یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات رسماً  آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور نزدیک به 1000 رسانه در قالب 600 غرفه در فضایی بالغ‌بر 13 هزار متر از ‏امروز تا 12 آبان ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپا شد.‏
  
افتتاح نمایشگاه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور
 بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ساعت 10 صبح شنبه 6 آبان ماه 96 به‌صورت رسمی با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.
حضور شرکت‌کنندگان در 10 گروه اصلی و 5 گروه فرعی و برگزاری بیش از 300 نشست تخصصی توسط رسانه‌ها ‏و ‏همچنین برپایی 12 نشست تخصصی و 7 کارگاه آموزشی توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و 20 مراسم ‏سخنرانی ‏نمایندگان رسانه‌های خارجی در سالن رسانه‌های ازجمله ویژگی‌های این دوره محسوب می‌شود.‏
 نمایندگان رسانه‌های خارجی قرار است با حضور در نمایشگاه مطبوعات به بیان سیاست‌های خبری رسانه‌های متبوع خود و ‏همچنین ‏تشریح شرایط فعالیت‌های خبری در ایران بپردازند.‏
 گروه استانی و منطقه‌ای با 54 غرفه، سیاسی اقتصادی 86، تخصصی و اختصاصی 84، فرهنگی هنری 83، دین و ‏اندیشه ‏‏20، روزنامه سراسری 46، خبرگزاری 21، موسسات مطبوعاتی 19 و خانواده و کودک و نوجوان با 31 غرفه در کنار ‏تشکل‌های مطبوعاتی، کسب‌وکارهای مرتبط و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرای ‏بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان حوزه‌های خود هستند.‏
در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات علاوه بر تقدیر از غرفه‌های برتر، از ۶ رسانه که اخبار نمایشگاه مطبوعات را در طول نمایشگاه پوشش می‌دهند و نشست‌های مختلفی در روزهای نمایشگاه برگزار می‌کنند، تقدیر خواهد شد.
 
زمان بازدید:
 شایان ذکر است بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات از ۵ تا ۱۲ آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان و مخاطبان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ به بازدید از نمایشگاه بپردازند.
 
 
حمایت‌های بیشتری از فعالین این حوزه صورت خواهد گرفت
 
نمایشگاه بیست و سوم در حالی آغاز شد که مدیر کل ارشاد استان حمایت بیشتر از نشریات محلی لرستان را به آینده موکول کرد.
حمیدرضا حنان در گزارشی که صبح امروز در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشرشده، از حضور واحد مطبوعات این اداره در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات خبر داد و گفت: همچون سال‌های گذشته، واحد مطبوعات این اداره کل با هدف معرفی هرچه بیشتر نشریات محلی استان و بیان ظرفیت‌های موجود این حوزه در قیاس با سایر مناطق کشور، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور (غرفه شماره‌ی ٤٧٧) حضور دارد.
حنان با اشاره به نگاه حمایتی اداره کل به نشریات محلی استان، ابراز داشت: با تمام توان در خدمت نشریات محلی استان هستیم و انشاالله با ساماندهی بهتر این نشریات و خبرنگاران استان در آینده‌ی نزدیک، حمایت‌های بیشتری از فعالین این حوزه صورت خواهد گرفت.
 
 
جای خالی غرفه‌های اختصاصی لرستان
از لرستان هیچ نشریه یا پایگاه خبری در این اتفاق بزرگ فرهنگی حضور ندارد و تنها «اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان» (شاید بر حسب اجبار) در نمایشگاه بیست و سوم حاضر است!
این در حالی است که در سال‌های گذشته نمایندگان مطبوعات لرستان حضور پررنگ‌تری در این نمایشگاه داشتند تا جایی که نشریه "کاسیت" در جمع تقدیر شدگان بخش نشریات استانی و منطقه‌ای نمایشگاه در سال 94 قرار گرفت.
متولیان فرهنگ استان باید بدانند این نمایشگاه که مهم‌ترین رویداد اهالی رسانه هست، فرصتی مغتنم برای تعامل، انتقال تجارب و اندیشه‌ها، معرفی اهداف موردنظر رسانه و... است که با برنامه‌ریزی درست، مطبوعات استان می‌توانستد از آن بهره ببرد اما متأسفانه امسال نیز این امر میسر نشد.


کاسیت  از لرستان در جمع تقدیر شدگان نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

 سال 94 نشریه کاسیت تنها نشریه از لرستان بود که در بخش نشریات عمومی به‌صورت مستقل در نمايشگاه شركت كرده است و موفق شد در پایان در جمع تقدیرشدگان قرار گیرد.


خبر: عبدالرضا قاسمی
**********************************



توضیح: پایگاه خبری گلونی (ثبت شده در استان تهران) در راهرو 6- غرفه 102 در این نمایشگاه حضور دارد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا