یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ارتقای سطح معیشت فرهنگیان و اجرای کامل نظام رتبه‌بندی معلمان را از جمله مطالبات جدی آموزش و پرورش ذکر کرد.
به گزارش یافته، خدانظر دریکوند در نشست هم‌اندیشی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با روسای آموزش و پرورش، که با حضور استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن همایش اتاق بازرگانی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد؛ افزود: آموزش و پرورش لرستان 65 آموزشگاه خشتی گلی، 18 مدرسه شبه کپری، 27 مدرسه کپری، ا 81 مدرسه پیش‌ساخته و کانکسی و 86 مدرسه چادری دارد که باید برای بهسازی و نوسازی آن‌ها اقدام کرد.
 وی تعداد فضای آموزشی مستحکم استان را یک هزار و 560 آموزشگاه برشمرد و گفت: یک هزار و 50 آموزشگاه تخریبی و 628 آموزشگاه نیازمند به مقاوم‌سازی در استان وجود دارد که باید برای بهسازی و نوسازی آن‌ها اعتبارات ویژه را در نظر گرفت.
 دریکوند مدارس زیر 5 دانش‌آموز استان را 427 آموزشگاه عنوان کرد و افزود: این مدارس تنها نماد جمهوری اسلامی در مناطق محروم و صعب‌العبور‌است که هیچ‌گونه وسیله ارتباطی ندارند.
 وی به وجود 3 هزار کلاس مختلط چندپایه هم اشاره کرد و افزود: 314 آموزشگاه زیر 30 نفر دانش‌آموز و 100 آموزشگاه زیر نرم 20 نفر دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه،652 کلاس مختلط در دوره اول و 360 کلاس چندپایه در دوره ابتدایی هم وجود دار که باید برای مدیریت آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.
وی به بدهی 80 میلیارد ریالی حامل‌های انرژی مدارس هم اشاره کرد و افزود: آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به تأمین اعتبار موردنیاز برای پرداخت این حامل‌ها نیست و باید دولت، مجلس و خیرین کمک کنند تا این مشکل رفع شود.
دریکوند به تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در راستای توسعه متوازن هدایت تحصیلی، کاربردی کردن علوم و توجه به رشته‌های فنی و مهارتی هم اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش با کمبود شدید تجهیزات هنرستان‌ها روبروست و این کمبودها چالشی جدی بر سر توسعه هنرستان‌ها و گرایش هنرجویان به رشته‌های فنی و مهارتی است.
وی به کمبود اعتبارات رفاهی کارکنان ستادی هم اشاره کرد و افزود: اضافه‌کار نیروهای ستادی، حق‌الزحمه امتحانات و اضافه تدریس کارکنان، اعتبارات لازم برای تجهیز و بهسازی اردوگاه‌های دانش‌آموزی هم از مشکلاتی است که دستگاه تعلیم و تربیت را رنج می‌دهد.
دریکوند غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان را راهکاری مؤثر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: اگر با تجهیز اردوگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی و فضاهای ورزشی اوقات فراغت آن‌ها مدیریت شود؛ بسیاری از آسیب‌ها از جامعه رخت خواهد بست.
وی به پذیرش 30 هزار دانش‌آموز اردوهای راهیان نور در اردوگاه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: این اردوگاه با مساحتی بالغ‌بر 47 هکتار، پنجمین اردوگاه کشور از نظر مساحت است و می‌تواند مکانی مناسب برای پذیرش اردوهای راهیان نور باشد.
 وی افزایش اعتبارات پژوهشی، تجهیز پژوهش سراهای دانش‌آموزی و هوشمند سازی مدارس را ازجمله مطالبات آموزش‌وپرورش برشمرد و تأکید کرد: برای هوشمند سازی مدارس اعتباری بالغ‌بر 560 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
دریکوند تمدید بند ه تبصره 59 را عاملی مهم در خوداتکایی دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و اضافه کرد: باید به آموزش‌وپرورش اجازه داد تا منابع درآمدی جدیدی برای تامین نیازهای خود تعریف کند.
 وی تجهیز هنرستان‌ها و اجرای طرح روستا مرکزی و مینی‌بوس‌رانی را از جمله موارد بالا بردن پوشش تحصیلی در دوره‌های مختلف ذکر کرد و گفت: بیش از 5 هزار و 400 آموزش‌دهنده سوادآموزی در آزمون توانمندسازی شرکت کرده‌اند و با محاسبه 188 رأی دیوانی و 950 نفر حق‌التدریس شرایط مناسبی برای به‌کارگیری این نیروها وجود ندارد.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پایان سخنان خود بر این نکته تأکید کرد که باید برای آموزش‌وپرورش مناسب دانش آموزان به جذب و تربیت ‌معلمان باسواد و کارآمد همت گماشت و پنجره باز ورود به عرصه خطیر تعلیم و تربیت را به روی افراد ناکارآمد و ضعیف بست.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر 1396-08-05 14:51
از اول انقلاب دارن میگن معیشت معلمان ولی دریغ از کوچکترین تغییر
نقل قول کردن
#2 اکبر 1396-08-05 14:52
از اول انقلاب دارن میگن معیشت معلمان ولی دریغ از کوچکترین تغییر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا