یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ارتقاء سلامت اداری مؤثرند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، جعفر بدری رئیس‌کل دادگستری لرستان در بازدید از دفاتر خدمات قضایی مرکز استان، بیان داشت: راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یک نوآوری کارا در امر قضایی و نوعی مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در امر دادرسی و خدمت‌رسانی است که می‌تواند در توسعه عدالت و واگذار نمودن امور اداری مردم به خودشان تجلی یابد. 
وی افزود: ازآنجاکه این دفاتر مستقل از دادگستری و ناچار به پذیرش هر دادخواست هستند، نه‌تنها نقشی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری ندارند بلکه بعضاً موجب افزایش ورودی پرونده‌ها می‌شوند، البته اینکه ارباب‌رجوع می‌تواند در هر شهری غیر از حوزه قضایی دادگاه اقدام به تنظیم در تسلیم دادخواست نماید موجبات رضایت ارباب‌رجوع را در پی خواهد داشت.
رئیس‌کل دادگستری لرستان تشریح نمود: مردم بدون هرگونه مانع می‌توانند به‌طور مستقیم به این دفاتر مراجعه کنند چراکه این دفاتر به‌صورت پراکنده در اکثر نقاط شهرها وجود دارند و موجب دسترسی آسان به خدمات قضایی است.
بدری خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرم مؤثر باشند، چراکه مردم پس از وقوع جرم به این دفاتر مراجعه می‌کنند اما اگر اختیارات بیشتری به آن‌ها داده شود می‌توان درزمینهٔ پیشگیری از وقوع جرم با ارائه بروشورهای حقوقی به ارتقاء دانش حقوقی و نهایتاً پیشگیری از وقوع جرم دست‌یافت.
وی در خصوص مزایای دیگر این دفاتر تشریح نمود: از مزایای دیگر الکترونیکی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها در قوّه قضائیه مواردی همچون ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، دسترسی ارباب‌رجوع به روند رسیدگی آسان و در نتیجه کاهش هزینه‌هایی همچون ایاب و ذهاب و غیره ، صرفه‌جویی در وقت و کاهش مراجعات به مجموعه‌های قضایی و اطلاع سریع از روند رسیدگی می‌باشد.
ازنظر این مقام ارشد قضایی در استان لرستان، ازآنجاکه اقدامات از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود لذا نقش واسطه‌ها کم شده است و از شبهات عدم سلامت اداری کاسته شده است و قطعاً ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ارتقاء سلامت اداری مؤثرند.

جعفر بدری رییس کل دادگستری لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا