یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

می‌گویند انیشتين براي آدم‌هایی که دل‌شان می‌خواهد طعم موفقيت را در زندگي بچشند، يک نسخه اساسي تجويز کرده است.
این نسخه نه محدوديت زماني دارد و نه سني. اين را هم می‌گویند که هر کسی در هر شرايطي به آن عمل کند، می‌تواند به داشتن يک زندگي لذت‌بخش و متفاوت از ديگران اميدوار باشد. شايد هنوز هیچ‌کسی نمی‌داند تا حالا چند نفر به اين نسخه عمل کرده‌اند و آيا کسي با اين دستورالعمل‌ها به‌جایی رسيده است يا نه؟! ولي خب، شايد پيداکردن اين نسخه را بشود به فال نيک گرفت و اسم فرصت را روي آن گذاشت.
 
راه اول: کمي کنجکاوی‌تان را جدي بگيريد
کمي کنجکاوي براي هرکسی لازم است. اينکه گاهي دل‌تان بخواهد علت چيزي را پيدا کنيد، يعني کنجکاوي؛ اينکه مثلا چطور می‌شود که يکي موفق از آب درمی‌آید و يکي ناموفق، يکي ستاره و مشهور می‌شود و يکي تنها و بيکار و افسرده! پیدا کردن علت اين اتفاقات دوروبرتان و پيگيري کنجکاوی‌ها، رازي است براي رسيدن به موفقيت؛ این‌ یکی از نسخه‌های انیشتين است. پيدا کنيد دل‌تان مي‌خواد در چه مواردي کنجکاو باشيد؛ بعد روي کنجکاوی‌تان تمرکز کنيد و برايش جواب پيدا کنيد.
 
راه دوم: به کارتان حسابي بچسبيد
بعضي از آدم‌های موفق، هوش يا استعداد فوق‌العاده‌ای ندارند؛ يکي هستند درست مثل بقيه؛ يک آدم معمولي با توانایی‌ها، نقطه قوت‌ها و ضعف‌های معمولي! اما يک ويژگي دارند که آن‌ها را از بقيه جدا می‌کند. یک‌چیزی به اسم پشتکار. يعني وقتي يک کاري را شروع می‌کنند، به آن حسابي می‌چسبند و تا آن را به نتيجه و نقطه پايان نرسانند، راحت نمی‌شوند. آن‌قدر زمان و دقت روي همان کار خرج می‌کنند تا تمام شود. نصفه و نيمه رها کردن کار، اصلا در ذهن‌شان جا نمی‌گیرد.
 
راه سوم: ماندن در لحظه!
اين جمله را حتما شنیده‌اید «در لحظه زندگي کن» يعني وقتي الان اينجا هستي، بايد با تمام وجود و حواس و انرژی‌ات همینجا باشی. يعني تمام حواست بايد مشغول همين يک کاري باشد که داري انجام می‌دهی. اگر تفريح می‌کنی، فقط به تفريح فکر کن. اگر چاي می‌خوری، فقط به خوردن چاي فکر کن. اگر راه می‌روی به قدم‌ها و نفس‌هایت فکر کن. وقتي موسيقي گوش می‌دهی، همزمان کتابت را ورق نزن! وقتي فيلم تماشا می‌کنی، با تمام وجود تماشا کن؛ حتي وقتي توپ را شوت می‌کنی، با تمام انرژي، حواس، فکر و توجهت بايد شوت کني؛ به همين راحتي. انیشتين می‌گوید: من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی‌کنم، خودش به‌زودی خواهد آمد؛ تنها راه درست آینده شما این است که در «همین لحظه» باشید. این تنها زمانی است که اهمیت دارد، چون تنها زمانی است که وجود دارد.
 
راه چهارم: خیال‌پردازی
انیشتين می‌گوید: تخیل شما پیش‌نمایش آینده شما است؛ هر روز تمرينش بدهيد. گاهي بنشينيد و کمي درباره آنچه دوست داريد باشيد، خیال‌پردازی کنيد. حتي می‌توانید در اين کار اغراق هم کنيد. هيچ اشکالي ندارد اگر در خيال‌تان به‌دنبال آرزوهای دست‌نیافتنی باشيد. خودتان را در بالاترين نقطه موفقيت تصور کنيد؛ درست آنجايي‌که آرزويش را دارید.
 
راه پنجم: از اشتباه نترس!
به قول انیشتين «کسی‌که هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کند، هیچ‌وقت هم چیز جدید یاد نمی‌گیرد»؛ پس ياد بگيريد اشتباه شکست نيست و بعد از هر شکست، سعي کنيد دليل شکست را کشف کنيد. مطمئن باشيد هر اشتباه شما را بهتر، زیرک‌ و سریع‌تر کرده و به موفقيت نزدیک‌ترتان می‌کند. بله! شکست می‌تواند نقش دوپينگ را براي شما داشته باشد؛ پس وقتي در کاري موفق نمی‌شوید يا به قولي شکست می‌خورید، به‌جای اينکه مثل آدم‌های شکست‌خورده زانوي غم بغل بگيريد، دلايل شکست‌تان را بررسي کنيد و با توان بيشتر حرکت کنيد.
 
راه ششم: هميشه موفقيت، بهترين گزينه نيست
قرار نيست آدم هر کاري را براي رسيدن به موفقيت انجام بدهد. بعضي کارها را فقط به‌خاطر خودش و تجربه‌هایی که به آدم می‌دهد بايد انجام داد؛ بدون توجه به موفق‌شدن يا نشدن. استعدادها و موهبت‌هایی را که دارید، کشف کنید. بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت‌های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد. وقت خود را به تلاش برای موفق‌شدن هدر ندهید!
 
راه هفتم: دنبال تغيير باش
هیچ‌وقت تصور نکن که اگر کاري را براي چندبار انجام بدهي، هربار نتيجه متفاوتي به‌دست می‌آوری. نمی‌توانی همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهی و انتظار داشته باشی متفاوت به‌نظر برسی. برای اینکه زندگی‌تان تغییر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمال‌تان متفاوت کنید؛ آن‌وقت زندگي تغيير می‌کند. به روزمرگي و انجام کارهاي تکراري عادت نکن و گاهي تغييرات کوچک و بزرگي در زندگي و کارهايت ايجاد کن.
 
راه هشتم: قانون هر بازي را ياد بگير
تمام زندگي و فاصله بين تولد تا مرگ يک بازي است! براي بردن هر بازي، بايد قوانين آن را بلد باشي. انیشتين می‌گوید: «اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید، از هر فرد دیگری بهتر بازی خواهید کرد»؛ پس اول قوانين بازي را ياد بگيريد و بعد سعي کنيد بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید؛ در اين صورت می‌توانید در بازي زندگي موفق شويد.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا