یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از شناسایی و اخراج 74 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان خبر داد.
به گزارش یافته، علی آشتاب از شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز در استان خبر داد و افزود: با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز در استان در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از 443 مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان انجام گرفت که منجر به شناسایی بیش از 74 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان گردیده که با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اظهار داشت: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان استان از فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از محیط‌های کاری استان در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه تأکید کرد: به‌موجب ماده 181 قانون کار، به‌کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌گردد که در همین راستا در شش‌ماهه نخست سال 96 بیش از 13 کارفرما که اتباع خارجی غیرمجاز را به‌کارگیری نموده‌اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی گردیدند.
آشتاب با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان تصریح کرد: در مجموع 69 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به قوانین به‌کارگیری اتباع بیگانه اظهار داشت: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار می‌گیرند به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی روزانه مبلغ 154 هزار تومان جریمه خواهند شد.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستان 1396-07-18 10:01
متاسفم برا کسانیکه هز اتباع بیگانه استفاده میکنن و حاضرن برا سود بیشتر جوانان استانشون بیکار بمونن با اینکارشون به لرستان و جوانان جویای کار خیانت میکنن.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-07-19 13:53
باعث تاسفه اصلا مسئولین شهر نباید اجازه بدن اتباع خارجی{افغانی ها} بکار گرفته شوند .نصف شهر مشهد رو اشغال کردند بصورتیکه از مغازه دار راننده تاکسی نانوا گرفته تا سرمایه گذاران ساختمانی افغانیند شهرهای اطراف تهران سمنان و بسیاری از شهرها مملو شده از اتباع خارجی اونوقت جوانهای این مملکت بیکار و سرخورده به اینده چشم دوخته اند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا