یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کسر خدمت هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشوقی برای اعزام به خدمت سربازی است.
به گزارش یافته، علی رستمیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه کسر خدمت سربازی برای افراد دارای تحصیلات فنی و حرفه‌ای نوعی مشوق محسوب می‌شود، گفت: کاهش خدمت سربازی به مدت چندین ماه مشوقی برای افرادی است که پس از فراگیری حرفه‌ای در هنرستان‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای باید به خدمت سربازی اعزام شوند.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای نیروهای مسلح نمی‌توان تعیین تکلیف کرد، افزود: گذراندن دوران سربازی دارای قوانین و مقررات خاصی است، اما به هر حال مشوق قابل قبولی برای تمایل افراد برای اعزام به خدمت سربازی است؛ البته در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی مشکل اساسی این است که دانشگاه‌ها همسو با نیازهای روز بازار نیستند.
وی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله ژاپن پیشرفت‌های حاصل شده در صنعت به دلیل ایجاد تحول در نوع آموزش است، یعنی آموزش‌ها بر اساس نیازهای روزجامعه انجام می‌شود؛ این در حالی است که در حال حاضر فارغ‌التحصیلان بسیاری بدون شغل مناسب در جامعه بیکار بوده و دانشگاه‌ها تنها بیکار تولید می‌کنند.
رستمیان با تاکید بر فراگیری حرفه‌ای مناسب در دوران خدمت سربازی و حتی برای زندانیان در زندان‌ها، گفت: در کنار این موارد باید به آموزش حرفه‌ای مناسب در دانشگاه و مراکز آموزش عالی نیز توجه کرد، یعنی دانشگاه‌ها باید به شرایط بازار کشور و نیازهای روز جامعه در تربیت دانشجو توجه کنند؛ ضمن اینکه باید واحدهای مختص کارآفرینی و تولید نیز به دانشجویان ارائه شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه حرفه آموزش در دوران سربازی اقدامی بسیار مثبت است، افزود: متأسفانه سربازان پس از پایان خدمت خود نمی‌توانند در هیچ شغلی مشغول به کار شوند، زیرا دوران سربازی به طور عمومی به بطالت گذشته و سربازان هیچ حرفه‌ای را آموزش نمی‌بینند، بنابراین یا می‌توان در این دوران اقداماتی را در جهت حرفه‌آموزی سربازان انجام داد؛ یا اینکه تدابیر ویژه‌ای را برای افراد محصل در هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای همانند کسر خدمت در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه متأسفانه ضعف‌هایی در سیستم فنی و حرفه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: سیستم آموزشی در ساختار فنی و حرفه‌ای دارای اشکالات فنی بسیاری است که باید این مشکلات را حل کرد، بنابراین ایجاد زمینه و شرایط برای آموزش یک حرفه مناسب در دوران سربازی و زندان‌ها ضروری است؛ هرچند که در حال حاضر مراکز مربوط به فنی و حرفه‌ای ضوابط آموزشی روز دنیا را رعایت نمی‌کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر روزآمد کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: کسر خدمت سربازی برای هنرجوهای فنی و حرفه‌ای نوعی مشوق است اما در شرایط فعلی جامعه ضرورتی ندارد، اما می‌توان از فرصت سربازی برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش مهارت‌ها استفاده کرد؛ زیرا دوران سربازی اجباری بوده و باید کلاس‌های آموزشی بسیاری را برای سربازان فراهم کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 محمود 1396-06-18 20:25
اقای رستمیان پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان باشید اکثرا از اقشار کم در آمد جامعه اند
نقل قول کردن
#2 پیام 1396-06-18 20:27
اقای رستمیان وزیر اقتصاد و امور دارائی و رییس کل بانک مرکزی رابه خاطر مالباختگان موسسه آرمان استیضاح کن
نقل قول کردن
#3 سرباز یکی از ارگانها 1396-06-18 23:58
متاسفانه در پادگانهای این استان هیچ فرقی بین سرباز تحصیلکرده که دارای مهارت و تجربه و تخصص لازم در ارتباط با رشته تحصیلی خود میباشد و سربازصفر نیست . باید از سربازان تحصیلکرده استفاده صحیح شود ولی متاسفانه در پادگان های این استان خبری از این حرفا نیست همه رو به یک چشم میبینن و پسر مردم الکی رفته چهار سال خودشو گرفتار درس و دانشگاه کرده و.... . آقای رستمی ای کاش کسری های خودمون که حق خودمون است رو بدن ما راضی هستیم . خواهشا به فکر کاهش مدت زمان سربازی و تحصیل (دیپلم و مقاطع بالاتر) متناسب با وضعیت بیکاری،اقتصادی، ورفتن بالای سن ازدواج و... باشید .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا