‌های عمرانی در سطح استان، نظارت کامل بر واحدهای تولیدی از لحاظ مباحث آلایندگی و سایر شاخص‌های زیست‌محیطی بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولین مربوطه برای حفاظت هر چه بیشتر و بهتر محیط زیست و مقابله با چالش‌ها و مسائل پیش رو تأکید نمود.
فتحی بیرانوند با اشاره با مشکلات کنونی جایگاه دفن پسماند شهرستان کوهدشت از تشکیل یک کارگروه جهت بررسی راهکارهایی برای رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی این سایت خبر داد.
شایان ذکر است در این بازدید الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان کوهدشت و مدیران کل استانی و کارشناسان و مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تاکید کرد:  لزوم حراست و ارتقای مناطق حفاظت شده
خبر: محمد نبی حسنوند

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا