یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هتل صخره‌ای یکی از پروژه‌های شهر خرم‌آباد است که حدود دو دهه از شرو عملیات احداث آن می‌گذرد اما طی این مدت هنوز تکمیل نشده است.
به گزارش یافته به نقل از، هتل صخره‌ای خرم‌آباد یکی از پروژه‌هایی است که در لرستان حدود دو دهه از آغاز ساخت ان گذشته است اما هنوز به سرانجام نرسیده است.
عملیات مقدماتی این هتل در سال ۷۶  آغاز و پس از مشکلات و فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در هفته دولت ۹۴ افتتاح شود که این وعده محقق نشد.
به دلایل ایجاد مشکلات موجود در خصوص ساخت این هتل با تلاش‌های صورت گرفته مقرر شد تا سرمایه‌گذار این هتل تغییر کند و این پروژه به کسی که توانایی تکمیل آن را دارد واگذار شود که در ادامه طبق وعده مسوولان مقرر شد که فاز نخست این هتل در نوروز ۹۶ تکمیل و به بهره‌برداری برسد که این وعده نیز تحقق نیافت.
این پروژه که امروز می‌تواند در گروه آثار تاریخی قرار گیرد به سرمایه‌گذار جدیدی واگذار شده و روند ساخت و تکمیل آن در حال انجام است ولی در حال حاضر نیز با مشکلاتی روبه‌رو است که در این راستا لازم است مسوولان در این خصوص چاره‌ای بی‌اندیشند.
 
*تکمیل هتل صخره‌ای مطالبه جدی مردم است
یکی از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به پروژه هتل صخره‌ای اظهار داشت: حدود ۲۰ سال پیش ساخت این‌ پروژه آغاز شد، که حدود یک دهه از آن فقط یک اسکلت فلزی از این هتل بر صخره پارک صخره‌ای مشاهده می‌شد.
علی احمدی گفت: چندین سال گذشته حتی وعده جذب نیرو نیز از طریق همین هتل در رسانه‌ها منتشر شد و افراد زیادی جهت کار در این هتل ثبت‌نام کرده و حتی مبلغی را نیز به عنوان حق ثبت‌نام پرداخت  کردند اما این وعده هیچگاه محقق نشد.
وی یادآور شد: ساخت و ایجاد هتل یکی از زیرساخت‌های پذیرش توریست و توسعه گردشگری است که باید در دستور کار قرار بگیرد و این هتل نیز به علت موقعیت مکانی که دارد می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر خرم‌آباد تبدیل شود.
این شهروند ادامه داد: در حال حاضر نیز ساخت این هتل مطالبه جدی مردم است و حساسیت زیادی نسبت به ساخت و تکمیل آن ایجاد شده است لذا از میراث‌ فرهنگی و سایر مسوولان مربوطه درخواست داریم روند تکمیل این هتل را هر چه سریع‌تر انجام دهند.
 
 
*ورود سرمایه‌گذار بومی به پروژه هتل صخره‌ای خرم‌آباد
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان در بازدید از این پروژه اظهار داشت: در راستای تکمیل این پروژه مشکلاتی وجود داشت که با ورود سرمایه‌گذار بومی به آن خوشبختانه بخشی از این مشکلات رفع شد.
غلامرضا سلیمانی افزود: یکی از این مشکلات این بود که سرمایه‌گذار قبلی تنها اقدام به خرید زمین هتل کرده بود و محل عبور و ورود به این‌هتل نامشخص و مغفول مانده بود.
وی گفت: در این رابطه با شهرداری مشکلاتی ایجاد شد که باید طبق آن محل عبور این هتل نیز خریداری می‌شد و این در حالی است که فضای سبز اطراف هتل صخره‌ای به نوعی عمومی بوده و به همه مردم مربوط بود.
این مسوول خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار جدید نیز برای رفع این‌مشکل ۱۲ هزار متر زمین را خریداری کرده و طرح باغ زیبای ایرانی مطرح شد که ورودی این هتل به صورت پلکانی رو به‌ پایین بوده و عموم مردم ‌می‌توانند از آن استفاده کنند.
سلیمانی اضافه کرد: مشکلات دیگر مانند حریم حفاظتی نیروی انتظامی، جریمه‌های شهرداری و مشکلات موجود در خصوص نظارت نظام ‌مهندسی بودند که بخشی از آن‌ها رفع شد.
 
*هتل صخره‌ای برای مردم خرم‌آباد به یک عقده تبدیل شده است
استاندار لرستان در بازدید از هتل صخره‌ای اظهار داشت: هتل صخره ای نماد ناراحت‌کننده از اقدامات گردشگری در استان لرستان است.
سید موسی خادمی افزود: این پروژه به یک عقده برای مردم تبدیل شده است و باید نسبت به رفع مشکلات موجود برای تکمیل آن اقدام اساسی شود.
وی با تاکید بر تعیین تکلیف این پروژه خاطرنشان کرد: باید یک بازه زمانی مشخص توسط سرمایه‌گذار این پروژه به یک نتیجه برسد.
استاندار لرستان یادآور شد: ساخت هتل از جمله موارد اصلی توسعه گردشگری است.
خادمی تصریح کرد: اگر نتوانیم هتل‌های خوبی در استان ایجاد کنیم توسعه گردشگری در لرستان محقق نخواهد شد.
 
 
*لزوم توجه مسوولان به تکمیل هتل صخره‌ای
هتل صخره‌ای خرم‌آباد در رده هتل‌های پنج ستاره قرار دارد و در مجموع دارای هفت طبقه است.
سه طبقه اول این هتل، رستوران، استخر، جکوزی، سونا، سالن کنفرانس و تالار است و در چهار طبقه بالایی اتاق‌ها و سوییت هایی برای اقامت ساخته می‌شود.
همچنین در محوطه این هتل که به فضای سبز و پارک صخره‌ای اختصاص دارد، باغ زیبای ایرانی طرح‌ریزی شده است که برای استفاده از عموم مردم نیز به کار گرفته می‌شود.
یکی از سیاست‌های دولت کنونی که استاندار لرستان نیز بارها از بدو ورود به آن تاکید دارند،  برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که هتل صخره‌ای نیز یکی از این پروژه‌ها است.
این پروژه‌ که امروز به یک مطالبه جدی برای مردم تبدیل شده است، طی ۲۰ سال قربانی سکوت مسوولان شده بود که امیدواریم استاندار جدید لرستان با به کارگیری از مدیران کارآمد و ظرفیت‌های موجود اقدام مناسبی را در جهت تکمیل این پروژه و دیگر پروژه‌ها نیمه‌تمام انجام دهد.
منبع: فارس
 

دیدگاه‌ها  

#1 . 1396-08-14 16:28
دوتا آرزو ب دلمون موند: یکی قلعه ثبت جهانی بشه یکی این هتل ب بهره برداری برسه
نقل قول کردن
#2 سروش 1396-08-14 17:26
تنگ نطری بعضی افراد مانع شده و دائما می گروند و سوژه گیر میارند..جای تاسف است که چوب لای چرخ ت سهه شهر خود مز اندازند این افراد می بایست شناسایی و برخورد قضایی شود
نقل قول کردن
#3 سعید 1396-08-14 17:59
واقعا جای بسی خجالت و شرمندگیه . فامیل های ما 10 سال یک بار میان خرم آباد میگن هنوز این درست نشده؟! و ما هیچ جوابی نداریم که بدیم ...
نقل قول کردن
#4 محمد 1396-08-14 18:17
هتل صخره ای خرم آباد به آثار باستانی تبدیل شده
نقل قول کردن
#5 محسن 1396-08-14 18:19
هتل صخره ای خرم آباد نماد عدم توسعه نیافتگی لرستان است
نقل قول کردن
#6 الف 1396-08-14 21:44
ماراچه شده چرارویاهای شهربزرگی اینقدرکوجک شده که تکمیل چندساله یک هتل عقده بزرگ چند نسل شده بجای همت خلاقیت نبوغ کارافرینی فرهنگ کارمان تبدیل شده به چشم انتظاراینکه دیگران دستمان رابگیرند
ابوسعیدابی الخیربریکی ازمریدان گذشت که درحال نوشتن بودگفت چه می نویسی
مرید گفت ای شیخ حکایت های ترا می نویسم ابوسعید گفت حکایت نویس نباش آنچنان باش که ازتوحکایت کنند
نقل قول کردن
#7 خرم ابادی 1396-08-14 21:57
خداوند از سر تقصیر مسولین سال 78 نگذرد که این پروزه را به فردی که کارمند یکی از نهادها بود واگزار وسرنوشتش شده این اثر تاریخی الان همبه تهران مهاجرت ونیستند تا پاسخگوی این خیانت خود به مردم باشند.
نقل قول کردن
#8 سپهر عاشق خرم آباد 1396-08-14 23:34
خرم آباد در زمینه تعداد هتل های نیمه کاره و کلنگ زنی شده رکورد زده...از همین هتل نیمه کاره صخره ای گرفته تا هتل کلنگ زنی شده ی پارسیان،از هتل نیمه کاره افلاک گرفته تا هتل کلنگ زنی شده ی کیو،از هتل نیمه کاره شاپورخواست گرفته تا هتل کلنگ زنی شده ی صدف!!!
نقل قول کردن
#9 سپهر عاشق خرم آباد 1396-08-14 23:38
مطالبات مردم خرم آباد سالها و حتی دهه هاست محقق نشده.از ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک گرفته تا توریستی شدن رودخانه خرم رود،از ساماندهی مجتمع بام شهر گرفته تا تکمیل پروژه های نیمه کاره نظیر برج های دوقلوی کیو،هتل های کلنگ زنی شده،زیرگذر بلوار بهارستان،ترمینا ل برون استانی و...
نقل قول کردن
#10 سپهر عاشق خرم آباد 1396-08-14 23:39
به نقل از .:
دوتا آرزو ب دلمون موند: یکی قلعه ثبت جهانی بشه یکی این هتل ب بهره برداری برسه

درود بر شما.دقیقاً
نقل قول کردن
#11 سپهر عاشق خرم آباد 1396-08-14 23:42
به نقل از سعید:
واقعا جای بسی خجالت و شرمندگیه . فامیل های ما 10 سال یک بار میان خرم آباد میگن هنوز این درست نشده؟! و ما هیچ جوابی نداریم که بدیم ...

متأسفانه هتل صخره ای به دستاویزی برای تمسخر خرم آباد تبدیل شده.در هیچ کجای عالم ساخت یک هتل20سال به طول نمی انجامد
نقل قول کردن
#12 رضا 1396-08-15 00:18
آنهایی که اهل سفر هستند می دانند مشابه این مشکل در شیراز و برای هتلی نزدیک به دروازه قرآن وجود داشت که پیش از انقلاب کارش آغاز شد و سه چهار سال قبل افتتاح شد
نقل قول کردن
#13 همشهری 1396-08-15 06:40
یک روز را روز پیشرفت در شهر اعلام کنند گلریزانی برای اتمام این هتل برپا کنند شاید این مایه ابررو ریزی جمع شود به خدا مشخره عام وخاص شدیم استانهای دیگه بک شب کارخانه عظیم برپا میشه ما در خم هتل صخره ایم
نقل قول کردن
#14 زبان بزرگ لری 1396-08-15 07:53
به نقل از سپهر عاشق خرم آباد:
به نقل از .:
دوتا آرزو ب دلمون موند: یکی قلعه ثبت جهانی بشه یکی این هتل ب بهره برداری برسه

درود بر شما.دقیقاً

یکی اینکه فراکسیون لر زبانان تشکیل بشه
نقل قول کردن
#15 Alireza Teimoory Elmi 1396-08-15 12:23
این هتل با پول سپرده گذارن آرمان فردوسی خریداری شدااین هتل مال سپرده مردم است بدانید
نقل قول کردن
#16 کیوان 1396-08-16 07:54
هتل؟ یا آثار باستانی ؟ یادم آقای بازوند استاندار پیشین گفتن 1 ماه دیگه افتتاح میشه تو تلویزیون اعلام کردن نیرو می خوان بگیرن اما ..... این شهر خرم آباد از مادر دیگه ای است و توسعه پیدا نخواهد کرد............ .
نقل قول کردن
#17 فرهادی 1396-08-19 15:28
این هتل از سال ۷۶ تا الان نیمه تکمیل است و به عنوان نماد توسعه نیافتگی خرم آباد و لرستان به شمار میرود. این هتل سه ستاره مگر چقدر هزینه دارد؟
نقل قول کردن
#18 اسفندیاری 1396-08-19 15:30
متأسفانه هر گاه قدم مثبتی برای استان لرستان و شهر خرم آباد که ویترین لرستان است برداشته شد یک مشت تنگ نظر با سنگ اندازی مانع انجام کار شدند. من از مسولان میخواهم که بعد از بیست سال این هتل سه ستاره را تکمیل کنند
نقل قول کردن
#19 سپهر عاشق خرم آباد 1396-08-20 17:52
البته به نقل از فرهادی:
این هتل از سال ۷۶ تا الان نیمه تکمیل است و به عنوان نماد توسعه نیافتگی خرم آباد و لرستان به شمار میرود. این هتل سه ستاره مگر چقدر هزینه دارد؟

اکنون طبق وعده ها قرار است هتل صخره ای در سطح هتل پنج ستاره به بهره برداری برسد
نقل قول کردن
#20 سپهر عاشق خرم آباد 1396-08-20 17:53
به نقل از اسفندیاری:
متأسفانه هر گاه قدم مثبتی برای استان لرستان و شهر خرم آباد که ویترین لرستان است برداشته شد یک مشت تنگ نظر با سنگ اندازی مانع انجام کار شدند. من از مسولان میخواهم که بعد از بیست سال این هتل سه ستاره را تکمیل کنند

البته الآن تعداد ستاره های هتل صخره ای از سه به پنج افزایش یافته است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا