یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش روز جهانی " سالمند " صبح امروز در سالن اجتماعات بهزیستی لرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، همایش روز جهانی " سالمند " با حضور مدیر کل بهزیستی لرستان و جمع کثیری از سالمندان بنیاد فرزانگان، مراکز شبانه‌روزی سالمندان و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط صبح امروز در سالن اجتماعات بهزیستی لرستان برگزار شد.
مدیر کل بهزیستی لرستان در ابتدا ضمن تسلیت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین «ع» و یاران با وفایش به محضر مدعوین و سالمندان فرزانه با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین درس عاشورا به تعبیر شهید استاد مطهری درس آزادگی غیرت و شجاعت است گفت: سالمندان و فرزانگان با توجه به تجارب ارزشمند و کوله‌بار دانش و دانایی می‌توانند نقش بسیار اساسی در استحکام خانواده، انسجام اجتماعی و تربیت نسل‌های آینده جامعه داشته باشند.
اسدالله حیدری با گرامیداشت روز جهانی سالمند و تقدیر از سالمندان با بیان اینکه جمعیت سالمندان استان از ۷٫۸ درصد به ۱۰٫۲ درصد افزایش یافته است گفت: سالمند شدن شهروندان یک جامعه همواره یک چالش و شاخص منفی محسوب نمی‌شود بلکه از سوی دیگر نمودار افزایش امید به زندگی در آن جامعه محسوب می‌شود.
حیدری با اشاره به اینکه امید به زندگی مثلاً در کشورهایی نظیر ژاپن و فرانسه بیش از ۸۰ سال و در چند کشور آفریقایی ۴۰ سال است اظهار داشت این شاخص در کشور ما برای مردان ۷۲ سال و برای زنان ۷۳ سال است با توجه به اینکه این شاخص در استان لرستان ۷۱ و ۷۳ سال به ترتیب برای مردان و زنان است.
وی در ادامه دلایل سالمند شدن جامعه و افزایش امید به زندگی را این‌گونه برشمردند که از آن جمله می‌توان به کاهش مرگ و میر، افزایش شاخص‌های رفاهی، پیشرفت علوم پزشکی و افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و بالا رفتن سواد تغذیه‌ای اشاره کرد.
در پایان از تعدادی از مراقبین نمونه سالمندان و بازنشستگان نمونه سازمان بهزیستی و سایر ادارات تقدیر به عمل آمد.

وی در ادامه دلایل سالمند شدن جامعه و افزایش امید به زندگی را این‌گونه برشمردند که از آن جمله می‌توان به کاهش مرگ و میر، افزایش شاخص‌های رفاهی، پیشرفت علوم پزشکی و افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و بالا رفتن سواد تغذیه‌ای اشاره کرد. در پایان از تعدادی از مراقبین نمونه سالمندان و بازنشستگان نمونه سازمان بهزیستی و سایر ادارات تقدیر به عمل آمد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا