یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: بررسي تراکنش‌های بانكي باعث می‌شود، افراد بیشتری زير چتر نظام مالياتي قرار گیرند.
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، محمدرضا محمدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، اظهار داشت: بررسي و کنترل تراکنش‌های بانكي، ابزاري جهت تشويق مؤدیان براي ارائه صحيح اطلاعات پولي و مالی خواهد بود.
وی با بیان این که بررسي تراکنش‌های بانكي منجر به كشف هرگونه فعاليت زير زميني اقتصادي و کشف فعالیت‌های مخفي مال می‌گردد، افزود: هدف از بررسی تراکنش‌های بانكي، كشف فساد مالي، كشف معاملات كثيف، كشف رشوه‌خواری و ویژه خواري است.
مدیر کل امور مالیاتی لرستان  با بیان این که هر تراکنش بانكي الزاماً به مفهوم درآمد، تلقي نمی‌گردد، خاطر نشان ساخت: بررسي تراکنش‌های بانكي به‌صورت موردي و فقط در مورد تراکنش‌های مشكوك خواهد بود.
محمدی گفت: رسيدگي به تراکنش‌های مشكوك نه‌تنها يك مطالبه و خواسته عمومي است بلكه يك اجازه قانوني می‌باشد و در چندين مرتبه قانون‌گذار مجوز اين رسيدگي را صادر نموده است.
وی با اشاره به این که فرآيند تشخيص حساب‌ها و تراکنش‌های مشكوك توسط مأمورین مالياتي زبده موردبررسي قرارگرفته و همه مراحل بررسي در این رابطه به‌صورت محرمانه صورت می‌پذیرد، افزود: چنانچه مشخص گردد تراكنش انجام‌شده بر اساس پولي بوده كه مشمول ماليات نمی‌شود مانند سهم‌الارث،اجاره،املاك،مطالبات قبلي،وام و تسهیلات و موارد مشابه اين،پرونده موردنظر از پروسه بررسي خارج می‌شود.
مدیر کل امور مالیاتی لرستان همچنین گفت: در سال ۹۵ حدود ۴۱ هزار اظهارنامه در لرستان تسلیم‌شده است.
محمدی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اظهارات تسلیم‌شده بر مبنای اظهارات مؤدیان محاسبه‌شده است، افزود: برگ قطعی بنا به اظهار مؤدیان صادرشده است.
وی تصریح کرد: این اقدام برای اعتمادسازی مردم نسبت به سازمان امور مالیاتی استان صورت گرفته است.
محمدی افزود: این سیاستِ کاری، هزینه وصول مالیات را کاهش می‌دهد.



مدیر کل امور مالیاتی لرستان با بیان این که اظهارنامه‌ها به‌صورت الکترونیکی هستند، عنوان کرد: مؤدیان بدون حضور در اداره مالیات می‌توانند در خانه خود اظهارنامه را به‌صورت الکترونیکی تسلیم کنند.
محمدی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بیشتر درآمدهای استان مربوط به بخش کشاورزی است و کشاورزان معاف از مالیات هستند، تصریح کرد: سهم درآمد لرستان در خصوص مالیات 0.3 درصد کل کشور است.
وی گفت: با توجه به اینکه وضعیت صنعت استان مناسب نیست لذا عمده واحدها یا معاف از مالیات هستند و یا زیان‌ده بوده‌اند.
مدیر کل امور مالیاتی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه افراد سودجو با استفاده از مشخصات افراد بی‌بضاعت اقدام دریافت کارت بازرگانی نموده‌اند و واردات‌های میلیاردی انجام داده‌اند، افزود: کل رقم بدهی کارت‌های بازرگانی در استان لرستان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.
محمدی با اشاره به ایجاد دفتر مبارزه با پول‌شویی و فرار مالیاتی در اداره امور مالیاتی استان، خاطرنشان کرد: با رصد و بررسی تراکنش‌های سنگین و مشکوک بانکی مبالغ هنگفتی از محل کشف و شناسایی تراکنش‌های مشکوک بانکی مالیات وصول‌شده است.
وی با بیان این که مؤدیان مالیاتی شریک ما در تأمین درآمدهای مالیاتی هستند، خاطرنشان کرد: باید با مردم باانصاف و عدالت برخورد کنیم و تنها در این صورت است که مالیات با رضایت مردم و عادلانه اخذ خواهد شد.
مدیر کل امور مالیاتی لرستان افزود: اخیراً یک پرونده‌ای که اطلاعات آن را به دست آورده‌ایم، منجر به مطالبه ۴۸ میلیارد تومانی از آن شخص شده‌ایم.
محمدی تأکید کرد: کسانی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند با استفاده از تراکنش‌های بانکی و غیره شناسایی می‌شوند و از آن‌ها مطالبه مالیات صورت می‌گیرد.
وی همچنین گفت: دریکی از پرونده‌هایی که بدهی ۷۰ میلیارد تومانی مربوط به یک شخص بوده است، اکنون شخص بدهکار فوت‌شده و ما در حال بررسی و شناسایی افراد پشت پرده هستیم.
مدیر کل امور مالیاتی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۹۵ مبلغ ۲۸ میلیارد تومان به‌حساب شهرداری خرم‌آباد بابت سهم عوارض شهرداری‌ها واریزشده است، افزود: با شهرداری‌های استان مذاکراتی صورت گرفته که پروژه‌هایی در سطح شهر تعریف کنند و نام آن را مالیات بگذارند که مردم بدانند ساخت آن پروژه با استفاده اعتباری بوده که مردم پرداخت کرده‌اند.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مالیات بر درآمد سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: بر اساس کتاب قانون مالیات‌های مستقیم که در قالب یک لوح فشرده در اختیار مراجع ذیصلاح که سرمایه‌گذاران به آن مراجعه می‌کنند قرار داده‌شده است و هر سرمایه‌گذاری می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مشوق‌های مالیاتی در این لوح فشرده ابلاغ‌شده است، افزود: در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌شده که بعضاً می‌توانند تا ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف شوند.
مدیر کل امور مالیاتی لرستان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص مالیات بر درآمد آزادراه خرم زال اظهار داشت: عوارض آزادراه خرم زال مشمول ارزش‌افزوده نیست اما بااین‌وجود مدیر این پروژه سالیانه یک مبلغی را تحت عنوان مالیات بر درآمد به اداره کل امور مالیاتی لرستان پرداخت می‌کند.
محمدی تصریح کرد: مدیر این پروژه نه‌تنها باعث عمران و آبادانی استان شده است بلکه در پرداخت مالیات بر درآمد نیز پیشتاز است.




 خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا